Olej 0W20
Re: Olej 0W20
Jak robisz dolewkę to najważniejsze jest żeby lać to samo, czyli jak miałeś 0w30 to dolewka o takich samych parametrach. Każdy leje co uważa, jedni się doktoryzuja, inni leja kujawski i mają przebiegi po 400 tys. km bez problemow
Najważniejsze żeby olać interwały VW co 30 tys. km, wymieniaj co 15 tys. km i będzie OK. Chyba że dlubniesz auto to schodzisz do 10 tys. km między wymianami.
Najważniejsze żeby olać interwały VW co 30 tys. km, wymieniaj co 15 tys. km i będzie OK. Chyba że dlubniesz auto to schodzisz do 10 tys. km między wymianami.
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce
Re: Olej 0W20
Mam auto na gwarancji i do aso jeżdżę ze swoim olejem, mam tam zaufaną osobę (kolegę). Aso nie zaleje nic co nie spełni normy 508.00, a niestety nie znalazłem żadnego oleju o innej lepkości niż 0w20.
Re: Olej 0W20
Ja też do ASO jeżdżę ze swoim olejem, chodzi o to ze z 0w20 nie mogę zejść puki jest samochód na gwarancji. I teraz tylko chce zmienić z Lm na Millers
Re: Olej 0W20
Zarówno LM jak i Millers to dobre oleje, więc jeżeli chcesz to zmieniaj
Re: Olej 0W20
Miałem auto na gwarancji i odkąd je kupiłem na każdy przegląd leciał Millerrs 5w30 C3 i nigdy nie usłyszałem żadnego nawet piśniecia odnosnie gwarancji (która skończyła się mniej niż rok temu). Może warto zmienić "aso"?
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce
Re: Olej 0W20
Czyli masz auto starsze niż 2021, gdzie była inna norma (chyba 504/507), zatem mogłeś lać olej 5w30 lub 0w30. Jak ktoś już tu wspomniał - od 2021r zmiana normy i dopuszczalny jest tylko olej 0w20 zgodny z 508/509.
Niestety żadne aso nie zaleje Ci niczym innym...
Niestety żadne aso nie zaleje Ci niczym innym...
Re: Olej 0W20
Ja miałem w d... mityczna gwarancję i pomodzilem sobie auto nie licząc na żadną "gwarancję". A mimo to na mitycznej gwarancji wymienili ekran navi (fabryczna wada), robili wszystkie akcje serwisowe etc. bez żadnego problemu. Jak już pisałem warto poszukać "normalnego ASO". Tyle.
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce
Re: Olej 0W20
Tak samo jak powyżej. Miałem pare rzeczy ‚dokodowanych’ do Passata B8 (wyłączony na stałe S&S, Lane Assist, itp.) i zawsze wpisywałem to na zleceniu podczas serwisu auta w razie gdyby przez jakiś update miało by mi to ‚zginąć’. Nikt nic nie mówił i naprawy gwarancyjne przebiegały normalnie - fakt dotyczyły innych komponentów.
Z tym olejem nie ma się co doktoryzować (chyba, że ktoś planuje autem zrobić milion i trzymać w rodzinie przez cwierć wieku). Zmienić pierwszy raz po max 1000km a potem co 10-15k km. Zobaczcie sobie pierwszą lepszą instrukcje kosiarki do trawy czy quada za 60-70k pln. Tam jest obowiązek wymienić pierwszy olej po max 10h !!! godzinach pracy silnika.
Z ciekawostek w zeszłe wakacje zezłomowałem 23-letniego fiata punto które ostatnie 5 lat swojego żywota jeździł na zlewkach przepracowanego oleju z silnika i mostów quada i olejów z kosiarek. Jeździł, zimą palił od strzała.
Z tym olejem nie ma się co doktoryzować (chyba, że ktoś planuje autem zrobić milion i trzymać w rodzinie przez cwierć wieku). Zmienić pierwszy raz po max 1000km a potem co 10-15k km. Zobaczcie sobie pierwszą lepszą instrukcje kosiarki do trawy czy quada za 60-70k pln. Tam jest obowiązek wymienić pierwszy olej po max 10h !!! godzinach pracy silnika.
Z ciekawostek w zeszłe wakacje zezłomowałem 23-letniego fiata punto które ostatnie 5 lat swojego żywota jeździł na zlewkach przepracowanego oleju z silnika i mostów quada i olejów z kosiarek. Jeździł, zimą palił od strzała.
Re: Olej 0W20
Te silniki kosiarkowe czy agregatorowe w większości chińskie, to zupełnie inna technologia produkcji, stopniem zaawansowania kilka leveli niżej niż samochodowe. Sa ciasno spasowane, niedotarte, słabo chłodzone, stałe całkiem wysokie obroty, opiłkują na potęgę, dlatego tak często maja wymieniany olej.
Re: Olej 0W20
W Canam’ie mam Rotax’a V2. Pierwsza wymiana musi być po max 10mth lub 100km. I nie jest to chiński silnik a austriacka technologia stosowana w wielu pojazdach Brp. Rotax produkuje również silniki do samolotów turystycznych.