2.0 TSI - jazda poniżej 90 km/h a wpływ na silnik

awprawo
Member
Posty: 130
Rejestracja: 22.07.2022, 13:02

Re: 2.0 TSI - jazda poniżej 90 km/h a wpływ na silnik

Post autor: awprawo » 11.04.2023, 17:22

@CLAU jeżdżę po 10 lat autami :) i myślę że Arteon spokojnie wytrzyma, zauważam tylko że niepotrzebne jest to "mordowanie" dwumasy i silnika na bardzo niskich obrotach. Jaki cel? No chyba te pseudo mikro oszczędności paliwa
R-Line 2.0 TSI 190

Art e on
Posting Freak
Posty: 877
Rejestracja: 01.03.2019, 17:14

Re: 2.0 TSI - jazda poniżej 90 km/h a wpływ na silnik

Post autor: Art e on » 11.04.2023, 17:47

Takie same pseudo-oszczednosci jak woda z olejem 0w20, dla VW oszczędności przy homologacji, dla klienta wydatki w serwisie po używaniu tego płynu (olejem tego nie nazwę). I biznesik się kręci 🤬
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce :D

CLAU
Junior Member
Posty: 17
Rejestracja: 27.03.2023, 17:47

Re: 2.0 TSI - jazda poniżej 90 km/h a wpływ na silnik

Post autor: CLAU » 11.04.2023, 19:18

awprawo pisze:
11.04.2023, 17:22
@CLAU jeżdżę po 10 lat autami :) i myślę że Arteon spokojnie wytrzyma, zauważam tylko że niepotrzebne jest to "mordowanie" dwumasy i silnika na bardzo niskich obrotach. Jaki cel? No chyba te pseudo mikro oszczędności paliwa
Tu 0.1L, tam 0.2L i łącznie te wszystkie "ficzery" powodują, że można pochwalić się niskim spalaniem wg WLTP. Ma to nadal znaczenie przy produkcji milionów samochodów.
Już dawno temu zmienił się trend i nie kupuje się już samochodów na 10 lat. Pamiętam kiedyś wywiad z CEO Forda, który otwarcie przyznał że nowa Fiesta jest zaprojektowana na 3-4 lata użytkowania i wymiana na nowe bo to tanie auto. Koncerny muszą zarabiać. Społeczeństwo relatywnie coraz bogatsze więc i samochody częściej kupowane.
Oby ten Arteon faktycznie wytrzymał 10 lat, zwłaszcza z DSG - zyczę szczerze każdemu.
Gdybym miał kupować prywatnie i za swoje to nie wiem czy bym cokolwiek kupił obecnie.

Na pewno musiałbym dobrze policzyć czy stać mnie na ewentualny remont DPF, DSG czy ewentualnie silnika w perspektywie kilku lat po wygaśnięciu rozszerzonej gwarancji.

SebastianC
Member
Posty: 66
Rejestracja: 28.07.2019, 11:53
Lokalizacja: Katowice

Re: 2.0 TSI - jazda poniżej 90 km/h a wpływ na silnik

Post autor: SebastianC » 19.04.2023, 12:26

Panowie - jeżeli męczy was praca skrzyni biegów - a wiem, że potrafi to odebrać radość z jazdy, to zgłoście się do tunera na poprawienie tego.
Z technicznego punktu to jest jedna tabela 18 na 14 gdzie są podane prędkości w km/h gdzie w zależności od obciążenia ma nastąpić zmiana biegu w górę lub w dół.
Na Śląsku to koszt ok 700zł. Dla mnie to były najlepiej wydane pieniądze. Przed zmianami samochód zamulał, a na karoserii było czuć drgania od niskich obrotów silnika. Zmiana pasa czy wyprzedzanie to był dramat, ze względu na niechęć skrzyni do redukowania biegu.
Teraz jeżdżę zupełnie innym samochodem. Jest żwawy i pozbyłem się drgań. W moim przypadku spalanie nie wzrosło.

Jedyna uwaga, to taka że początkowo zleciłem tunerowi, że nie chcę aby obroty po zmianie biegu na wyższy spadały poniżej 1500 i to był błąd, bo później przy delikatnej jeździe miałem wysokie obroty (przykładowo, aby po zmianie z 3->4 obroty nie spadły poniżej 1500 to przez jakiś czas trzeba jechać na 3-ce z obrotami w okolicach 2200, a przy powolnej jeździe silnik już wtedy słychać i jakiekolwiek operowanie gazem staje się lekko nerwowe).
Ostatecznie zmieniliśmy to, tak że przy muskaniu gazu (zjazd z górki, powolna jazd po mieście) obroty nadal spadają w okolicę 1300-1350 (ale silnik wciąż ma siłę do powolnego rozpędzania się). Natomiast jakiekolwiek ostrzejsze traktowanie gazu powoduje, że obroty są przy których jest zmieniany bieg, są wyższe.
Przy wspomnianych 1300-1350 tuner ustawił wysoką czułość na redukcję biegu i teraz nawet jadąc z niskimi obrotami, po wciśnięciu gazu skrzynia natychmiast zrzuca bieg a samochód po prostu odchodzi z miejsca.
Pierwsza opcja (gdy obroty nigdy nie spadają poniżej 1500) jest zdecydowanie bardziej sportowa ale druga opcja jest bardziej naturalna.
Wymienione zmiany wprowadzono w mojej DQ200 ale logika sterowania w DQ380 jest identyczna.

Co ciekawe, na zamulającą pracę skrzyni w 2.0TSI 190 + DQ380 narzekają użytkownicy Superbów i Arteonów. W Passacie podczas moich jazd działało to idealnie.

awprawo
Member
Posty: 130
Rejestracja: 22.07.2022, 13:02

Re: 2.0 TSI - jazda poniżej 90 km/h a wpływ na silnik

Post autor: awprawo » 19.04.2023, 12:38

Dzięki za ciekawe info.
Fajnie ze opisałeś te niuanse - właśnie chodzi o ten złoty środek pomiędzy D i S, o te dosłownie 200-300 obrotów więcej przy spokojnej jeździe..

Inn sprawa dla tych co mają auto na gwarancji - czekać czy nie czekać ;)
R-Line 2.0 TSI 190

Art e on
Posting Freak
Posty: 877
Rejestracja: 01.03.2019, 17:14

Re: 2.0 TSI - jazda poniżej 90 km/h a wpływ na silnik

Post autor: Art e on » 19.04.2023, 16:59

Ale to żadna Ameryka, każdy kto dłubał auto robi program silnik + skrzynia. Niektórzy tylko się trzęsą nad "gwarancja".
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce :D

ODPOWIEDZ