Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków
-
- Junior Member
- Posty: 20
- Rejestracja: 28.06.2023, 08:31
Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków
No i nie trzeba jechać na pomiar hamulców, bo po wymianie jest to samo jak nie gorzej także czas to zawieźć do mechanika.
-
- Junior Member
- Posty: 20
- Rejestracja: 28.06.2023, 08:31
Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków
Mała aktualizacja - dziś odebrałem samochód od mechanika. Sprawdził układ hamulcowy, klocki, tarcze, zaciski, zalał nowy płyn hamulcowy, odpowietrzył układ, zrobił wszystko mówiąc krótko.. no i dalej ściaga w prawo. Podjechałem na stacje diagnostyczna przy pierwszej próbie 27% różnicy w sile hamowania przy drugiej tylko 8%. Co sądzicie pompa ABS? Tak zasugerował znajomy elektronik tego mechanika, mechanik ze stacji diagnostycznej znów mówi ze nie obstawiał by pompy ABS..
- Osfald
- Senior Member
- Posty: 581
- Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
- Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED
Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków
Problem z nowoczesnymi ukł. hamulcowymi jest taki, że pompa ABS do prawidłowego odpowietrzenia wymaga połączenia z komputerem i wprowadzenia pompy w jakiś tam stan, w którym wew. zawory zostają otwarte. W niektórych samochodach instrukcja zalecała także odpowietrzanie po ustawieniu samochodu pod odpowiednim kątem Jeśli mechanik zrobił to zgodnie ze sztuką to układ powinien być odpowietrzony prawidłowo, a co za tym idzie albo przewody są niedrożne albo pompa poleciała.
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem
-
- Junior Member
- Posty: 20
- Rejestracja: 28.06.2023, 08:31
Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków
Wspominał mechanik, że zostało to zrobione według odpowiedniej procedury jeśli chodzi odpowietrzenie, mechanik tez coś wspominał ze sprawdził drożność - jak niewiem ale coś tam mówił na ten temat.
Jak myslisz czy warto kupić używana pompę ABS - koszt około 1000zł? W grę wchodzi tez wysyłka w celu naprawy co kosztowo wychodzi ponownie lub nowa, mam tylko nadzieje ze nie będzie to daremny wydatek - no ale chyba pompa to już ostatnia cześć która może wpływać na te dziwne zachowanie?
Jak myslisz czy warto kupić używana pompę ABS - koszt około 1000zł? W grę wchodzi tez wysyłka w celu naprawy co kosztowo wychodzi ponownie lub nowa, mam tylko nadzieje ze nie będzie to daremny wydatek - no ale chyba pompa to już ostatnia cześć która może wpływać na te dziwne zachowanie?
- Osfald
- Senior Member
- Posty: 581
- Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
- Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED
Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków
Pompa jest elementem pośredniczącym w ukł. ABS/ESP... i jeszcze kilku. Układ ten bazuje na czujnikach mierzących siły bezwładności i prędkości obrotowe kół. Dobrze byłoby sprawdzić wcześniej czy samo sterowanie działa poprawnie. Jeśli tak to nie widzę innej opcji jak podmienić pompę. Z tym, że nie wiem czy wspaniały VW nie kodował sobie podzespołów i jak w związku z tym przebiegnie podmiana. Brak mi szczegółowej wiedzy w tym temacie. Spróbuj, jeśli nie znajdziesz tutaj odpowiedzi, skorzystać z forum Skody (np. superba), tam jest dużo więcej informacji technicznych, a rozwiązania te same co w VW.
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem
-
- Junior Member
- Posty: 20
- Rejestracja: 28.06.2023, 08:31
Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków
Według mechanika gdyby było coś nie tak ze sterownikiem to były by jakieś błędy, dlatego powiedział ze sterownik zostawiłby by z mojego samochodu, a wymieniłby tylko korpus jako ze jego zdaniem jeśli coś jest nie tak z pompa to będzie to jakieś uszkodzenie mechaniczne w środku pompy.. a ile w tym prawdy nie wiem. Chyba zaryzykuje i kupie ta pompę, a jak po wymianie dalej będzie ściągać to już pozostanie modlić się o jakiś cud albo co
Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków
Jeszcze jedno co przychodzi mi do głowy, to żeby dokładnie porównać grubość tarcz i klocków po obu stronach. Może fabrycznie przyszły nierówne, albo przez ostre hamowanie zanim je dobrze dotarłeś doszło do jakichś zniekształceń/nierównego zużycia. Może kupiłeś klocki o konkretnym kierunku montażu albo jeżeli w tym zestawie wewnętrzne i zewnętrzne klocki różnią się grubością, to przez pomyłkę na jedną stronę założyłeś dwa klocki wewnętrzne a na drugą dwa zewnętrzne.
-
- Junior Member
- Posty: 20
- Rejestracja: 28.06.2023, 08:31
Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków
Hmm.. brzmi sensownie, sprawdzę to! Dzięki!vagart pisze: ↑12.07.2023, 20:38Jeszcze jedno co przychodzi mi do głowy, to żeby dokładnie porównać grubość tarcz i klocków po obu stronach. Może fabrycznie przyszły nierówne, albo przez ostre hamowanie zanim je dobrze dotarłeś doszło do jakichś zniekształceń/nierównego zużycia. Może kupiłeś klocki o konkretnym kierunku montażu albo jeżeli w tym zestawie wewnętrzne i zewnętrzne klocki różnią się grubością, to przez pomyłkę na jedną stronę założyłeś dwa klocki wewnętrzne a na drugą dwa zewnętrzne.
Zamówiłem już pompę, ale zdążę to sprawdzić zanim przyjdzie.
-
- Junior Member
- Posty: 20
- Rejestracja: 28.06.2023, 08:31
Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków
Witam ponownie,
Wczoraj wymieniłem pompę ABS i okazało się ze to był problem, po wymianie pompy na używaną ze Skody Superb różnica hamowania spadła z 33% do 5%, także wszystko w normie.
Że też przy 15.000 pompa może się zje**ac?..
Wczoraj wymieniłem pompę ABS i okazało się ze to był problem, po wymianie pompy na używaną ze Skody Superb różnica hamowania spadła z 33% do 5%, także wszystko w normie.
Że też przy 15.000 pompa może się zje**ac?..