Tsi 272 LPG i inne mody.
Tsi 272 LPG i inne mody.
Witam. Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem arteona tsi 272.
Jak wiadomo to nie jest oszczędny motor. Wiedziałem to od początku i po przesiadce z passata tdi wiedziałem że nie zaakceptuje spalania dlatego kupiłem go świadomie z zamiarem montażu LPG.
Jednak zanim to zrobię chciałbym poprawić nieco fabrykę i zwiekszyć moc.
Gregora10 znają prawie wszyscy którzy się interesują tuningiem. Raczej odradzał LPG ale temu się nie dziwię bo wiadomo ile dobrzy tunerzy kasują za usługę a On jest w opinii wielu najlepszy więc cieszę się że będzie stroił mi auto. Doradził że jeśli się upieram to dobrze by było troszkę udrożnić wydech i założyć downpipe. Moje pierwsze pytanie do ludzi którzy usunęli gpf. Czy jakkolwiek dźwięk się zmienia? Jest głośniej? Myslałem nad pełnym wydechem na klapach ale wszyscy którzy produkują zgodnie twierdzą że będzie głośniej a tego nie zaakceptuje.
Polecił także montaż wydajniejszego intercoolera więc moc będzie stabilna w każdych warunkach.
Jest to moje pierwsze Tsi i prośba do Was jeśli ktoś miał doświadczenia z tuningiem lub LPG proszę o sugestie.
I najważniejsza sprawa proszę nie zaglądać mi do portfela i nie pisać że stać na auto a na paliwo nie.
Lpg prawdopodobnie zamontuje gzw
Pozdrawiam i zapraszam do do merytorycznej dyskusji
Jak wiadomo to nie jest oszczędny motor. Wiedziałem to od początku i po przesiadce z passata tdi wiedziałem że nie zaakceptuje spalania dlatego kupiłem go świadomie z zamiarem montażu LPG.
Jednak zanim to zrobię chciałbym poprawić nieco fabrykę i zwiekszyć moc.
Gregora10 znają prawie wszyscy którzy się interesują tuningiem. Raczej odradzał LPG ale temu się nie dziwię bo wiadomo ile dobrzy tunerzy kasują za usługę a On jest w opinii wielu najlepszy więc cieszę się że będzie stroił mi auto. Doradził że jeśli się upieram to dobrze by było troszkę udrożnić wydech i założyć downpipe. Moje pierwsze pytanie do ludzi którzy usunęli gpf. Czy jakkolwiek dźwięk się zmienia? Jest głośniej? Myslałem nad pełnym wydechem na klapach ale wszyscy którzy produkują zgodnie twierdzą że będzie głośniej a tego nie zaakceptuje.
Polecił także montaż wydajniejszego intercoolera więc moc będzie stabilna w każdych warunkach.
Jest to moje pierwsze Tsi i prośba do Was jeśli ktoś miał doświadczenia z tuningiem lub LPG proszę o sugestie.
I najważniejsza sprawa proszę nie zaglądać mi do portfela i nie pisać że stać na auto a na paliwo nie.
Lpg prawdopodobnie zamontuje gzw
Pozdrawiam i zapraszam do do merytorycznej dyskusji
Re: Tsi 272 LPG i inne mody.
Tyle mam wspólnego z tuningiem, że robiłem swojego 272 u Gregora- soft silnika i skrzyni. Teraz jest 350 KM i faktycznie robi to robotę, zwłaszcza skrzynia.
Wymiana gratów jak najbardziej na propsie, jeżeli chcesz atakować większe moce. Intercooler faktycznie można, bo fabryczny ponoć słabo działa zwłaszcza w upały i stage I . Większe mody już dla mnie bez sensu- Artkowi bliżej do samochodów GT niż sportowych i ostrzejsze mody mi z nim nie licują. Ale oczywiście co kto lubi. Druga sprawa to zużycie podzespołów. Tak wiem, ludzie robią pod 500KM i mają już kilkadziesiąt kkm nalotu, tak wiem częstszy serwis itd. Mechaniki jednak nie oszukasz i ponadnormatywne momenty, obciążenia gdzieś w końcu będą się objawiać. Kolejna sprawa to sprzedaż samochodu- weź pod uwagę, że albo będziesz musiał wszystkie mody z niego wyciągnąć albo czekać na zapaleńca, który to weźmie. Generalnie zmodzone samochody tego typu sprzedają się trudniej. Reasumując- ja poprzestaję na sofcie i może zmienię tylko IC by trzymał parametry.
Z innej beczki silniki DNU lubią wywalać błąd sondy i trzeba jechać do Gregora jeszcze raz lub wysłać sterownik, by go wyłączył.
O gazie się nie wypowiadam.
To i ja zapytam... a to nie powinno być odwrotnie? Najpierw montujesz gaz a potem go stroisz? Jak Ci Gregor doradził i jakich wyników należy oczekiwać?
Wymiana gratów jak najbardziej na propsie, jeżeli chcesz atakować większe moce. Intercooler faktycznie można, bo fabryczny ponoć słabo działa zwłaszcza w upały i stage I . Większe mody już dla mnie bez sensu- Artkowi bliżej do samochodów GT niż sportowych i ostrzejsze mody mi z nim nie licują. Ale oczywiście co kto lubi. Druga sprawa to zużycie podzespołów. Tak wiem, ludzie robią pod 500KM i mają już kilkadziesiąt kkm nalotu, tak wiem częstszy serwis itd. Mechaniki jednak nie oszukasz i ponadnormatywne momenty, obciążenia gdzieś w końcu będą się objawiać. Kolejna sprawa to sprzedaż samochodu- weź pod uwagę, że albo będziesz musiał wszystkie mody z niego wyciągnąć albo czekać na zapaleńca, który to weźmie. Generalnie zmodzone samochody tego typu sprzedają się trudniej. Reasumując- ja poprzestaję na sofcie i może zmienię tylko IC by trzymał parametry.
Z innej beczki silniki DNU lubią wywalać błąd sondy i trzeba jechać do Gregora jeszcze raz lub wysłać sterownik, by go wyłączył.
O gazie się nie wypowiadam.
To i ja zapytam... a to nie powinno być odwrotnie? Najpierw montujesz gaz a potem go stroisz? Jak Ci Gregor doradził i jakich wyników należy oczekiwać?
Re: Tsi 272 LPG i inne mody.
Dziękuje za odwiedź. Kolejność jest taka że najpierw moc a potem do tej mocy i parametrów montują LPG. Tak myślałem, tak potwierdził Gregor i gaziarz.
Ty masz zupełnie seryjne podzespoły? Ja zdroworozsądkowo celuje po tych modach na 350-360 koni. Cieszy mnie że największą robotę robi soft skrzyni bo i ona najbardziej mnie irytuje przy obecnych nastawach.
A co z tym błędem? Możesz rozwinąć temat?
Ty masz zupełnie seryjne podzespoły? Ja zdroworozsądkowo celuje po tych modach na 350-360 koni. Cieszy mnie że największą robotę robi soft skrzyni bo i ona najbardziej mnie irytuje przy obecnych nastawach.
A co z tym błędem? Możesz rozwinąć temat?
Re: Tsi 272 LPG i inne mody.
Tak, 100%seria. Moim priorytetem również były bezpieczne nastawy- tak poradził Gregor, więc mu ufam.
Co do błędu to po jakichś 3 miesiącach zaświecił mi się Check Engine. Podjechałem do swoich macherów od VAGa i zczytali błąd sondy lambdy. Zadzwoniłem do Gregora z pytaniem co i jak na co ten odpowowiedział, że to wyskakuje w połowie pojazdów z GPFem. Błąd, czy też sondę, należy wyłączyć podczas wizyty albo właśnie wysyłając sterownik.
No i tak sobie na razie jeżdżę, bo nie miałem jeszcze okazji do niego zajechać. Mechanik skasował mi błąd, zaświeciło się za miesiąc, potem zgasło i tak jeszcze raz, może dwa od maja.
Generalnie się tym nie przejmuję, bo ufam, że Gregor wie co robi a i mechanik, jak się dowiedział, że to robota Gregora, to nie robił larum tylko polecił się z nim skontaktować.
Co do skrzyni, to podczas pogaduchy z Gregorem powiedział, że owszem, seryjne shiftpointy to jeden problem, ale również druga połowa problemu to nastawy silnika. Zmiana samego softu skrzyni daje częściową poprawę.
Co do błędu to po jakichś 3 miesiącach zaświecił mi się Check Engine. Podjechałem do swoich macherów od VAGa i zczytali błąd sondy lambdy. Zadzwoniłem do Gregora z pytaniem co i jak na co ten odpowowiedział, że to wyskakuje w połowie pojazdów z GPFem. Błąd, czy też sondę, należy wyłączyć podczas wizyty albo właśnie wysyłając sterownik.
No i tak sobie na razie jeżdżę, bo nie miałem jeszcze okazji do niego zajechać. Mechanik skasował mi błąd, zaświeciło się za miesiąc, potem zgasło i tak jeszcze raz, może dwa od maja.
Generalnie się tym nie przejmuję, bo ufam, że Gregor wie co robi a i mechanik, jak się dowiedział, że to robota Gregora, to nie robił larum tylko polecił się z nim skontaktować.
Co do skrzyni, to podczas pogaduchy z Gregorem powiedział, że owszem, seryjne shiftpointy to jeden problem, ale również druga połowa problemu to nastawy silnika. Zmiana samego softu skrzyni daje częściową poprawę.
Re: Tsi 272 LPG i inne mody.
Seryjnie to auto jest zamulone, jak może benzyna trzymać obroty na poziomie 1200. Mam nadzieję że będę zadowolony po.
Re: Tsi 272 LPG i inne mody.
Moje wrażenia pokrótce opisałem w tym wątku:
viewtopic.php?f=2&t=591&start=20
viewtopic.php?f=2&t=591&start=20
Re: Tsi 272 LPG i inne mody.
A czy jest tu ktoś kto wywalił gpf? Czy cokolwiek w dźwięku się zmieniło?
Re: Tsi 272 LPG i inne mody.
Gryzie cię to w jakiś sposób, przeszkadza Ci? Nie masz nic do powiedzenia w temacie to poprostu go zignoruj.
Ps. Stać mnie bylo na auto za gotówkę to i stać na LPG.
A Lanosa w gazie kupiłem mamie w 2009roku. Jedździ do tej pory
Nie pozdrawiam