Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

MarcinJ
Senior Member
Posty: 322
Rejestracja: 16.06.2017, 10:32

Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: MarcinJ » 05.02.2018, 09:51

Dlatego już nigdy więcej najmu tylko zwykły leasing operacyjny. A co do tematu - popieram, jak ktoś chce od razu więcej mocy, to niech bierze 280, a nie 190 i czipuje. Albo uda się do konkurencji i weźmie S5 albo poczeka na S7/RS7, albo weźmie dostępne na allegro jeszcze RS7 z 2017, nowe czy używane albo nową Panamerę Turbo e-hybrid. Drożej? Za konie się płaci.

Ale zapewniam - pojeździcie jakiś czas (miesiąc, dwa, pięć) i zacznie brakować. Bo się człowiek przyzwyczaja jeśli to daily car i wiem co piszę. Po kilku miesiącach moje ex 398KM już nie wciskało jak za pierwszym razem i marzyłem o +500. Poza tym, jeżdżę codziennie A4 i w godzinach szczytu 1000KM daje dokładnie tyle samo co 100KM.

W sobotę jechałem z kumplem jego A4 2.0tfsi zrobionym na 300KM. Mnie, po przesiadce z Arteona wciskało w fotel, on powiedział, że w porównaniu do RS auto nie jedzie. Tyle w temacie.

Pietia
Junior Member
Posty: 10
Rejestracja: 02.02.2018, 17:45

Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: Pietia » 07.02.2018, 13:50

Książkę zaraz napiszecie o tych mocach. Ktoś chce podnieść moc i rozważa opcje programu albo boxa, to się mu doradza w temacie co ewentualnie może wziąć pod uwagę. A wy macie tylko i wyłącznie zdanie jak chcesz mieć 400 KM to kup sobie RS3 za 300k. A można mieć Golfa 7R z JB4 za 200k. Jakieś porównania do RS5 czy RS7. Po co to w ogóle jest potrzebne?
Dla tych co gwarancja jest rzeczą nabytą robią program silnika i skrzyni i cieszą się Arteonem 400KM, co daje nieporównywalnie większą frajdę z jazdy. 240KM ze 190KM też będzie odczuwalne i na pewno będzie cieszyć.
Dla tych co chcą zachować gwarancję jest box. Oczywiście przed każdą wizytą w ASO z byle pierdołą trzeba boxa wypiąć i nic się nie stanie. Dalej nie widzę tu linków z przykładami jak ktoś z boxem uwalił silnik i stracił gwarancję. Znam takich, ale byli na tyle głupi, że jeździli z boxem do ASO z wtyczką niewypiętą z OBD. Znam też takich co na boxie mieli DSG wymienione na gwarancji bez problemu.
Mimo wszystko każdego sprawa, ale poświęcanie 3tys a 50tys. czy 100tys. na taką samą lub podobną dawkę mocy jest nieporównywalne.

Rkarcz
Senior Member
Posty: 645
Rejestracja: 17.01.2018, 22:34

Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: Rkarcz » 07.02.2018, 14:12

Ciekawe czy opony 245, zawieszenie i hamulce nawet z wersji 280 KM to w ogóle podstawa do 400 KM. Moim zdaniem zdecydowanie nie. Arteon tak sobie hamuje także przez opony skoro ABS można uruchomić przy 150 km/h. I zmiany w samochodzie najpierw powinno się zaczynać od hebli i trakcji a kończyć na mocy. Co do gwarancji: abstrahując od tego co w logach się zapisuje a co nie, to jest jakaś granica bycia zwykłym oszustem. Jak producent stworzył auto w komplecie jako 280KM i 350 Nm to na to daje gwarancję. Jak ktoś strzela z dupy że mu coś jebnęło przy marnych 400 KM i 550 Nm to sorry ale dla mnie jest oszustem. I jego cwaniactwo bije w uczciwych - bo dystrybutor będzie coraz bardziej usztywniony w decyzjach wobec innych, uczciwych użytkowników. Oczywiście każdy robi jak uważa. Dla mnie to wiocha i druciarstwo. Nie stać mnie na Porsche to i wóz drabiniasty przerobię i będę gość. :) 300 KM? Mało. 400 KM? Dalej mało..
Arteon 2.0 TSI 280 KM Silver Pyrit

kriss555
Senior Member
Posty: 688
Rejestracja: 12.07.2017, 21:43

Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: kriss555 » 07.02.2018, 21:17

Pietia pisze:
07.02.2018, 13:50
Książkę zaraz napiszecie o tych mocach. Ktoś chce podnieść moc i rozważa opcje programu albo boxa, to się mu doradza w temacie co ewentualnie może wziąć pod uwagę. A wy macie tylko i wyłącznie zdanie jak chcesz mieć 400 KM to kup sobie RS3 za 300k. A można mieć Golfa 7R z JB4 za 200k. Jakieś porównania do RS5 czy RS7. Po co to w ogóle jest potrzebne?
Dla tych co gwarancja jest rzeczą nabytą robią program silnika i skrzyni i cieszą się Arteonem 400KM, co daje nieporównywalnie większą frajdę z jazdy. 240KM ze 190KM też będzie odczuwalne i na pewno będzie cieszyć.
Dla tych co chcą zachować gwarancję jest box. Oczywiście przed każdą wizytą w ASO z byle pierdołą trzeba boxa wypiąć i nic się nie stanie. Dalej nie widzę tu linków z przykładami jak ktoś z boxem uwalił silnik i stracił gwarancję. Znam takich, ale byli na tyle głupi, że jeździli z boxem do ASO z wtyczką niewypiętą z OBD. Znam też takich co na boxie mieli DSG wymienione na gwarancji bez problemu.
Mimo wszystko każdego sprawa, ale poświęcanie 3tys a 50tys. czy 100tys. na taką samą lub podobną dawkę mocy jest nieporównywalne.
Jakie chcesz linki kolego? Do faktur chcesz czy do czego? 😂 Mowie ze znam dwie osoby osobiscie ktorym vw obnizyl cene odkupu po 10tys za box. Z boxem nigdzie do serwisu nie jezdzili a samochod oddawali wiadomo bez. Oni nie da glupi i maja dokladne instrukcje co sprawdzac i gdzie zeby uniewaznic gwarancje przy usterkach. Oni tez wiedza ze te silniki maja wiekszy potencjal i wielu chetnych sie znajdzie za 2-4 tys zlotych na kilkadziesiat koni. Powiem to jeszcze raz zeby bylo jasne. Czy chip czy boks to w razie awarii ukladu napedowego nie uwzglednia gwarsncji

Pietia
Junior Member
Posty: 10
Rejestracja: 02.02.2018, 17:45

Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: Pietia » 08.02.2018, 10:33

Jeżeli chodzi o linki ktoś wyżej pisał, żeby poczytać forum passata z przykładami anulowania gwarancji za boxa.

Dla mnie to słowo przeciwko słowu. Ja też znam ludzi tak jak pisałem, którym na boxach (nie jb4) padla DSG i mieli wymienione na gwarancji. O silnikach się nie wypowiem, ale przykładów jak Twój nie znam. Może w Easy Drive mają inną procedurę obsługi auta. Można sobie gdybać.
Znam jeden przykład młodego chłopaka z eRki, który pojechał do ASO z wpietym boxem i widnieje pewnie w bazie na czerwono :-)
Mam nadzieję, że się o tym nie przekonam. Pozostaję w świadomości, że gwarancję mam.
Mimo wszystko dla mnie 4,9 a 4.0 do 100 robi różnicę.

Jeżeli chodzi o "program" to jest opcja mieć swój programator za 1400 zl i sam możesz sobie wgrywać serie. Przykład też znam z Leona Cupry, gdzie po padniętym silniku została wgrana seria programatorem i silnik wymieniony na gwarancji.

kriss555
Senior Member
Posty: 688
Rejestracja: 12.07.2017, 21:43

Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: kriss555 » 08.02.2018, 12:16

Programator niewiele da bo procesor zapisuje ilosc i czas programowania. Kazda zmiana wychodzi jak wiesz gdzie szukac a w mocniejszych silnikach i jak uszkodzenie nie jest typowe szukaja. Dsg suche padaja same jak muchy wiec nikt nie doszukuje sie ingerencji. Pojedz z mokrym 7 albo 6 bieg po przebiegu 20-30 tys to imprter przed naprawa przekopia caly soft

d7d
Member
Posty: 162
Rejestracja: 23.04.2017, 18:45

Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: d7d » 08.02.2018, 13:44

Pietia pisze:
08.02.2018, 10:33
Mam nadzieję, że się o tym nie przekonam. Pozostaję w świadomości, że gwarancję mam.
Mimo wszystko dla mnie 4,9 a 4.0 do 100 robi różnicę.
Przyspieszenie 4,9 s czy tylko 4,0 s od 0 do 100 nie ma większego znaczenia. A który to Arteon ma 4,9 s ?
Katalogowo 2,0 TSI 280 KM 4x4 ma 5,6 s do 100 km/h.
W moim przekonaniu, w Arteonie nie jesteś w stanie osiągnąć 4,0 s do 100 km/h.
Audi S5 Sportbacki 3,0 TFSI 354 KM ma 4,7 s a Audi RS5 Coupe 2,9 TFSI biturbo 450 KM ma 3,9 s do 100 km/h.

Awatar użytkownika
boobek
Member
Posty: 55
Rejestracja: 07.11.2017, 14:17
Lokalizacja: Rusocin

Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: boobek » 09.02.2018, 14:18

d7d pisze:
08.02.2018, 13:44
Pietia pisze:
08.02.2018, 10:33
Mam nadzieję, że się o tym nie przekonam. Pozostaję w świadomości, że gwarancję mam.
Mimo wszystko dla mnie 4,9 a 4.0 do 100 robi różnicę.
Przyspieszenie 4,9 s czy tylko 4,0 s od 0 do 100 nie ma większego znaczenia. A który to Arteon ma 4,9 s ?
Katalogowo 2,0 TSI 280 KM 4x4 ma 5,6 s do 100 km/h.
W moim przekonaniu, w Arteonie nie jesteś w stanie osiągnąć 4,0 s do 100 km/h.
Audi S5 Sportbacki 3,0 TFSI 354 KM ma 4,7 s a Audi RS5 Coupe 2,9 TFSI biturbo 450 KM ma 3,9 s do 100 km/h.
golf 7r fl ma 4,7 do 100 i po wstawieniu boxa moze wyjsc okolo 4sek ale w artku watpie ze da sie zrobic takie czasy

d7d
Member
Posty: 162
Rejestracja: 23.04.2017, 18:45

Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: d7d » 09.02.2018, 15:05

Golf R DSG 5d katalogowo ma 310 KM, 1505 kg i 4,6 s do 100 km/h, a Golf Variant ma 1593 kg i już 4,8 s do 100km/h.
Tylko 88 kg więcej już "tylko" 4,8 s.
Arteon nie zbliży się do 4,0 s.

Awatar użytkownika
Biskup
Member
Posty: 96
Rejestracja: 27.12.2017, 20:41

Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: Biskup » 09.02.2018, 22:41

Dla zainteresowanych:
Speed buster nie ma jeszcze w ofercie rozwiązania dla 2.0 tsi 190 KM, Planują, nie potrafią powiedzieć kiedy będzie.
CompSport jeszcze nie robi tego silnika. Odpowiedzieli, że: "jeszcze brak interfejsu"
V-tech twierdzi , że mogą zrobić i zapraszają ale jakoś nie do końca jestem pewien czy mają świadomość trudności, o których wspominali m.in. wymienieni wyżej tunerzy.

ODPOWIEDZ