Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa
Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa
A co to za hałas ? Może to rozrząd słychać
Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa
Cześć
Chciałbym odświeżyć temat awarii w skrzynii DSG i opisać moją sytuację.
Audi Q2
Skrzynia DSG (0GC)
Wymiana oleju co ok 60k (wymieniałem już dwa razy)
Przebieg 110.000km
Klasycznie jak u innych komunikat "awaria skrzyni - dalsza jazda możliwa".
Finalnie okazało się że pompa od systemu start/stop w skrzyni kompletnie sie rozleciała, a jej pozostałości wraz z olejem narobiły szkód w całej skrzyni. Ta skrzynia ma istotną wadę fabryczną o której AUDI (i cała grupa VAG) doskonale wie.
Co ciekawe mój samochód podlegał i podlega nadal fabrycznej akcji serwisowej ale nikt mnie o tym nie raczył poinformować od dwóch lat.
Więcej tutaj: https://www.diagnosedan.com/audi-volksw ... e-p0c2900/
Obecnie moja sprawa wyglada tak że Audi nie chce wziąć tego na siebie
Wygląda na to że przyjęliby samochód na darmową diagnostykę gdyby do awarii jeszcze nie doszło, a że awaria już się wydarzyła to nie mają procedur na taką okoliczność...
Szukam innych osób poszkodowanych.
Sprawa prawdopodobnie zakończy się w sądzie może pozwem zbiorowym.
Chciałbym odświeżyć temat awarii w skrzynii DSG i opisać moją sytuację.
Audi Q2
Skrzynia DSG (0GC)
Wymiana oleju co ok 60k (wymieniałem już dwa razy)
Przebieg 110.000km
Klasycznie jak u innych komunikat "awaria skrzyni - dalsza jazda możliwa".
Finalnie okazało się że pompa od systemu start/stop w skrzyni kompletnie sie rozleciała, a jej pozostałości wraz z olejem narobiły szkód w całej skrzyni. Ta skrzynia ma istotną wadę fabryczną o której AUDI (i cała grupa VAG) doskonale wie.
Co ciekawe mój samochód podlegał i podlega nadal fabrycznej akcji serwisowej ale nikt mnie o tym nie raczył poinformować od dwóch lat.
Więcej tutaj: https://www.diagnosedan.com/audi-volksw ... e-p0c2900/
Obecnie moja sprawa wyglada tak że Audi nie chce wziąć tego na siebie
Wygląda na to że przyjęliby samochód na darmową diagnostykę gdyby do awarii jeszcze nie doszło, a że awaria już się wydarzyła to nie mają procedur na taką okoliczność...
Szukam innych osób poszkodowanych.
Sprawa prawdopodobnie zakończy się w sądzie może pozwem zbiorowym.
Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa
Tutaj raczej mało postów na ten temat, W miare młode auta co szło naprwiane to na gwrancji. Na forum VW klub tez nie ma o tym za duzo.
Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa
Panowie, czy to normalne, że na kierownicy wyczuwalne są drgania kiedy auto stoi np. na światłach na D (auto-hold włączony)? Kiedy przełącze na P lub N drgania ustępują. Mam wrażenie, że tego nie było wcześniej, auto ma nieco ponad 20 tyś. nalotu i jest jeszcze na gwarancji. Jechać z tym do serwisu? W dodatku przy dojeżdżaniu do świateł, hamując jeczcze przed zatrzymaniem przez chwilę są takie wibracje, tak jakbym w manualu zapomniał wcisnąć sprzęgła, takie mam skojarzenie. Też mam wrażenie, że się to teraz pojawiło.
Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa
Mogą sie konczyć czujniki ciśnienia sprzeęgieł. Trzeba wziać VCD'sa i zobaczyć czy parametry są w normie.
Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa
Cześć. Spotkał się może ktoś z błędem? " 33345 UO28700 DODADKOWA POMPA HYDRAULICZNA SKRZYNI BIEGÓW BRAK KOMUNIKACJI ( 00101111 aktywne / statyczne).
Skrzynia dziala bez zarzutu.
2.0 tsi 190 KM 2018 rok.
Skrzynia dziala bez zarzutu.
2.0 tsi 190 KM 2018 rok.
Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa
Może to ta pompa odpowiedzialna za ciśnienia przy start/stop aby zapiac bieg na zgaszonym silniku.
I co jak się u ciebie sytuacja rozwija?szaran pisze: ↑08.11.2024, 20:01Panowie, czy to normalne, że na kierownicy wyczuwalne są drgania kiedy auto stoi np. na światłach na D (auto-hold włączony)? Kiedy przełącze na P lub N drgania ustępują. Mam wrażenie, że tego nie było wcześniej, auto ma nieco ponad 20 tyś. nalotu i jest jeszcze na gwarancji. Jechać z tym do serwisu? W dodatku przy dojeżdżaniu do świateł, hamując jeczcze przed zatrzymaniem przez chwilę są takie wibracje, tak jakbym w manualu zapomniał wcisnąć sprzęgła, takie mam skojarzenie. Też mam wrażenie, że się to teraz pojawiło.
Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa
Silnik 2.0 TSI 190KM, skrzynia DQ381.Marcino pisze: ↑25.11.2024, 09:12Może to ta pompa odpowiedzialna za ciśnienia przy start/stop aby zapiac bieg na zgaszonym silniku.
I co jak się u ciebie sytuacja rozwija?szaran pisze: ↑08.11.2024, 20:01Panowie, czy to normalne, że na kierownicy wyczuwalne są drgania kiedy auto stoi np. na światłach na D (auto-hold włączony)? Kiedy przełącze na P lub N drgania ustępują. Mam wrażenie, że tego nie było wcześniej, auto ma nieco ponad 20 tyś. nalotu i jest jeszcze na gwarancji. Jechać z tym do serwisu? W dodatku przy dojeżdżaniu do świateł, hamując jeczcze przed zatrzymaniem przez chwilę są takie wibracje, tak jakbym w manualu zapomniał wcisnąć sprzęgła, takie mam skojarzenie. Też mam wrażenie, że się to teraz pojawiło.
Na razie jeżdżę i obserwuję. Czasem jakby ustępuje, potem wraca. Zastanawiam się czy jechać z tym do serwisu.
Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa
Ja swoim praktycznie nie jezdze, ale dziś jak mnie zona do pracy podwoziła to też czułem takie lekkie dragania, ale przebieg 170kkm i skrzynia była podobno robiona, a że miałem wczesniej diagnostykę robioną to sprawdziłem sobie i miałem wczesniej błąd skrzyni DSG - 10747 - Clutch 1 closeses Unitentionally. (P175E 00 (040))
Sprawdziłem i ciśnnienie na czujniku sprzęgła 1 ma przekłamanie 0.12bar, czyli jak jest żądanie 0.0 to ma 0.12bar a jak np 2.0bar to ma 2.12bar.
U mnie w tiguanie jak była róznica 0.5bar to miałem skrzynie w trybie awaryjnym i tylko połowa biegów, ale chwile wczesniej włąsnie zaczałem odczuwać takie wibracje,a to był diesel i 100k przebiegu. Po wymianie czujnika, ja sobie sam zmieniłem olej i zrobiłem adaptację wszytko wróciło do normy.
Obserwuj i jak cos jedz do ASO na diagnosytykę. Jak powoiedzą ze nie ma błędu to trzeba odczyty z czujników cisnienia bo to jest podstawa wg mnie i na to były akcję serwisowe dla skrzyńDQ381.
Błąd który był bedzie zapisany jako mieaktywny lub bedzie do niego zamrozona ramka i zawsze wiadomo o co chodzi.
Sprawdziłem i ciśnnienie na czujniku sprzęgła 1 ma przekłamanie 0.12bar, czyli jak jest żądanie 0.0 to ma 0.12bar a jak np 2.0bar to ma 2.12bar.
U mnie w tiguanie jak była róznica 0.5bar to miałem skrzynie w trybie awaryjnym i tylko połowa biegów, ale chwile wczesniej włąsnie zaczałem odczuwać takie wibracje,a to był diesel i 100k przebiegu. Po wymianie czujnika, ja sobie sam zmieniłem olej i zrobiłem adaptację wszytko wróciło do normy.
Obserwuj i jak cos jedz do ASO na diagnosytykę. Jak powoiedzą ze nie ma błędu to trzeba odczyty z czujników cisnienia bo to jest podstawa wg mnie i na to były akcję serwisowe dla skrzyńDQ381.
Błąd który był bedzie zapisany jako mieaktywny lub bedzie do niego zamrozona ramka i zawsze wiadomo o co chodzi.