Będę chciał zgłosić skrzypienie zawiasu z lewej strony z przodu. Przy tej okazji zgłoszę te drgania do sprawdzenia. Co ciekawe, dzisiaj temperatura na zewnątrz podniosła się do 15st. i tego nie czuję. Czyżby miałoby to związek z temperaturą?Marcino pisze: ↑25.11.2024, 11:26
Obserwuj i jak cos jedz do ASO na diagnosytykę. Jak powoiedzą ze nie ma błędu to trzeba odczyty z czujników cisnienia bo to jest podstawa wg mnie i na to były akcję serwisowe dla skrzyńDQ381.
Błąd który był bedzie zapisany jako mieaktywny lub bedzie do niego zamrozona ramka i zawsze wiadomo o co chodzi.
Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa
Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa
Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa
No ciekawe to co mówisz. ale ty masz świeze auto. Zobaczymy co serwis powie. Daj znać.
Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa
Dzisiaj na trasie (powrót k.. po zakupie) skrzynia weszła w trybie awaryjny, dalsza jazda możliwa, tyle że bez biegów parzystych.
Podłączony do kompa pokazało błąd czujnika Jak auto ostyglo problem zniknął, jeździliśmy z podłączonym kompem i tu dziwna sprawa:
Po załączeniu D na zaworze sprzęgła NR1 pokazuje 0.8 bara a na szprzegle NR2 równe 0 bara.
Za to jak załączamy R na sprzęgle NR2 pokazuje 2 bary a na sprzęgle NR1 -1.2 bara (jakby te brakujące)
Czy ktoś się wypowie...
Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa
Tak ja się wypowiem - ma być 0.0 bar lub minimalna wartość 0.1bar. Nic z tym nie zrobisz nie skalibrujesz
Zobacz jeszcze parametr wartość żądana/oczekiwana.
Czeka ciebie wyjęcie mechatroniki i wymiana tego czyjnika. Są firmy co sie tym zajmuj a nawet wysylkowo. Samo wyjęcie jest banalnie proste. Pózniej nowy olej filtr i trzeba zrobić tzw adaptację kiss point tzn oprócz adaptacji na postoju robisz jeszcze w trakcie jazdy 3-4 i chyba 4-5 juz nie pamietam bo raz dla siebie to robiłem.
Zobacz jeszcze parametr wartość żądana/oczekiwana.
Czeka ciebie wyjęcie mechatroniki i wymiana tego czyjnika. Są firmy co sie tym zajmuj a nawet wysylkowo. Samo wyjęcie jest banalnie proste. Pózniej nowy olej filtr i trzeba zrobić tzw adaptację kiss point tzn oprócz adaptacji na postoju robisz jeszcze w trakcie jazdy 3-4 i chyba 4-5 juz nie pamietam bo raz dla siebie to robiłem.
Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa
Dziękuję za odpowiedź
Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa
Trzeba wyjąć mechatronike i wylutować i wlutować nowe czujniki, koszt dwóch czujników ~700zł. Można też wyjętą mechatronikę wysłać do firm co się ogłaszają na OLX-ie, wtedy koszt jest około 2000zł. Instruktaże mozna znaleźć na youtube jak to zrobić. Czujniki tylko z tej aukcji, te tańsze padają po bardzo krótkim czasie i są problemy z adaptacją.
https://pl.aliexpress.com/item/1005005948144138.html
https://pl.aliexpress.com/item/1005005948144138.html
Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa
Ja dałem 1500zl za wymianę czujnika. Adaptacje sam robiłem. Mój obecny Arteon ma błąd 0.12bar. Narzie nic nie robię bo miałem raz błąd zamknięcia się się niespodziewanie sprzęgła nr 1. Narzie się nie powtórzyło.
Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa
Czy ktoś z forum robił mechatronike w DSG w dobrym/poleconym warsztacie w Warszawie/okolicach i może się podzielić kontaktem?
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce
Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa
Postanowiłem u siebie skasować błąd, skasowac adaptację i zrobić je ponownie.
Bo to nie tylko wystraczy skasować jak na poniższym filmie, ale też trzeba pojeżdzić. Nie mam screna ale moze wrzuce pożniej, normalnie są parametry i trzeba zrobić do 100km jeżdzać na obu sprzęgłach tzn u mnie to był tryb manualny i tak 4-5 pozwalałem zwolnic do około 1200rpm i znowy 5-6 manualnie przy 2500-3000rpm i znowy zwolnić i tak musi się udać po 10razy. Jest to opisane na forum VCDS bo wtedy podczas jazdy sobie obserwujecie te parametry.
https://www.youtube.com/watch?v=4xR_aPkzG60
Bo to nie tylko wystraczy skasować jak na poniższym filmie, ale też trzeba pojeżdzić. Nie mam screna ale moze wrzuce pożniej, normalnie są parametry i trzeba zrobić do 100km jeżdzać na obu sprzęgłach tzn u mnie to był tryb manualny i tak 4-5 pozwalałem zwolnic do około 1200rpm i znowy 5-6 manualnie przy 2500-3000rpm i znowy zwolnić i tak musi się udać po 10razy. Jest to opisane na forum VCDS bo wtedy podczas jazdy sobie obserwujecie te parametry.
https://www.youtube.com/watch?v=4xR_aPkzG60