Zmiana oprogramowania/remap fabrycznej DQ381 na Śląsku
Zmiana oprogramowania/remap fabrycznej DQ381 na Śląsku
Kto (zapewne nie jeden z Was) zmieniał fabryczne oprogramowanie skrzyni DQ381 ?
Jak wrażenia... Warto ?
Czy polecicie gdzie zrobić to na Śląsku ? Jaki jest koszt ?
Jak wrażenia... Warto ?
Czy polecicie gdzie zrobić to na Śląsku ? Jaki jest koszt ?
Arteon 2.0 TSI Shooting Brake '21 190 KM DNNA | R-Line | DSG DQ381 | DCC | Nashville 245/35 R20 | obniżony o 20 mm
Re: Zmiana oprogramowania/remap fabrycznej DQ381 na Śląsku
Nie słyszałem, żeby ktoś robił samą skrzynię, choć pewnie jest to możliwe. Wszyscy robią razem z silnikiem, bo ponoć częściowo za zamulanie odpowiedzialny jest również program silnika. Tak czy inaczej, ja po nieudanej przygodzie z Gregorem10 trafiłem do poleconego przez mojego mechanika Comp Sportu w Bielsku-Białej. Zdecydowanie polecam!
Czy warto? Zdecydowanie. Wyjeżdżasz zupełnie odmienionym samochodem. Koszt to 3500 zł, odrobinę większe spalanie i konieczność lania 98-ki.
Czy warto? Zdecydowanie. Wyjeżdżasz zupełnie odmienionym samochodem. Koszt to 3500 zł, odrobinę większe spalanie i konieczność lania 98-ki.
Re: Zmiana oprogramowania/remap fabrycznej DQ381 na Śląsku
Pytałem już u kilku tunerów i robią same skrzynie - chodzi mi o punkty przełożenia - nie koniecznie o podniesienie mocy. Dzięki za info.Marcusfff pisze: ↑24.09.2025, 09:33Nie słyszałem, żeby ktoś robił samą skrzynię, choć pewnie jest to możliwe. Wszyscy robią razem z silnikiem, bo ponoć częściowo za zamulanie odpowiedzialny jest również program silnika. Tak czy inaczej, ja po nieudanej przygodzie z Gregorem10 trafiłem do poleconego przez mojego mechanika Comp Sportu w Bielsku-Białej. Zdecydowanie polecam!
Czy warto? Zdecydowanie. Wyjeżdżasz zupełnie odmienionym samochodem. Koszt to 3500 zł, odrobinę większe spalanie i konieczność lania 98-ki.
Arteon 2.0 TSI Shooting Brake '21 190 KM DNNA | R-Line | DSG DQ381 | DCC | Nashville 245/35 R20 | obniżony o 20 mm
Re: Zmiana oprogramowania/remap fabrycznej DQ381 na Śląsku
Wręcz przeciwnie, przy normalnej jeździe spalanie spada, dopiero wykorzystanie w pełni możliwości auta po wirusie = wzrost zużycia. Robią też sam program do skrzyni ale zmiana jest nieznaczna, jeśli chodzi o gwarancję to cokolwiek bys nie zrobił przy aucie w razie problemów będzie podstawą dla gwaranta żeby odrzucić Twoje roszczenia.Marcusfff pisze: ↑24.09.2025, 09:33Nie słyszałem, żeby ktoś robił samą skrzynię, choć pewnie jest to możliwe. Wszyscy robią razem z silnikiem, bo ponoć częściowo za zamulanie odpowiedzialny jest również program silnika. Tak czy inaczej, ja po nieudanej przygodzie z Gregorem10 trafiłem do poleconego przez mojego mechanika Comp Sportu w Bielsku-Białej. Zdecydowanie polecam!
Czy warto? Zdecydowanie. Wyjeżdżasz zupełnie odmienionym samochodem. Koszt to 3500 zł, odrobinę większe spalanie i konieczność lania 98-ki.
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce 

Re: Zmiana oprogramowania/remap fabrycznej DQ381 na Śląsku
Ja mam zrobiony sam program skrzyni. Standardowo biorą za to 800zł. Ale robiłem przy okazji naprawy czyjników ciśneinia mechatroniki.
W tej chwili mogę powiedzieć ze jest wzorowo tzn - na oko bo wiadomo zalezy jak sie wciska pedał gazu - 4ka - do 57-61km/h, 5tka do 70-74, 6tka- do około 91-94km/h. Genaralnie teraz silnik kreci tak przy muskaniu gazu do około 2 tyś obrótów i zmiania biegu ale nie spada ponizej 1500-1600 i nie czuć tego ze ma ciężko stal z drganiami z 1200-1300rpm np 75km/h i 7 bieg. Po zmianie na nowy olej i adaptacjach jest jak nowa skrzynia. Sam jedzie.
W tej chwili mogę powiedzieć ze jest wzorowo tzn - na oko bo wiadomo zalezy jak sie wciska pedał gazu - 4ka - do 57-61km/h, 5tka do 70-74, 6tka- do około 91-94km/h. Genaralnie teraz silnik kreci tak przy muskaniu gazu do około 2 tyś obrótów i zmiania biegu ale nie spada ponizej 1500-1600 i nie czuć tego ze ma ciężko stal z drganiami z 1200-1300rpm np 75km/h i 7 bieg. Po zmianie na nowy olej i adaptacjach jest jak nowa skrzynia. Sam jedzie.
Re: Zmiana oprogramowania/remap fabrycznej DQ381 na Śląsku
Super info. O takie coś mi by chodziło. Gdzie robiłeś ?Marcino pisze: ↑25.09.2025, 09:49Ja mam zrobiony sam program skrzyni. Standardowo biorą za to 800zł. Ale robiłem przy okazji naprawy czyjników ciśneinia mechatroniki.
W tej chwili mogę powiedzieć ze jest wzorowo tzn - na oko bo wiadomo zalezy jak sie wciska pedał gazu - 4ka - do 57-61km/h, 5tka do 70-74, 6tka- do około 91-94km/h. Genaralnie teraz silnik kreci tak przy muskaniu gazu do około 2 tyś obrótów i zmiania biegu ale nie spada ponizej 1500-1600 i nie czuć tego ze ma ciężko stal z drganiami z 1200-1300rpm np 75km/h i 7 bieg. Po zmianie na nowy olej i adaptacjach jest jak nowa skrzynia. Sam jedzie.
Arteon 2.0 TSI Shooting Brake '21 190 KM DNNA | R-Line | DSG DQ381 | DCC | Nashville 245/35 R20 | obniżony o 20 mm
Re: Zmiana oprogramowania/remap fabrycznej DQ381 na Śląsku
Ja akurat na pomorzu. Tak że za bardzo nie pomogę. Mogę popytać bo mam jakieś tam kontakty
Re: Zmiana oprogramowania/remap fabrycznej DQ381 na Śląsku
a co gregor10 cos popsul ?jimmy pisze: ↑24.09.2025, 09:45Pytałem już u kilku tunerów i robią same skrzynie - chodzi mi o punkty przełożenia - nie koniecznie o podniesienie mocy. Dzięki za info.Marcusfff pisze: ↑24.09.2025, 09:33Nie słyszałem, żeby ktoś robił samą skrzynię, choć pewnie jest to możliwe. Wszyscy robią razem z silnikiem, bo ponoć częściowo za zamulanie odpowiedzialny jest również program silnika. Tak czy inaczej, ja po nieudanej przygodzie z Gregorem10 trafiłem do poleconego przez mojego mechanika Comp Sportu w Bielsku-Białej. Zdecydowanie polecam!
Czy warto? Zdecydowanie. Wyjeżdżasz zupełnie odmienionym samochodem. Koszt to 3500 zł, odrobinę większe spalanie i konieczność lania 98-ki.
Re: Zmiana oprogramowania/remap fabrycznej DQ381 na Śląsku
Przekleję fragment swojej opinii z Google:
Dwa lata temu robiłem program do silnika 2.0TSI DNUA + skrzynia. Temat tak bazowy powinie być przewałkowany przez tunera na dziesiątą stronę. Ale nie, jak się okazało.
Zamówiłem bezpieczny program na codzień, żeby odmulić samochód, który ma fatalny program skrzyni. Nie ukrywam, banan na twarzy był, bo wpadło ponad 350KM i 450 niutów. Gregor zadowolony i klepnął temat. Zapytałem, czy wykres nie jest zbyt spiczasty, na co odpowiedział, że taki ma program i tak się te silniki robi. (skan wykresu z hamowni załączam)
Po trzech miesiącach zaczęło walić błędem sondy. Gregor powiedział, że bywa tak w tych silnikach i sondę trzeba wyłączyć. Okeeeej... rozbijamy termometr, by nie mieć gorączki. No ale uznany tuner, więc chyba wie co robi. Pojechałem, zrobił na poczekaniu i za darmo. Także plus za obsługę i gwarancję. Po tym zabiegu zaczęło jednak coraz częściej śmierdzieć niedopalonym paliwem podczas dużego obciążenia., zwłaszcza przy ciepłej pogodzie. Najpierw sporadycznie, potem coraz częściej. Na to Gregor poradził, że trzeba sportowy kat i intercooler oraz przy okazji nowy program. Koszt 10k zł. I przyznaję, że już byłem umówiony, ale na szczęście omówiłem temat z moim mechanikiem. To bardzo doświadczony zakład specjalizujący się w VAGach. Powiedzieli, że pomysł jest poroniony i problem się tylko pogorszy i w ogóle mają przejścia z samochodami od Gregora. Polecili Comp Sport.
Pojechałem do Bielska Białej i zrobiłem program od nowa (wykres w załączniku. Kto umie czytać, ten od razu zauważy różnicę). Moment jest wyższy, dostępny niżej i kompletnie płaski. Samochód przyjemniej, równomiernie przyspiesza z dołu a nie robi nagłego odjazdu. Przestało śmierdzieć, sonda jest włączona. Do tego pali 1,5 l/100km mniej. Problemem programów Gregora jest zalewanie paliwem przy niskich obrotach. Tak mi wytłumaczono.
Generalnie w każdym aspekcie jest lepiej i tak, jak powinno być zrobione od początku. Pan Grzegorz nie wydaje się godzien swojej opinii, jeżeli kładzie dokumentnie tak podstawowe tematy.
Rzetelnie oceniam- dwie gwiazdki za miły kontakt, chęć podjęcia gwarancji i dobry program skrzyni.
EDIT: Pan Grzegorz skontaktował się ze mną zasmucony negatywną opinią. Bardzo doceniam i za to ogromny plus! Wytłumaczył swoje podejście i wybór takiego nie innego programu. Nie wiem, są to rozważania dla specjalistów. Opisałem jedynie swoje wrażenia na teraz. Co przyniesie program od konkurencji zobaczymy z czasem. Z Gregorem rozstaliśmy się w uprzejmej atmosferze wzajemnego zrozumienia
Tyle z mojej opinii. Smutne, że w opiniach każdy wrzuca fotki swoich RS-ek, Golfów i Superbów a mało kto wykresy. Najwyżej suche liczby, takie, które się podaję kumplom przy piwie. A jak już znajdziesz parę przebiegów momentu, to nie wygląda to jakoś oszałamiająco. Poniżej moje.

Dwa lata temu robiłem program do silnika 2.0TSI DNUA + skrzynia. Temat tak bazowy powinie być przewałkowany przez tunera na dziesiątą stronę. Ale nie, jak się okazało.
Zamówiłem bezpieczny program na codzień, żeby odmulić samochód, który ma fatalny program skrzyni. Nie ukrywam, banan na twarzy był, bo wpadło ponad 350KM i 450 niutów. Gregor zadowolony i klepnął temat. Zapytałem, czy wykres nie jest zbyt spiczasty, na co odpowiedział, że taki ma program i tak się te silniki robi. (skan wykresu z hamowni załączam)
Po trzech miesiącach zaczęło walić błędem sondy. Gregor powiedział, że bywa tak w tych silnikach i sondę trzeba wyłączyć. Okeeeej... rozbijamy termometr, by nie mieć gorączki. No ale uznany tuner, więc chyba wie co robi. Pojechałem, zrobił na poczekaniu i za darmo. Także plus za obsługę i gwarancję. Po tym zabiegu zaczęło jednak coraz częściej śmierdzieć niedopalonym paliwem podczas dużego obciążenia., zwłaszcza przy ciepłej pogodzie. Najpierw sporadycznie, potem coraz częściej. Na to Gregor poradził, że trzeba sportowy kat i intercooler oraz przy okazji nowy program. Koszt 10k zł. I przyznaję, że już byłem umówiony, ale na szczęście omówiłem temat z moim mechanikiem. To bardzo doświadczony zakład specjalizujący się w VAGach. Powiedzieli, że pomysł jest poroniony i problem się tylko pogorszy i w ogóle mają przejścia z samochodami od Gregora. Polecili Comp Sport.
Pojechałem do Bielska Białej i zrobiłem program od nowa (wykres w załączniku. Kto umie czytać, ten od razu zauważy różnicę). Moment jest wyższy, dostępny niżej i kompletnie płaski. Samochód przyjemniej, równomiernie przyspiesza z dołu a nie robi nagłego odjazdu. Przestało śmierdzieć, sonda jest włączona. Do tego pali 1,5 l/100km mniej. Problemem programów Gregora jest zalewanie paliwem przy niskich obrotach. Tak mi wytłumaczono.
Generalnie w każdym aspekcie jest lepiej i tak, jak powinno być zrobione od początku. Pan Grzegorz nie wydaje się godzien swojej opinii, jeżeli kładzie dokumentnie tak podstawowe tematy.
Rzetelnie oceniam- dwie gwiazdki za miły kontakt, chęć podjęcia gwarancji i dobry program skrzyni.
EDIT: Pan Grzegorz skontaktował się ze mną zasmucony negatywną opinią. Bardzo doceniam i za to ogromny plus! Wytłumaczył swoje podejście i wybór takiego nie innego programu. Nie wiem, są to rozważania dla specjalistów. Opisałem jedynie swoje wrażenia na teraz. Co przyniesie program od konkurencji zobaczymy z czasem. Z Gregorem rozstaliśmy się w uprzejmej atmosferze wzajemnego zrozumienia
Tyle z mojej opinii. Smutne, że w opiniach każdy wrzuca fotki swoich RS-ek, Golfów i Superbów a mało kto wykresy. Najwyżej suche liczby, takie, które się podaję kumplom przy piwie. A jak już znajdziesz parę przebiegów momentu, to nie wygląda to jakoś oszałamiająco. Poniżej moje.


Re: Zmiana oprogramowania/remap fabrycznej DQ381 na Śląsku
Coraz więcej negatywnych komentarzy się pojawia w sprawie tego gościa, co lepiej kasuje je namiętnie i z pasją. Wychodzi na to że warto się 3 razy zastanowić przed oddaniem auta w jego ręce...
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce 
