Emergency Assist - w moim egzemplarzu to lipa
Re: Emergency Assist - w moim egzemplarzu to lipa
A jak to jest z trzymaniem się prędkości jak na znakach, zwalnianiem przed zakrętem itp. w jakich warunkach i przy jakich parametrach to powinno działać? Jeżdżę niemalże cały czas z ACC, auto czyta ze znaku, że jest teraz "50" ale nic z tym nie robi. W materiałach promocyjnych bardzo to podkreślali, że auto wie, że zbliża się zakręt, ale mój ma to gdzieś i szarżuje dalej.
Re: Emergency Assist - w moim egzemplarzu to lipa
To działa w momencie wytyczenia drogi w nawigacji i włączenia asystenta ACC na kierownicy, przyciskiem RES
Arteon R-line 190 TSI PureWhite
Re: Emergency Assist - w moim egzemplarzu to lipa
U mnie to działa nawet jak nawigacja nie prowadzi.
@Hyper, przeklikaj się w opcjach, jeśli dobrze pamiętam tam jest osobny ptaszek do zaznaczenia, żeby ACC prowadziło wg znaków.
@Hyper, przeklikaj się w opcjach, jeśli dobrze pamiętam tam jest osobny ptaszek do zaznaczenia, żeby ACC prowadziło wg znaków.
- Blazio1946
- Posting Freak
- Posty: 1095
- Rejestracja: 14.09.2017, 15:53
Re: Emergency Assist - w moim egzemplarzu to lipa
Do działania tego systemu wystarczy włączony aktywny tempomat i lane assist. U mnie działa normalnie, najpierw komunikat przejmij kierowanie 2x, potem 2x sygnał dźwiękowy jak nie zareaguje to szarpnie hamulcami i po drugim szarpnieciu auto zjeżdża na prawy pas i zatrzymuje się.
To co kolega pisał wyżej o rozpoznawaniu znaków to musisz w ustawieniach navi zmienić na uwzgledniaj prędkość ze znaków i przebieg drogi. Ja mam to wyłączone bo jak jechałem ekspresową, ktorej nie było w navigacji i nadal.nie ma (s5 za Cotoniem do Gniezna) to ustawiając acc na 160 samochód hamował wg znaków z najbliższej krajowki.
To co kolega pisał wyżej o rozpoznawaniu znaków to musisz w ustawieniach navi zmienić na uwzgledniaj prędkość ze znaków i przebieg drogi. Ja mam to wyłączone bo jak jechałem ekspresową, ktorej nie było w navigacji i nadal.nie ma (s5 za Cotoniem do Gniezna) to ustawiając acc na 160 samochód hamował wg znaków z najbliższej krajowki.
Re: Emergency Assist - w moim egzemplarzu to lipa
Ja już podczas jazdy testowej wiedziałem, że ten system ma za dużo ograniczeń, żeby można go spokojnie używać na naszych drogach. M.in.:
1) teren zabudowany - serio chciałbym jechać 50km/h, ale często kończy się to prowadzeniem peletonu ekstremalnie wkurzonych ludzi i wyprzedzaniem przez nich na przejściach, wysepkach, ciągłej, wiszeniem na zderzaku, syrenami z ciężarówek itd. Chyba bezpieczniej dla wszystkich już jechać te 60-65. Szkoda, że nie moża zaprogramować w tym tempomacie takiego lekkiego przekroczenia dozwolonej prędkości.
2) ograniczenia-widmo i kształt drogi - mam bardzo mieszane uczucia, czasami samochód pokazuje ograniczenie prędkości, którego nie ma na znakach, tak jakby jakieś dane brał z map, i to z jakichś tymczasowych ograniczeń, np. koło mojego domu, gdzie jest normalnie 50km/h skądś mu sie bierze ograniczenie do 15km/h. Samochód by dość intensywnie zwolnił, a ja na bank miałbym kogoś w bagażniku. Prowadzeniem wg kształtu drogi też nie jestem zachwycony - potrafiło zwolnić z 90 do 70 na łuku drogi, gdzie pewnie na spokojnie by się przejechało i 130km/h. I na odwrót, na ciasnym zakręcie musiałem zahamować sam, bo 90 wydawało mi się za szybko a tempomat nie zwalniał.
3) autostrada - na nieskomplikowanych odcinkach może ok, ale na węzłach potrafi przykro zaskoczyć. Np. na A4 na węźle Sośnica 3 pasy jadą prosto (140km/h) w kierunku Wrocławia, a 2 odchodzą w prawo na A1 i tam jest ograniczenie do 70km/h w postaci znaków bo obu stronach tych 2 pasów. Arteon zaczął hamować ze 140 zobaczywszy ten znak 70, dobrze, że nikt za mną nie jechał na zderzaku.
1) teren zabudowany - serio chciałbym jechać 50km/h, ale często kończy się to prowadzeniem peletonu ekstremalnie wkurzonych ludzi i wyprzedzaniem przez nich na przejściach, wysepkach, ciągłej, wiszeniem na zderzaku, syrenami z ciężarówek itd. Chyba bezpieczniej dla wszystkich już jechać te 60-65. Szkoda, że nie moża zaprogramować w tym tempomacie takiego lekkiego przekroczenia dozwolonej prędkości.
2) ograniczenia-widmo i kształt drogi - mam bardzo mieszane uczucia, czasami samochód pokazuje ograniczenie prędkości, którego nie ma na znakach, tak jakby jakieś dane brał z map, i to z jakichś tymczasowych ograniczeń, np. koło mojego domu, gdzie jest normalnie 50km/h skądś mu sie bierze ograniczenie do 15km/h. Samochód by dość intensywnie zwolnił, a ja na bank miałbym kogoś w bagażniku. Prowadzeniem wg kształtu drogi też nie jestem zachwycony - potrafiło zwolnić z 90 do 70 na łuku drogi, gdzie pewnie na spokojnie by się przejechało i 130km/h. I na odwrót, na ciasnym zakręcie musiałem zahamować sam, bo 90 wydawało mi się za szybko a tempomat nie zwalniał.
3) autostrada - na nieskomplikowanych odcinkach może ok, ale na węzłach potrafi przykro zaskoczyć. Np. na A4 na węźle Sośnica 3 pasy jadą prosto (140km/h) w kierunku Wrocławia, a 2 odchodzą w prawo na A1 i tam jest ograniczenie do 70km/h w postaci znaków bo obu stronach tych 2 pasów. Arteon zaczął hamować ze 140 zobaczywszy ten znak 70, dobrze, że nikt za mną nie jechał na zderzaku.
Re: Emergency Assist - w moim egzemplarzu to lipa
Ad1. Mozna wystarczy w trakcie działania tempomatu ACC wcisnąc na kierownicy po lewej przycisk + i ustawisz sobie np 60 km na godz
Ad 2 - wszystko zalezy od stylu jazdy - system musi być w miare uniwersalny a przede wszystkim bezpieczny, dlatego raczej zwalnia niż pozwala na szybka jazdę
Ad 3 -to fakt ale nie jest to do konca AI zatem trzeba go kontrolować i jednak na drodze być ostrożnym
Ad 2 - wszystko zalezy od stylu jazdy - system musi być w miare uniwersalny a przede wszystkim bezpieczny, dlatego raczej zwalnia niż pozwala na szybka jazdę
Ad 3 -to fakt ale nie jest to do konca AI zatem trzeba go kontrolować i jednak na drodze być ostrożnym
Arteon R-line 190 TSI PureWhite
Re: Emergency Assist - w moim egzemplarzu to lipa
Hmm, a jak sobie ręcznie zwiększę do tych 60-65 przy znaku/terenie zabudowanym (50), to czy samochód nie będzie już się sztywno trzymał tych 60? Tzn. sam przyspieszy lub zwolni jak się zmienią znaki lub wyjade z zabudowanego? Jak tak, to zwracam honor
Re: Emergency Assist - w moim egzemplarzu to lipa
A mnie zastanawia czy samochód przy takim samoczynnym zwalnianiu za każdym razem zapala światła stopu? Czy jest to na przykład zależne od prędkości, z której wyhamowuje? Tyczy się to oczywiście zarówno samego ACC jak i prowadzenia z nawigacją. Jakoś nie miałem okazji jeszcze tego sprawdzić z kimś znajomym jadącym za mną
Re: Emergency Assist - w moim egzemplarzu to lipa
Jak hamuje to musi zapalac stopy, jak jest w stanie zwolnic tylko odpuszczeniem gazu to nie
Re: Emergency Assist - w moim egzemplarzu to lipa
Musisz włączyć w ustawieniach/asystenciHyper pisze: ↑16.04.2018, 06:45A jak to jest z trzymaniem się prędkości jak na znakach, zwalnianiem przed zakrętem itp. w jakich warunkach i przy jakich parametrach to powinno działać? Jeżdżę niemalże cały czas z ACC, auto czyta ze znaku, że jest teraz "50" ale nic z tym nie robi. W materiałach promocyjnych bardzo to podkreślali, że auto wie, że zbliża się zakręt, ale mój ma to gdzieś i szarżuje dalej.
Ja też domyślnie miałem wyłączone, dopiero ostatnio aktywowałem. Działa całkiem nieźle - przydaje się za granicą, gdzie są wysokie mandaty za przekroczenie prędkości.