Brak wiedzy i tyle.Serax pisze: ↑21.05.2018, 15:12W japońcach nigdy nie było dobrych skrzyń, ani szybkich ani oszczędnych analogicznie z silnikami, w sumie to tam nigdy technologia nie zachwycali. Nie mam nic do mazdy ale dla mnie to oni zawsze byli 10 lat za konkurencja. Koncern Vaga może se pozwolić na rożne koncepcje, tak samo jak teraz DSG na ZF o ile to prawda, jeżeli taki ruch zostanie wykonany to zapewne sztab inżynierow zauważył w tym jakieś korzyści. Nawet nie zliczę iloma autami z ZFami jeździłem i moge smiało powiedzieć, że na przestrzeni lat te skrzynie diametralnie się zmieniły. Z reszta skoro w linku podanym wyżej przez kolegę glemo, skrzynia jest opisywana jako taka super eco sreko, większe spalanie chyba nie jest eko. Koncerny typu BMW czy grupa Fiata używają tych skrzyń nie bez powodu, ba wcześniej zf pojawiały się w audi np a6/7/8. Jeżdząc mazda 3 która miała 2.0 165hp, w ciągu 2 dni pokazało mi spalanie większe o 2.5l od Giulietty 1.75 235hp, obie w manualu, wniosek? Mazdy poprostu są paliwożerne. Poza tym mazda 6 nie ma silnika 2.5?
W rodzinie jest mazda 6 2,5 ( bez turbo 260 nm ), manuale i nie liczac forda to najlpesza skrzynia reczna na rynu, at sa jedne z najszybszych hidrokinetykow i do tego calkowicie bezawaryjne, takie cuda jak odzyskiwanie energi przy hamowaniu i dostarczenie w kndensatora , start-stop regulowany sila hamulcja i inne to w anteonie mozna pomazyc, to raczej oni sa 10 lat do przodu.
Mazda silnika pb ma sprzeanie silnika 14:1 prawie jak w diezlach kto oopanował taką technologie ? , dzieki temu do 2020 bez gpefa/ adblue wszystkie pb nie liczac ze taka mazda 2,5 192 ps przy tempomacie 120km/h spala 6.0l/100km przy 140 km/ spala kolo 7,5l - - to tylko brak wiedzy.
O tym tez nie wiedziałes ?
https://spidersweb.pl/autoblog/benzynowy-diesel-mazdy/
Co do hidrokinetyk mazdy vs dsg jeśli chodzi o szybkosc to sami poczytajcie .