Audi a5 vs Arteon vs Passat hl
Re: Audi a5 vs Arteon vs Passat hl
Dzięki. W takim razie skupię się na a5 i arteonie, pytanie czy kwotowo nie wyjdzie na podobnym poziomie ( grupa zawodowa, leasing). Co do aut używanych nie jestem przekonany- chyba że auto sprzedawane przez znajomego z znaną w miarę historią. Ciekawe co pokaże nowa trójka bmw g20...
Re: Audi a5 vs Arteon vs Passat hl
Sam jestem przed podobnym dylematem i rozważałem A4, A5, Q5, Passata i Arteona. Szczerze? Po jazdach mielismy najlepsze odczucia z Arteonem - fajnie sie prowadzil i fajnie sie nim jezdzilo. Obecnie nie udalo sie nikomu zrealizowac zamowienia na samochod i wraca pomysl z Audi. Passat'em jestem juz najmniej zainteresowany - pelno go wszedzie, za chwile bedzie FaceLift. Z Arteonem jest tak jak w jednej z recenzji - jesli nie patrzysz i nie porownujesz z innymi, to bedziesz wiecej niz zadowolony. Jak zaczniesz porownywac do Audi i BMW lub Volvo to zauwazysz znaczna roznice w wykonczeniu - to dalej klasa wyższa średnia lub średnia plus.
Na pewno Audi wyjdzie Cie 20-30% wiecej gdybys chcial zachowywac wszystkie opcje z Arteona - tutaj pakiety sa wzglednie tanie i niejako wiekszosc tych aut jest "na wypasie" z konfiguracja. Wyciszenie jest super przy dodatkowym wytlumieniu w opcji.
Na pewno Audi wyjdzie Cie 20-30% wiecej gdybys chcial zachowywac wszystkie opcje z Arteona - tutaj pakiety sa wzglednie tanie i niejako wiekszosc tych aut jest "na wypasie" z konfiguracja. Wyciszenie jest super przy dodatkowym wytlumieniu w opcji.
Re: Audi a5 vs Arteon vs Passat hl
Lepsze odczucia w Arteonie w stosunku do A5?
Audi a5 nie bedzie tak dobrze wyposażone jak arteon w podobnej cenie - to jest jasne . A5 w mojej konfiguracji ma to co musi być a arteon jeszcze kilka bajerów (które wybierając te auto , bym umiescił w konfig.).A5 ok 230-220 tyś ,arteon 192 tyś. Auto moze na 5 lat. Pojawia się pytanie czy rabatami, które są większe w audi (i mając grupę zawodową , auto od nowości VW golf, zakup w leasing) jak bardzo da się zbliżyć ceną do arteona, bo też nie chce przekroczyć jakiegoś budżetu. Tu już penwie indywidualnie muszę działać w salonie:)
Audi a5 nie bedzie tak dobrze wyposażone jak arteon w podobnej cenie - to jest jasne . A5 w mojej konfiguracji ma to co musi być a arteon jeszcze kilka bajerów (które wybierając te auto , bym umiescił w konfig.).A5 ok 230-220 tyś ,arteon 192 tyś. Auto moze na 5 lat. Pojawia się pytanie czy rabatami, które są większe w audi (i mając grupę zawodową , auto od nowości VW golf, zakup w leasing) jak bardzo da się zbliżyć ceną do arteona, bo też nie chce przekroczyć jakiegoś budżetu. Tu już penwie indywidualnie muszę działać w salonie:)
Re: Audi a5 vs Arteon vs Passat hl
Zalezy jeszcze jaki leasing. Easy drive w audi nie bylo zadnej znizki od ceny katalogowej, leasing byl za to tani. Jak kupowalem Arteona to myslalem nad A5, Arteon full opcja wyszedl ok 270tys, A5 325 tys... na Arteona dostalem lacznie 13proc rabatu, w Audi ze wzgledu na grupe zawodowa na sile kilka proc by dali...do mniejszego, lepiej wykonczonego A5 trzeba dolozyc ponad 60tys...duzo...a az takiej roznicy w wykonczeniu nie ma
Arteon 2.0 TSI 280 km 4motion
Re: Audi a5 vs Arteon vs Passat hl
Tak jak mowilem - jak zapomnisz o OCZYWISTEJ roznicy w wykonczeniu, to samo prowadzenie i pozycja i zachowanie auta duzo MOIM zdaniem lepsze niz w A4 oraz Q5. Fakt ze tutaj sporo odegralo wyposazenie: DCC, progresywny uklad kierowniczy, wytlumienie itd, natomiast sama pozycja oraz zachowanie oraz prowadzenie (amortyzacja) samochodu bardzo na plus.
Kontekst porownania do Audi/BMW - stac Cie i masz ochote na premium, bierz premium. Czepianie sie samochodu ze jest klasa srednia aspirujaca jest bez sensu, wszyscy to wiedza i to widza.
Re: Audi a5 vs Arteon vs Passat hl
Kilka dni temu odbyłem jazdę próbną arteonem
2.0 TSI 190KM . Auto bez dcc, na 19 calowych felgach, bez pakietu wytłumienia. Na ustawieniu normal sądziłem że komfort jazdy będzie odczuwalnie dużo większy niż w moim aucie ( przyp. Golf VII). Szczerze, trochę się zawiodłem. Auto wyglada świetnie, mankamenty znamy, ale brakowało wyciszenia i komfortu. Mam nadzieje ze dcc i pakiet wyciszenia robią robotę...
2.0 TSI 190KM . Auto bez dcc, na 19 calowych felgach, bez pakietu wytłumienia. Na ustawieniu normal sądziłem że komfort jazdy będzie odczuwalnie dużo większy niż w moim aucie ( przyp. Golf VII). Szczerze, trochę się zawiodłem. Auto wyglada świetnie, mankamenty znamy, ale brakowało wyciszenia i komfortu. Mam nadzieje ze dcc i pakiet wyciszenia robią robotę...
Re: Audi a5 vs Arteon vs Passat hl
Powiem szczerze jeździłem testowkami bez pakietu wyciszenia,zamowilem I jeżdżę z "pakietem"ale jakoś wyraźnych różnic nie slysze... poza dość natarczywym dźwiękiem silnika 2.0 TSI ,ale tylko podczas forsownego przyspieszania, jest chyba porownywalnie do Passata B7 którym jeździłem wcześniej ... tak przy 170-180 jest w miarę cicho,mozna spokojnie rozmawiać.
2.0 TSI 190 KM
Re: Audi a5 vs Arteon vs Passat hl
Nie jechałem jeszcze audi, ale prowadziłem nowe bmw x1 na standardowym wyposażeniu, zapewne na 17 -18 calowych felgach, w mieście i poza, po tych krótkich jazdach- BMW jako suv robi chyba lepsze wrażenie niż Arteon. Nie chce tu robić antyreklamy Arteona,chciałbym zapoznać się z spostrzeżeniami użytkowników . Jak go widzę na ulicach - wymarzone auto. Rozumiem że ilośc miejsca itd. na plus ,ale sądziłem że takie auto za taką cenę da więcej przyjemności z jazdy...
Re: Audi a5 vs Arteon vs Passat hl
Jeżeli o to chodzi to przyjemność z jazdy jest bardzo duza... reakcja na pedal przyspieszania...pewność prowadzenia,nawet przy dużych predkosciach,przestrzen, asystenci kontrolujący jazde... naprawdę można się skupić tylko na kreceniu kołem kierownicy. Przejechałem jednorazowo prawie 1400 km i poza znuzeniem wynikającym z długości trasy nie czułem zmeczenia...bólu plecow..konczyn dolych itp.
2.0 TSI 190 KM
Re: Audi a5 vs Arteon vs Passat hl
Widać ze wszystko zalezy z jakiego auta sie przesiadamy...
Ostatnio zmieniony 05.08.2018, 07:51 przez joogas, łącznie zmieniany 1 raz.