Metalowe wentyle - konieczne powyżej 210 km/h!
Metalowe wentyle - konieczne powyżej 210 km/h!
Mam pytanie, kto z Was ma metalowe wentyle w kołach ?
Ze względów bezpieczeństwa samochód który może jechać powyżej 210 km/h bezwzględnie powinien mieć takie wentyle zamiast gumowych.
Pomijam fakt, że w Polsce nie można legalnie jechać z taką prędkością (co z radością powiedział mi handlowiec z VW w odpowiedzi na moje pytanie o te wentyle) ale co będzie jeżeli przyjdzie mi ochota gnać powyżej 210 km/h np. na niemieckiej autostradzie z Berlina do Monachium ?
Załóżmy, że jadę w nocy, jest pusto i da się tak jechać przez dłuższe odcinki.
Co się wtedy stanie z takim gumowych wentylem ? Wytrzyma ? Rosyjska ruletka.
Ze względów bezpieczeństwa samochód który może jechać powyżej 210 km/h bezwzględnie powinien mieć takie wentyle zamiast gumowych.
Pomijam fakt, że w Polsce nie można legalnie jechać z taką prędkością (co z radością powiedział mi handlowiec z VW w odpowiedzi na moje pytanie o te wentyle) ale co będzie jeżeli przyjdzie mi ochota gnać powyżej 210 km/h np. na niemieckiej autostradzie z Berlina do Monachium ?
Załóżmy, że jadę w nocy, jest pusto i da się tak jechać przez dłuższe odcinki.
Co się wtedy stanie z takim gumowych wentylem ? Wytrzyma ? Rosyjska ruletka.
Re: Metalowe wentyle - kto je ma w Arteonie ?
Jechałem 257 km/h przez ok 10 minut. Żyję więc wentyle wytrzymały A tak na poważnie to nawet nic nie wiedziałem o takich wentylach.
Re: Metalowe wentyle - kto je ma w Arteonie ?
pierwszy raz o czymś takim słyszę Nieźle ściemnia ten sprzedawca, albo nie ma zielonego pojęcia o czym mówi. Obstawiam to drugie. Może miał na myśli system TPMS na czujnikach. Ale są też do tego systemu i gumowe wentyle.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps
Re: Metalowe wentyle - kto je ma w Arteonie ?
Dlaczego nie powinno się jeździć na gumowych wentylach z dużymi prędkościami ?
To logiczne, siła odśrodkowa jest wtedy tak duża, że wygina gumowy wentyl na tyle mocno, że w końcu może się uszkodzić.
To że komuś nie strzeliły jak jechał przez jakiś czas np. 250 km/h nie oznacza że struktura wentyla nie uległa osłabieniu.
Ja nie mam nawet zamiaru przekraczać 200km/h ale na miejscu tych z Was którzy lubią taką jazdę szczerze doradzam wymianę wentyli.
Nawet jeżeli nie macie czujników TPMS moźna zamontować sam wentyl.
Polecam aluminiowe firmy Alligator (kolor srebrny, czarny i tytan)
.....
Lżejsze od gumowych !
Super wykonane.
Cena około 25 zł
https://www.alligator-ventilfabrik.de/i ... ert-590908
https://www.alligator-ventilfabrik.de/i ... DK-Ventile
Taka ciekawostka, sąd w bawarskim Schwandorfie ukarał zakład mechaniczny który wstawił do samochodu koła z wentylami gumowymi które po paru dniach jazdy strzeliły w czasie jazdy.
https://reifenpresse.de/2015/12/07/gumm ... le-zahlen/
Mimo iż zdarzyło się to przy 80km/h sąd uznał, że montaż gumowych wentyli do samochodu który ma 260KM i może jechać grubo powyżej 210km/h jest niezgodny z przepisami ETRTO i ABE.
Kara dla warsztatu 2400€.
A naderwany wentyl wyglądał tak
To logiczne, siła odśrodkowa jest wtedy tak duża, że wygina gumowy wentyl na tyle mocno, że w końcu może się uszkodzić.
To że komuś nie strzeliły jak jechał przez jakiś czas np. 250 km/h nie oznacza że struktura wentyla nie uległa osłabieniu.
Ja nie mam nawet zamiaru przekraczać 200km/h ale na miejscu tych z Was którzy lubią taką jazdę szczerze doradzam wymianę wentyli.
Nawet jeżeli nie macie czujników TPMS moźna zamontować sam wentyl.
Polecam aluminiowe firmy Alligator (kolor srebrny, czarny i tytan)
.....
Lżejsze od gumowych !
Super wykonane.
Cena około 25 zł
https://www.alligator-ventilfabrik.de/i ... ert-590908
https://www.alligator-ventilfabrik.de/i ... DK-Ventile
Taka ciekawostka, sąd w bawarskim Schwandorfie ukarał zakład mechaniczny który wstawił do samochodu koła z wentylami gumowymi które po paru dniach jazdy strzeliły w czasie jazdy.
https://reifenpresse.de/2015/12/07/gumm ... le-zahlen/
Mimo iż zdarzyło się to przy 80km/h sąd uznał, że montaż gumowych wentyli do samochodu który ma 260KM i może jechać grubo powyżej 210km/h jest niezgodny z przepisami ETRTO i ABE.
Kara dla warsztatu 2400€.
A naderwany wentyl wyglądał tak
Re: Metalowe wentyle - konieczne powyżej 210 km/h!
"Handlowcowi" należało powiedzieć, że taki samochód kupuje się także po to, żeby sobie pojeździć nim grubo ponad 200 na specjalnych torach. W Polsce Tor Wyścigowy Poznań.
Re: Metalowe wentyle - konieczne powyżej 210 km/h!
Szybciej obstawiałbym takie uszkodzenie przy niedbałym pompowaniu kól niż od pędu wiatru.... dobrze że lusterka nie są zakazane przy takich predkościach
2.0 TSI 190 KM
Re: Metalowe wentyle - konieczne powyżej 210 km/h!
To nie jest od wiatru !
Żaden wiatr nie urwie wentyla.
Siła odśrodkowa. Widać na zdjęciu jak wentyl zaczął już "wyłazić z felgi " od strony środka koła.
Zgodnie o osią działania siły odśrodkowej.
Od środka opony na zewnątrz.
Niektórzy instalują podpórkę pod wentyl zabezpieczającą przed odginaniem przez siła odśrodkową.
Żaden wiatr nie urwie wentyla.
Siła odśrodkowa. Widać na zdjęciu jak wentyl zaczął już "wyłazić z felgi " od strony środka koła.
Zgodnie o osią działania siły odśrodkowej.
Od środka opony na zewnątrz.
Niektórzy instalują podpórkę pod wentyl zabezpieczającą przed odginaniem przez siła odśrodkową.
- pablo_bios
- Member
- Posty: 157
- Rejestracja: 22.03.2018, 17:52
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Metalowe wentyle - konieczne powyżej 210 km/h!
Ja mam wentyle metalowe. Felga Rosario 20", 2.0 TSI 280KM
www.instagram.com/pablobios
www.project-car.pl
Profesjonalne doradztwo przy zakupie samochodu.
tel. 725 081 724
_________________________
VW Arteon 2.0 TSI 280KM 4x4 2018r. - do lipca 2020
Audi A7 55 TFSIe quattro 367KM 2020r. - od listopada 2020
www.project-car.pl
Profesjonalne doradztwo przy zakupie samochodu.
tel. 725 081 724
_________________________
VW Arteon 2.0 TSI 280KM 4x4 2018r. - do lipca 2020
Audi A7 55 TFSIe quattro 367KM 2020r. - od listopada 2020
Re: Metalowe wentyle - konieczne powyżej 210 km/h!
Ludzie nie popadajmy w paranoje. Skoro firma wypuszcza takie a nie inne wentyle to chyba sa przetestowane. W Niemczech czesto sie jezdzi duzo szybciej niz 210
Arteon 2.0 TSI 280 km 4motion
Re: Metalowe wentyle - konieczne powyżej 210 km/h!
Dziękuję za uwagę o paranoi . Rzeczywiście to byłoby samobójcze nie tylko dla VW bo i Audi. BMW stosuje gumowe wentyle.
No i chyba mam wyjaśnienie.
Chodzi o FELGĘ, a konkretnie miejsce osadzenia wentyla w feldze.
Jeżeli kształt felgi uniemożliwia odchylanie wentyla przez siłę odśrodkową przy dużych prędkościach to nie ma mozliowści aby coś mu zaszkodziło.
I tak jest w przypadku oryginalnych felg które mają papiery producenta samochodu.
Poniżej osadzenie gumowego wentyla w BMW Z4
Nawet gdyby to koło się kręciło 500km/h to wentyl oprze się o felgę i nic mu się nie stanie.
To samo dotyczy seryjnych felg VW do Arteona,np. felgi Almere. Widać, że wentyl odegnie się maksymalnie kilkanaście stopni i będzie OK.
PROBLEM jest z felgami nieoryginalnymi.
Wtedy może być różnie. Trzeba zawsze patrzeć na papiery do konkretnej felgi tzw. GUTACHTEN.
Może się zdarzyć, że
"Die Ventile müssen den Normen DIN, E.T.R.T.O. oder TRA entsprechen, sollen möglichst kurz sein
und dürfen nicht über die Radkontur hinausragen.
Czyli tylko spełnienie norm i zalecenie aby wentyl był możliwie krótki i nie wystawał poza obrus koła.
Ale są na rynku felgi, gdzie producent FELGI wyraźnie określa:
"Bei Fahrzeugausführungen mit einer bauartbedingten Höchstgeschwindigkeit über 210 km/h sind nur Metall schraubventile zulässig"
Czyli taka felga w samochodzie który ma techniczna możliwość jazdy powyżej 210 musi mieć metalowe wentyle.
No i chyba mam wyjaśnienie.
Chodzi o FELGĘ, a konkretnie miejsce osadzenia wentyla w feldze.
Jeżeli kształt felgi uniemożliwia odchylanie wentyla przez siłę odśrodkową przy dużych prędkościach to nie ma mozliowści aby coś mu zaszkodziło.
I tak jest w przypadku oryginalnych felg które mają papiery producenta samochodu.
Poniżej osadzenie gumowego wentyla w BMW Z4
Nawet gdyby to koło się kręciło 500km/h to wentyl oprze się o felgę i nic mu się nie stanie.
To samo dotyczy seryjnych felg VW do Arteona,np. felgi Almere. Widać, że wentyl odegnie się maksymalnie kilkanaście stopni i będzie OK.
PROBLEM jest z felgami nieoryginalnymi.
Wtedy może być różnie. Trzeba zawsze patrzeć na papiery do konkretnej felgi tzw. GUTACHTEN.
Może się zdarzyć, że
"Die Ventile müssen den Normen DIN, E.T.R.T.O. oder TRA entsprechen, sollen möglichst kurz sein
und dürfen nicht über die Radkontur hinausragen.
Czyli tylko spełnienie norm i zalecenie aby wentyl był możliwie krótki i nie wystawał poza obrus koła.
Ale są na rynku felgi, gdzie producent FELGI wyraźnie określa:
"Bei Fahrzeugausführungen mit einer bauartbedingten Höchstgeschwindigkeit über 210 km/h sind nur Metall schraubventile zulässig"
Czyli taka felga w samochodzie który ma techniczna możliwość jazdy powyżej 210 musi mieć metalowe wentyle.