TSI 1.5 czy TDI 2.0 150KM
Re: TSI 1.5 czy TDI 2.0 150KM
No właśnie tak sie zastanawiałem czy przyspieszenie w trybie normal i sport są różne czy to tylko efekt placebo... Jak to odczuwają inni użytkownicy?
- Blazio1946
- Posting Freak
- Posty: 1095
- Rejestracja: 14.09.2017, 15:53
Re: TSI 1.5 czy TDI 2.0 150KM
W sport dłużej przeciaga na nizszych biegach, czuć że chce jechać.
Czasów nie mierzyłem.
Czasów nie mierzyłem.
Re: TSI 1.5 czy TDI 2.0 150KM
Nie wiem jak Arteon ale miałem ten silnik w O3 (no może nie do końca bo 1.4 ale też 150km i chyba za dużo się nie różni względem 1.5 - tylko pojemnością? ale może się mylę?) która waży ~1200kg i się zbierała nieźle 8.1s do 100kmph ale porównując do mojego Arteona 2.0TDI 190 to była mułowata, szczególnie przy wyprzedzaniu. Wracając do wersji 150km to autocentrum podaje (biorąc automaty pod uwagę) że TSI ma 9.0 a TDI 9.1 do setki, w przypadku manuala 9.0 vs. 9.4 (tu już jest duża różnica - widać że automat lubi większy moment dlatego zysk dla TDI jest większy po zastosowaniu DSG). Ogólnie to tak jak napisałeś zbierać się musi bo 9s to wcale nie jest złe przyśpieszenie do normalnej jazdy.PePe pisze: ↑26.11.2018, 21:37Mam Arteona 1,5 EVO tsi DSG, 150km, 80% jazdy to miasto. Na trasie z 4-osobową rodziną oraz bagażami ma zadawalające osiągi. Nigdy nie miałem problemów z wyprzedzaniem kolumny samochodów, szybko się zbiera (ma turbodoładowanie), płynnie przełącza biegi a jak włącze tryb SPORT to też wciska w fotel. Na tym trybie niewiele brakuje mu do 2.0, 190km Tsi w trybie "Normal" (testowałem demo) i pewnie w "ślepym teście" wielu miałoby problem ze wskazaniem wersji silnika - chociaż pewnie tym stwierdzeniem narażę się niektórym kolegom ;-0
Jestem bardzo zadowolony chociaż w mieście w korkach spala średnio 9,6- 10l, trasa najmniej miałem 6,8 średnio 7,5
Najważniejsze wg mnie jest DSG bo mając manuala zazwyczaj nie zmieni się biegów optymalnie szczególnie przy wyprzedzaniu kolumny aut.
2.0tdi 190 fwd
Re: TSI 1.5 czy TDI 2.0 150KM
Mam od maja Arteona Elegance z silnikiem 1.5 TSI DSG.
Przejechane 9500 km.
Miasto 60%, zużycie 10l/100km.
Reszta długie trasy z pełnym obciążeniem 4 osoby, z tempomatem 140km/h wychodzi 7 litrów.
Jeździ to rewelacyjnie.
Ręce opadają jak na jego temat wypowiadają się ludzie którzy nigdy nie jeździli z takim silnikiem.
Sam miałeś Superba 1.4 TSI 150 to dobrze wiesz o czym mówię.
Po prostu jeździ to dużo lepiej niż dobrze. Nie ma ŻADNEGO, podkreślam ŻADNEGO problemu z wyprzedzaniem
Testowałem ostatnio na Zakopiance. Żadnego wycia wysilonego silnika przy wyprzedzaniu pod górkę jak to niektórzy twierdzą !
No dobra, dyskusja nie ma sensu.
Dla Ciebie dylemat TSI 1.5 czy 2.0 TDI.
Po pierwsze TDI będzie głośniejszy, nawet w Arteonie. TSI to błoga cisza.
Po drugie TDI nie będzie szybszy a jedyna przewaga to większa elastyczność. Ale myślę że max 10%. Żadna przewaga.
Po trzecie co unia wymyśli z tymi dieslami ?
Cholera wie czy zakazy w zachodniej Europie nie wymuszą gwałtownej wyprzedaży diesli i przez to za parę lat zostaniesz z TDI w towarzystwie setek tysięcy jemu podobnych.
Co się będzie działo z ceną takich samochodów na rynku używanych ?
A co będzie jak unia wymusi jakieś zwiększone opłaty za jazdę dieslami ? PIS będzie fikał Unii ale jak przegra wybory to PO grzecznie zgodzi się na to wyczynia Macron we Francji.
I co jak się okaże, że akcyza na diesla gwałtownie wzrośnie ?
Kto tu w Polsce założy żółte kamizelki ?
Chyba tęczowe.
Czy tego nikt nie bierze z Was pod uwagę ?
A droższy serwis ? A wypalanie DPF w mieście ? To nic ?
Bierz benzynę.
Powodzenia przy zakupie.
Przejechane 9500 km.
Miasto 60%, zużycie 10l/100km.
Reszta długie trasy z pełnym obciążeniem 4 osoby, z tempomatem 140km/h wychodzi 7 litrów.
Jeździ to rewelacyjnie.
Ręce opadają jak na jego temat wypowiadają się ludzie którzy nigdy nie jeździli z takim silnikiem.
Sam miałeś Superba 1.4 TSI 150 to dobrze wiesz o czym mówię.
Po prostu jeździ to dużo lepiej niż dobrze. Nie ma ŻADNEGO, podkreślam ŻADNEGO problemu z wyprzedzaniem
Testowałem ostatnio na Zakopiance. Żadnego wycia wysilonego silnika przy wyprzedzaniu pod górkę jak to niektórzy twierdzą !
No dobra, dyskusja nie ma sensu.
Dla Ciebie dylemat TSI 1.5 czy 2.0 TDI.
Po pierwsze TDI będzie głośniejszy, nawet w Arteonie. TSI to błoga cisza.
Po drugie TDI nie będzie szybszy a jedyna przewaga to większa elastyczność. Ale myślę że max 10%. Żadna przewaga.
Po trzecie co unia wymyśli z tymi dieslami ?
Cholera wie czy zakazy w zachodniej Europie nie wymuszą gwałtownej wyprzedaży diesli i przez to za parę lat zostaniesz z TDI w towarzystwie setek tysięcy jemu podobnych.
Co się będzie działo z ceną takich samochodów na rynku używanych ?
A co będzie jak unia wymusi jakieś zwiększone opłaty za jazdę dieslami ? PIS będzie fikał Unii ale jak przegra wybory to PO grzecznie zgodzi się na to wyczynia Macron we Francji.
I co jak się okaże, że akcyza na diesla gwałtownie wzrośnie ?
Kto tu w Polsce założy żółte kamizelki ?
Chyba tęczowe.
Czy tego nikt nie bierze z Was pod uwagę ?
A droższy serwis ? A wypalanie DPF w mieście ? To nic ?
Bierz benzynę.
Powodzenia przy zakupie.
Re: TSI 1.5 czy TDI 2.0 150KM
W 1.5 już masz GPF w 2.0 też będzie, wszyscy czarują że będzie mniej problematyczny ale to czas pokaże. Tak na marginesie ma ktoś 1.5 z GPF, komputer coś pokazuje jak to się wypala podobnie jak w dieslu, spalanie wzrasta?
Arteon R-line 2.0 TDI 190 KM
Re: TSI 1.5 czy TDI 2.0 150KM
No obawiam się, że wersję z OPF ma tylko wersja z manualną skrzynią.
Silnik z DSG i ten co ma 150KM a nie 130KM nie ma filtra OPF. Ale jak się mylę to poproszę o źródło informacji.
A po drugie filtr OPF nie musi być "wypalany" bo temperatura spalin benzyny jest dużo wyższa niż w dieslu.
Re: TSI 1.5 czy TDI 2.0 150KM
Zasada filtra cząstek stałych to gromadzenie sadzy w mieście i wypalanie poza. Taka to ekologia.
W filtrze zachodzi jakaś "reakcja" że z sadzy powstaje coś bardziej przyjaznego dla naszych płuc żeby benzyna miała to robić na bieżąco?
Sadza była, jest i będzie, cudownie nie zniknie.
W filtrze zachodzi jakaś "reakcja" że z sadzy powstaje coś bardziej przyjaznego dla naszych płuc żeby benzyna miała to robić na bieżąco?
Sadza była, jest i będzie, cudownie nie zniknie.
Arteon 2.0 TSI 280 KM Silver Pyrit
Re: TSI 1.5 czy TDI 2.0 150KM
Na jeździe próbnej jeździłem najpierw TSI 1.5 a później 2.0. Rzeczywiście 1.5 radzi sobie całkiem fajnie, po przesiadce wyraźną różnicę czuć od 2 tys obrotów, 2.0 chętniej ciągnie do przodu i nie dam sobie powiedzieć, że wrażenia podobne. Względny brak różnicy w zakresie obrotów do 2 tys.Jeżeli ktoś jeździ spokojnie i DSG nie pociągnie powyżej 2 tys obrotów to w zasadzie 1.5 bardzo nie odstaje od 2.0. Jednak 40 km i większy moment robi różnicę przy wyprzedzaniu. Sam robię około 40 tys km rocznie ale nie zdecydowałem się na Diesla, choć kiedyś byłem w nim zakochany. Tak jak michnik napisał nikt nie wie co będzie za jakiś czas. Do tego droższe serwisy, DPFy, potencjalne problemy przy odpalaniu w zimę. Za benzyną przemawia fakt, że pali niewiele więcej niż Diesel no i jednak jest ciszej, znacznie ciszej...
Re: TSI 1.5 czy TDI 2.0 150KM
Koledzy nie popadajmy w paranoje. 1.5 tsi to nie wyscigowka, zalezy kto czego oczekuje...mam taki silnik w golfie i jezdzi dobrze, arteon jest ciezszy...dla mnie i w moim 280km czasem brakuje mi mocy wiec jak czytam ze 1.5 tsi jezdzi super szybko to moge tylko powiedziec ze to zalezy kto czego oczekuje, jak jezdzi i jakie ma przyzwyczajenia. Na trasie 150 tdi bedzie troche bardziej elastyczny, ale jezeli samochody maja dsg to praktycznie tego nie odczujemy
Arteon 2.0 TSI 280 km 4motion
Re: TSI 1.5 czy TDI 2.0 150KM
Nowoczesne benzyny w których paliwo wtryskiwane jest pod wysokim ciśnieniem nie produkują sadzy takiej jak diesle.
Wypluwają dużo groźniejsze dla zdrowia bo bardzo małe cząsteczki (max 100 Nanometrów).
Ich emisja wielokrotnie większa niż ta diesli !
"Im Fahrbetrieb unter realen Straßenbedingungen stoßen Direkteinspritzer nach den Empa-Analysen fast so viele Feinstaub-Partikel aus wie Dieselautos ohne Partikelfilter vor 15 Jahren - und je nach Fahrbedingungen 100 bis 1000 Mal mehr als heutige Euro-6-Dieselfahrzeuge, die serienmäßig mit Partikelfilter ausgerüstet sind."
http://www.spiegel.de/auto/aktuell/auto ... 86937.html
https://www.ingenieur.de/technik/fachbe ... te-diesel/
Ponieważ w filtrach OPF nie ma potrzeby "aktywnego" wypalania (bo wystarczy temperatura spalin benzyny) filtry OPF są tańsze i prostsze od DPF i dziwne dlaczego nie stosuje się ich od dawna.
Wypluwają dużo groźniejsze dla zdrowia bo bardzo małe cząsteczki (max 100 Nanometrów).
Ich emisja wielokrotnie większa niż ta diesli !
"Im Fahrbetrieb unter realen Straßenbedingungen stoßen Direkteinspritzer nach den Empa-Analysen fast so viele Feinstaub-Partikel aus wie Dieselautos ohne Partikelfilter vor 15 Jahren - und je nach Fahrbedingungen 100 bis 1000 Mal mehr als heutige Euro-6-Dieselfahrzeuge, die serienmäßig mit Partikelfilter ausgerüstet sind."
http://www.spiegel.de/auto/aktuell/auto ... 86937.html
https://www.ingenieur.de/technik/fachbe ... te-diesel/
Ponieważ w filtrach OPF nie ma potrzeby "aktywnego" wypalania (bo wystarczy temperatura spalin benzyny) filtry OPF są tańsze i prostsze od DPF i dziwne dlaczego nie stosuje się ich od dawna.