Ikona silnika pomarańczowa

Rkarcz
Senior Member
Posty: 645
Rejestracja: 17.01.2018, 22:34

Re: Ikona silnika pomarańczowa

Post autor: Rkarcz » 11.12.2018, 14:23

Miałem 280 i 240 na jazdach próbnych w styczniu. Po 2 dni każdą. Obie wersje paliły 14. Obecnie mam 280 i pali średnio 12-13. Czasami 8, czasami 14. Także jakie 18? Jeżdżąc takim tempem 280 porównywalny diesel spali to samo.
Arteon 2.0 TSI 280 KM Silver Pyrit

Marcin24a
Member
Posty: 121
Rejestracja: 11.04.2018, 18:13
Lokalizacja: Łodz, Widzew

Re: Ikona silnika pomarańczowa

Post autor: Marcin24a » 11.12.2018, 17:02

Rkarcz pisze:
11.12.2018, 14:23
Miałem 280 i 240 na jazdach próbnych w styczniu. Po 2 dni każdą. Obie wersje paliły 14. Obecnie mam 280 i pali średnio 12-13. Czasami 8, czasami 14. Także jakie 18? Jeżdżąc takim tempem 280 porównywalny diesel spali to samo.
A który dealer udostępnia te auta na 2 dni? Chętnie pojeździłbym takim 280KM żeby sprawdzić czy da radę spalić tyle samo co 240KM.

Jacekpolok
Senior Member
Posty: 621
Rejestracja: 22.12.2017, 21:50

Re: Ikona silnika pomarańczowa

Post autor: Jacekpolok » 11.12.2018, 18:15

Nie ma opcji zeby diesel i tsi palil tak samo jezeli moc podobna. Dzisiaj porownanie- 190tdi 7,8 miasro. Ta sama trasa 220tsi 13.8 miasto.
Duza różnica. Spokojna jazda odcinek 12km. Podobne temperatury, styl jazdy, te same korki. 6l roznicy. Dopiero po 3 latach splaci sie diesel. Teraz przy rabatach wyzszych na diesla wyglada to pewnie korzystniej tzn przy przebiegu 25k km rocznie zwrot po 2 latach. Zeby ocenic realnie musze pojezdzic 2 tygodnue minimum. Jedna trasa nie przesadza wyniku.

Rkarcz
Senior Member
Posty: 645
Rejestracja: 17.01.2018, 22:34

Re: Ikona silnika pomarańczowa

Post autor: Rkarcz » 11.12.2018, 18:34

Jeździłem, widziałem, miałem diesli 3 sztuki w swoim życiu, doskonale pamiętam ile spalały - kompakt 9l z ręczną skrzynią 115 KM, klasa średnia 12-13 z automatem przy 150 KM. Bez powodu nie mam obecnie benzyny.. Zamulany silnik każdy mało spali. Jak jadę przez Kampinos 90-100 km/h to moje paliwożerne TSI spala 5.8. Jak Ską nie spieszę się to 7.5-8. Ile wtedy spali diesel 240? 5 i 7? Przy tej różnicy sens diesla jest zerowy. Dopiero jak wyprzedzam, przyspieszam itd. spalanie wzrasta lawinowo. Ale w dieslu rośnie tak samo. Testowałem benzynę i diesla w poprzednim samochodzie jaki miałem. Przy 200 km/h różnica w spalaniu była 0.5l na korzyść diesla. 13 vs. 13.5 :) Z czego benzyna była o 10% mocniejsza.
Nie piszę tego aby wmawiać wyższość benzyny nad dieslem, bardziej chodzi mi o to, że to mity że diesel jest względem benzyny mega oszczędny. Bo nie jest. A TSI wcale nie pali dużo. Porównując to z konkurencją pali bardzo mało.. :) Już to kiedyś pisałem. Pewien samochód z Japonii na literę M, 2.5l benzyna 192 KM, 1360 kg, 1 oś. Spalanie ma dokładnie takie samo jak TSI 280 KM, 1630 kg, 4x4. Dlatego ja jestem zachwycony, choć przy mojej jeździe to 12-13 litrów na 100.

Skąd wziąć na 2 dni demówki? 1. powiedzieć że się chce więcej niż 1 samochód, 2. Gdańsk, Bydgoszcz.. :)
Arteon 2.0 TSI 280 KM Silver Pyrit

Jacekpolok
Senior Member
Posty: 621
Rejestracja: 22.12.2017, 21:50

Re: Ikona silnika pomarańczowa

Post autor: Jacekpolok » 11.12.2018, 19:19

Oficjalnie vw podaje roznice 190tdi i 190tsi. Forum autocentrum podaje 190tsi 8.4 a 190tdi 5.3

Rkarcz
Senior Member
Posty: 645
Rejestracja: 17.01.2018, 22:34

Re: Ikona silnika pomarańczowa

Post autor: Rkarcz » 11.12.2018, 19:48

Jeden dzień jeździłem 190 TSI jako zastępczym bo montowali mi pełne koło zapasowe. Nie zauważyłem niższego spalania w jeździe po mieście. Niedawno jechałem za swoim Arteonem Audi A5 kolegi i spalanie było... takie same jak u mnie. Choć za każdym razem Arteon mi odjeżdżał, a przy 200 to już nie było co zbierać.. Mam też specyficzny styl jazdy. Ciężko u mnie o jednostajną jazdę z zadaną prędkością 80-100-120 i stąd te spalania. Aktywny tempomat w Polsce się nie nadaje bo jestem wyprzedzany z prawej non stop. Ale jak już jadę tą stałą dozwoloną prędkością to spalania są 6-7-8. Dlatego nie kumam o co chodzi z tym strasznie większym spalaniem benzyny. Domyślam się, że diesel sam w sobie zniechęca do szybkiej jazdy (szybko spada moment i od 3500 samochód nie jedzie) i ktoś kto wsiada do benzyny ciśnie bo sam dźwięk silnika zachęca, później zamula swojego diesla na 5l i powstają takie mity jak ten. :)
Arteon 2.0 TSI 280 KM Silver Pyrit

SowaX
Member
Posty: 56
Rejestracja: 21.06.2018, 08:18

Re: Ikona silnika pomarańczowa

Post autor: SowaX » 11.12.2018, 20:02

A Audi z jakim silnikiem było?

Trex67
Junior Member
Posty: 33
Rejestracja: 05.05.2018, 16:53

Re: Ikona silnika pomarańczowa

Post autor: Trex67 » 11.12.2018, 20:13

A5 II 2.0 TFSI 252KM - 5.9-6.0 sec. do 100 - zajebiste jest :).jechałem ale nie prowadziłem.
Generalnie arteon 280 powinień być szybszy. mimo ze ta a5 1530 kg a arteon 280 ps 1716 kg. wiec jest masa nie małą, generalnie chyba największa w klasie D. nie licząc mondeo.

Jacekpolok
Senior Member
Posty: 621
Rejestracja: 22.12.2017, 21:50

Re: Ikona silnika pomarańczowa

Post autor: Jacekpolok » 11.12.2018, 20:17

Pierwszy dzien fakt- dzwiek silnika zacheca do krecenia. Spalanie wyszlo mi niestety 15,7.... dzisiaj realnie spalanie. Moze dlatego ze auto 220tsi ma 5k km a moj 190tdi -silnik dotarty moze mnuej spala. Moje doswiadczenia z 1 dnia potjwerdzaja roznice miedzy tsi a tdi. Nie ma co porownywac spalania 280tsi do 190tdi. Jasne ze 280tsi moze spalic 5.8l ale jednoczesnie przy takiej jezdzie 190tdi pokazal mi 3.9l na trasie rzeszow krakow. Realnie coddzienne uzytkowanie da roznice 3,5- 4l. Nic w tym dziwnego i nie jest to wada. Rok jezdze 190tdi a pewnie 220tsi bede mial kilka miesiecy. Jezelo cena tdi i tsi zblizona- jednak wybralbym tdi ponownie- oczywiscie gdyby nie problemy z chcecj engine. Klopot z wypalaniem dpf w miescie dyskwalifikuje tdi i generalnie wole rower niz kontrolke check.
Jest fun z silnika tsi.... dla codziennej jazdy jednak tdi.

Rkarcz
Senior Member
Posty: 645
Rejestracja: 17.01.2018, 22:34

Re: Ikona silnika pomarańczowa

Post autor: Rkarcz » 11.12.2018, 20:31

Audi było z wersją 190 KM. Kolega twierdził że mamy podobny moment obrotowy i że przy 200+ będą szły tak samo. Żeby było sprawiedliwie on jechał Arteonem żeby nie było że oszukiwałem. Pedał w podłogę na POW i jazda. :)

Jacekpolok. Jeżdżę dość dynamicznie, kręcąc silnik dość wysoko bo tak lubię. Wtedy nie ma różnic. Czy TDI spali 3.9? Może Golf III 90 KM ważący tonę. Ale nie Arteon. Nie uwierzę w takie rzeczy. 4.5-5 ok, ale nie mniej niż 4.. Jakkolwiek odnoszę się w moich rozważaniach do 240 KM jako wersji zbliżonej do 280. Tą jeździłem i stąd mam wnioski. :)
Arteon 2.0 TSI 280 KM Silver Pyrit

ODPOWIEDZ