Arteon \/ A5 / Leasing(?)
RE: Arteon \/ A5 / Leasing(?)
Podepnę się pod bierzacy wątek. Czy umowe leasingu powinno sie podpisac po obejrzeniu auta czy można to spokojnie zrobić przed. Zastanawiam sie co w sytuacji gdy auto ma niezgodną konfiguracje lub szkode transportową.
RE: Arteon \/ A5 / Leasing(?)
W przypadku Audi RS3 decyzja była świadoma, żeby brać Perfect Lease z kilku powodów: i) i tak nie chciałem jeździć nim dłużej jak 3 lata obawiając się drogich napraw po okresie gwarancji (zwykła eksploatacja jak tarcze+klocki 6800 brutto, a co dopiero jakieś inne podzespoły) ii) oferta była bardzo dobra (standard to 48% wykup, mi dali 58%, czyli tyle ile dają obecnie na stare już modele A6, A7 itp.) iii) same warunki leasingowe przemawiały za tym, żeby wziąć Perfect Lease (100,89%).Panaro pisze: MarcinJ możesz rozwinąć bardziej temat perfect lease ? Tzn. Czemu podjąłeś taka decyzje, ze zostaniesz przy zwykłym ? ( oczywiście jak możesz)
Jak byłem w VW po Golfa R, to ichniejszy Easy Lease miał takie warunki z kosmosu, że spłata przez 3 lata Rki była dosłownie kilka tysięcy niższa niż dużo droższego S3 w Audi. Czemu zamówiłem RS, a nie S to już inna inszość.
Wg mojego sprzedawcy nie da się już (przynajmniej dla normalnego śmiertelnika) dostać takich warunków na nowe modele, co przekreśliło Perfect Lease u mnie. Standardowe 48% jest wg mnie za niskie na 3 lata i 90kkm, a płacić np. 150k na koniec tylko po to, żeby sprzedać za 170 po kilku tygodniach nie ma, według mnie, sensu. W takiej perspektywie lepiej od początku spłacać cały samochód i go sprzedać.
Dla mnie, główne powody przemawiające za zwykłym leasingiem operacyjnym to m.in. możliwość modyfikacji samochodu bez obawiania się o zwrot (gwarancja to osobna kwestia) oraz możliwość olania niektórych uszkodzeń, zadrapań itp.
A już tak zupełnie na marginesie, w Perfect Lease rabatu nie dostanę, a w zwykłym 15-20% w zależności od modelu mogę sobie ogarnąć.
RE: Arteon \/ A5 / Leasing(?)
Dodam że po skończonym leasingu jak się zdecydujesz wykupić a kwota będzie większa niż bodajże coś koło ~3000 to musisz zapłacić podatek VAT przy sprzedaży ( 5 lat od wykupu (?) ). W takim wypadku wysoka rata końcowa opłaca się albo żeby oddać samochód albo żeby się jeszcze bujać przez kolejne 5 lat ( ja np. tak zamierzam )MarcinJ pisze:...Standardowe 48% jest wg mnie za niskie na 3 lata i 90kkm, a płacić np. 150k na koniec tylko po to, żeby sprzedać za 170 po kilku tygodniach nie ma, według mnie, sensu. W takiej perspektywie lepiej od początku spłacać cały samochód i go sprzedać. ...Panaro pisze: MarcinJ możesz rozwinąć bardziej temat perfect lease ? Tzn. Czemu podjąłeś taka decyzje, ze zostaniesz przy zwykłym ? ( oczywiście jak możesz)
RE: Arteon \/ A5 / Leasing(?)
Dla porównania a5 i arteona, to „wynajem” jest korzystniejszy w przypadku arteona. Na start dostaje 12% upustu, gdzie w Audi nie ma możliwości jakiegokolwiek rabatu, przez co Arteon z takim samym wyposażeniem wychodzi paręset zł taniej miesięcznie, w tym wypadku 2825 zł brutto do ponad 3k w audi. Dziwi mnie natomiast wysokie ubezpieczenie za pierwszy rok, narzucone od VW, wysokość bodajże okolo 7 tys zł, które ponoć jest wliczone w raty leasingu. Wykupując za rok ubezpieczenie na własna rękę rata automatycznie maleje? czy ta cena za rok jest rozbita na 3 lata wynajmu? Dodatkowo o ile pamiętam słowa sprzedawcy to wykup jest na ponad 50%, jednakże dokładnej liczby nie podam.
Ostatnio zmieniony 13.10.2017, 10:40 przez Serax, łącznie zmieniany 1 raz.
RE: Arteon \/ A5 / Leasing(?)
Jeśli chodzi o kwestie podatkowe, to tutaj sprawa nie jest taka prosta. Wykup za zwyczajowe 1% zwykle jest kwotą, która nie powoduje konieczności wrzucenia w środki trwałe, co oznacza jednorazowy koszt. A gdybyśmy chcieli zaraz pozbyć się auta, to najkorzystniej będzie odczekać w takim przypadku 6 miesięcy. Innymi słowy - przy operacyjnym, żeby wyjść najkorzystniej, kupujemy samochód do użytku prywatnego (nie na firmę - firmy leasingowe mają stosowne papiery). Samochód trzymamy 6 miesięcy i sprzedajemy po 6 miesiącach bez PIT i bez VAT.
Jeśli natomiast wykupimy sobie auto za 150k, to tutaj również możemy nie wrzucać w koszty i nie odliczać VAT (wykupić do użytku prywatnego), ale będzie nas to więcej kosztowało. I tak wtedy musimy czekać 6 miesięcy, żeby bez VAT i bez PIT sprzedać samochód. Jeśli natomiast wrzucimy ten zakup do ewidencji ŚT, to a) amortyzujemy go i dopiero przy sprzedaży niezamortyzowana wartość samochodu będzie kosztem b) od sprzedaży i tak zapłacimy VAT.
Każdemu przedsiębiorcy polecam zatem wykupywać auta za 1% na użytek prywatny (auto za 300k to 3000 zł brutto, tracimy wtedy około 900 zł na niewrzuceniu tego w koszty i nieodliczeniu VAT), potrzymaniu pół roku i sprzedajemy na umowę kupna-sprzedaży za np. 150k i całe 150k jest nasze, a nie 150k brutto, VAT do zapłaty i netto do opodatkowania.
Oczywiście powyższe wyklucza wykorzystywanie tego samochodu przez pół roku do DG (oficjalnie).
Jeśli natomiast wykupimy sobie auto za 150k, to tutaj również możemy nie wrzucać w koszty i nie odliczać VAT (wykupić do użytku prywatnego), ale będzie nas to więcej kosztowało. I tak wtedy musimy czekać 6 miesięcy, żeby bez VAT i bez PIT sprzedać samochód. Jeśli natomiast wrzucimy ten zakup do ewidencji ŚT, to a) amortyzujemy go i dopiero przy sprzedaży niezamortyzowana wartość samochodu będzie kosztem b) od sprzedaży i tak zapłacimy VAT.
Każdemu przedsiębiorcy polecam zatem wykupywać auta za 1% na użytek prywatny (auto za 300k to 3000 zł brutto, tracimy wtedy około 900 zł na niewrzuceniu tego w koszty i nieodliczeniu VAT), potrzymaniu pół roku i sprzedajemy na umowę kupna-sprzedaży za np. 150k i całe 150k jest nasze, a nie 150k brutto, VAT do zapłaty i netto do opodatkowania.
Oczywiście powyższe wyklucza wykorzystywanie tego samochodu przez pół roku do DG (oficjalnie).
Ostatnio zmieniony 13.10.2017, 10:38 przez MarcinJ, łącznie zmieniany 1 raz.
RE: Arteon \/ A5 / Leasing(?)
Wysokość ubezpieczenia to niecałe 6 tyś. PLN wliczone w raty (tylko dlatego masz oprocentowanie ok. 2%), dobre jest to że masz auto ubezpieczone na kwotę z faktury, więc przy szkodzie całkowitej, o nic się nie martwisz. Później możesz dowolnie zmienić ubezpieczyciela i również wziąć kwotę z faktury (dopłata bodajże 100zł do składki) i masz problem z głowy przez okres spłaty. Kolejne 150zł w PZU kosztuje utrzymanie zniżek przy ewentualnej szkodzie.Serax pisze: Dla porównania a5 i arteona, to „wynajem” jest korzystniejszy w przypadku arteona. Na start dostaje 12% upustu, gdzie w Audi nie ma możliwości jakiegokolwiek rabatu, przez co Arteon z takim samym wyposażeniem wychodzi paręset zł taniej miesięcznie, w tym wypadku 2825 zł brutto do ponad 3k w audi. Dziwi mnie natomiast wysokie ubezpieczenie za pierwszy rok, narzucone od VW, wysokość bodajże okolo 7 tys zł, które ponoć jest wliczone w raty leasingu. Wykupując za rok ubezpieczenie na własna rękę rata automatycznie maleje? czy ta cena za rok jest rozbita na 3 lata wynajmu? Dodatkowo o ile pamiętam słowa sprzedawcy to wykup jest na ponad 50%, jednakże dokładnej liczby nie podam.
RE: Arteon \/ A5 / Leasing(?)
Czy w EasyDrive jeśli ubezpieczenie wliczamy w raty to nie ma większego oprocentowania? Mi gdzieś wyliczyli że jeśli ubezpieczenie wynosi ok 5 tyś. to wliczenie go w ratę wyniesie w sumie 8 tyś.k1coR pisze:Wysokość ubezpieczenia to niecałe 6 tyś. PLN wliczone w raty (tylko dlatego masz oprocentowanie ok. 2%)Serax pisze: Dla porównania a5 i arteona, to „wynajem” jest korzystniejszy w przypadku arteona. Na start dostaje 12% upustu, gdzie w Audi nie ma możliwości jakiegokolwiek rabatu, przez co Arteon z takim samym wyposażeniem wychodzi paręset zł taniej miesięcznie, w tym wypadku 2825 zł brutto do ponad 3k w audi. Dziwi mnie natomiast wysokie ubezpieczenie za pierwszy rok, narzucone od VW, wysokość bodajże okolo 7 tys zł, które ponoć jest wliczone w raty leasingu. Wykupując za rok ubezpieczenie na własna rękę rata automatycznie maleje? czy ta cena za rok jest rozbita na 3 lata wynajmu? Dodatkowo o ile pamiętam słowa sprzedawcy to wykup jest na ponad 50%, jednakże dokładnej liczby nie podam.
Ktoś z Was brał OC/AC wliczone w rate? ( nie GAP )
VW Arteon R-Line 2.0 TSI 190
RE: Arteon \/ A5 / Leasing(?)
Wliczenie ubezpieczenia OC/AC/NNW w ratę leasingową podnosi sumaryczny koszt tego ubezpieczenia. Nic za darmo.
Czy w praktyce bierzesz kredyt na spłatę pierwszego ubezpieczenia i to pierwsze ubezpieczenie jest rozłożone na cały okres leasingu - nie na pierwsze 12 rat.
Czy w praktyce bierzesz kredyt na spłatę pierwszego ubezpieczenia i to pierwsze ubezpieczenie jest rozłożone na cały okres leasingu - nie na pierwsze 12 rat.
RE: Arteon \/ A5 / Leasing(?)
Ubezpieczenie wzrasta wtedy o podatek VAT czyli sporo. Z drugiej strony mozesz je odliczyć wyedy w całości jak jest w racie leasingowej, jak zapłacisz od razu to tylko proporcjonalnie AC do kwoty 20tys euro wiec na jedno prawie wychodzi a tu nie musisz od razu wywalać 7-8 tys na stół Co kto woli, co sie komu bardziej oplaca
Arteon 2.0 TSI 280 km 4motion
RE: Arteon \/ A5 / Leasing(?)
W leasingu nie ma limitu 20.000 euro wiec odlicza się całość ubezpieczenia niezależnie czy płacisz w ratach czy w jednorazowej płatności.
Limit 20.000 euro jest przy kupnie samochodu.
Ale jeżeli ubezpieczenie jest w racie to jest dodanie 23% VAT z którego to VATu odliczysz tylko połowę (jako VAT) a resztę jako koszty (czyli pomniejszy podatek dochodowy).
Limit 20.000 euro jest przy kupnie samochodu.
Ale jeżeli ubezpieczenie jest w racie to jest dodanie 23% VAT z którego to VATu odliczysz tylko połowę (jako VAT) a resztę jako koszty (czyli pomniejszy podatek dochodowy).