Sprawy olejowe
Re: Sprawy olejowe
Żal czytać. No ale każdemu według potrzeb. Życzę sukcesów w przestrzeganiu instrukcji. Każą, to na wodzie z parówek będę jeździć.
Re: Sprawy olejowe
W mojej instrukcji do MY2020 (przed liftem) jest podana jeszcze norma 504 507. Gdzieś był wątek na temat silników w po-lifcie i z tego co zrozumiałem, to chyba są cały czas te same silniki, a sprawy jak coraz "cieńsze" oleje to raczej bardziej inżynieria ekologiczna na potrzeby wpisywania się w coraz to nowe normy unijne niż faktyczna potrzeba.
Przy okazji, może ktoś z was tu się orientuje, zalecana wymiana oleju w We Connect jest przy około 25kkm, a serwis przy 30kkm., Na "serwisową wymianę" w ramach pakietu przeglądów jedzie się przy tych 30kkm czy tak jak pokaże We Connect (przy około 25kkm)?
Przy okazji, może ktoś z was tu się orientuje, zalecana wymiana oleju w We Connect jest przy około 25kkm, a serwis przy 30kkm., Na "serwisową wymianę" w ramach pakietu przeglądów jedzie się przy tych 30kkm czy tak jak pokaże We Connect (przy około 25kkm)?
Re: Sprawy olejowe
Sprawdź raczej co pokazuje MIB. Prawdopodobnie będzie to samo co w WC.
Re: Sprawy olejowe
Z tego co widze na stronie Motul, od 2020 jest tylko 508/509 (zniknelo 504).
Nie obchodzi mnie kto czego uzywa, zastanawiam sie tylko po co swiadomie ryzykowac utrata gwarancji i jak mozna to traktowac w kategorii "dlugo i bezpiecznie" .
Re: Sprawy olejowe
Dla wersji 2019-2020 jest dalej 504 przy wymianie co 15kkm, silnik DKZA. 2020- jest już tylko 508, a kod silnika to... też DKZA.
Re: Sprawy olejowe
No ale mówię poraz kolejny z chęcią zmieniłbym olej ale nie mogę bo stracę gwarancję a po co mi to ? Olej zmieniłem na 5k potem na 15 teraz na 30k zmienie w serwisie, potem co 15tys bo dużo jeżdzę.
Re: Sprawy olejowe
Mi przy 22598 wskazuje Wc serwis za 7500 więc nawet ponad 30tys muszę dopytać żeby nie było potem problemu.vagart pisze: ↑03.07.2021, 16:31W mojej instrukcji do MY2020 (przed liftem) jest podana jeszcze norma 504 507. Gdzieś był wątek na temat silników w po-lifcie i z tego co zrozumiałem, to chyba są cały czas te same silniki, a sprawy jak coraz "cieńsze" oleje to raczej bardziej inżynieria ekologiczna na potrzeby wpisywania się w coraz to nowe normy unijne niż faktyczna potrzeba.
Przy okazji, może ktoś z was tu się orientuje, zalecana wymiana oleju w We Connect jest przy około 25kkm, a serwis przy 30kkm., Na "serwisową wymianę" w ramach pakietu przeglądów jedzie się przy tych 30kkm czy tak jak pokaże We Connect (przy około 25kkm)?
Re: Sprawy olejowe
Tak jak komputer w aucie wyświetli, czasem może być po 30 tys. przy długich trasach i spokojnej jeździe
Arteon R-line 2.0 TDI 190 KM
Re: Sprawy olejowe
U mnie w CZBP z 2018 ASO ostatnio wlało ten olej:
https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volk ... ii-fe.html
Jak kiedyś rozmawiałem z serwisem na ten temat to mówili, że jeśli producent do danego auta dopuszcza 504/507 to taki leją w ramach pakietów serwisowych gdyż zwyczajnie jest sporo tańszy. A jaki faktycznie jest lepszy dla silnika to nikt na ten temat nie chce się wypowiedzieć.
https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volk ... ii-fe.html
Jak kiedyś rozmawiałem z serwisem na ten temat to mówili, że jeśli producent do danego auta dopuszcza 504/507 to taki leją w ramach pakietów serwisowych gdyż zwyczajnie jest sporo tańszy. A jaki faktycznie jest lepszy dla silnika to nikt na ten temat nie chce się wypowiedzieć.
Re: Sprawy olejowe
FYI, ASO VW Motorpol Wrocław - brak możliwości przyjechania z własnym olejem. Serwis odmawia wykonania usługi.
VW Arteon 2.0 TSI 190 KM R-line 2018