Wibracje [ANKIETA]

Czy w Twoim Artku wyposażonym w seryjne felgi VW występują wibracje przy prędkości +- 90-120km/h?

TAK
2
8%
NIE
23
92%
 
Liczba głosów: 25

Awatar użytkownika
Xfelgi_pl
Member
Posty: 70
Rejestracja: 26.07.2018, 15:20
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Kontakt:

Wibracje [ANKIETA]

Post autor: Xfelgi_pl » 27.12.2019, 13:14

Hej,

Dostałem dziś zapytanie od klienta, właściciela dwóch VW Golfów GTD z 2018 i GTI z 2016.
Klient szuka nowych felg z powodu wibracji jakie wysapują w dwóch autach wyposażonych w seryjne felgi VW.
Koła wielokrotnie wyważane w tym na urządzeniu Hunter z testem drogowym, poprawa tylko chwilowa.
Współpraca z ASO VW oraz BOK VW nie rozwiązała problemu, VW nie widzi problemu.
Zdesperowanym Klient sprawdził średnice otworu centrującego oraz kołnierza piasty na precyzyjnych urządzeniach pomiarowych.
O ile średnica otworu felgi faktycznie była prawidłowa 57,1 o tyle kołnierz piasty już nie do końca tylko 56,8
Dla porównania zrobili również pomiar kołnierza piasty w innym VW w którym problem nie wytypuje i w nim średnica kołnierza ma 57,05
Sprawa wylądowała u prawnika.

W moim Arteonie wyposażonym w 20" Rosario Również zauważyłem taki problem, problemu nie ma przy zimówkach z pierścieniami centrującymi.
Troszkę to bagatelizowałem, myślałem że to przez Pirelki seal inside które mają dojść niechlujnie przyklejoną wkładkę uszczelniającą
Problem podobno szerzej opisany na forach DE i USA.

Pozdrawiam,
Michał
R-Line 2.0 BiTDI SCR 4MOTION 176 kW 240 KM Biały "Pure"

Salvatore
Senior Member
Posty: 472
Rejestracja: 05.11.2017, 01:08

Re: Wibracje [ANKIETA]

Post autor: Salvatore » 27.12.2019, 22:03

To ciekawe. Mi "gumiarz" mówił, że piasty VW są z szajsmetalu i strasznie korodują, może to to?
Na felgach po raptem 3 sezonach były wyraźne ślady korozji, co mnie troszkę zdziwiło...

mariusz123a
Member
Posty: 243
Rejestracja: 27.09.2019, 21:28

Re: Wibracje [ANKIETA]

Post autor: mariusz123a » 27.12.2019, 23:17

Miałem taki problem w Octavii, ale trafiłem do dobrego ASO, które było kumate i od razu podmienili całe koła z nowego Superba. Oddali auto i powiedzieli, ze opony mam do wymiany.
Opony letnie(dwu miesieczne), pozostało ok. 4 mm bieżnika i to one powodowały wibracje w tym właśnie zakresie prędkości. Po wymianie opon na nowe tylko tym razem innego producenta problem zniknął.

Rdzewienie piasty nie jest problemem bicia.

ODPOWIEDZ