W tiguanie miałem problem w fabrycznym tyłem, - korozja od wew strony tarczy i hałas dudnienie. Wymiana na ATE pmogła przy 31kkm i tak dojeżdziełm do 108kkm az mi go ukrdli.Art e on pisze: ↑21.01.2024, 11:36Tylne tarcze/zaciski mają jakąś wade projektowo-materialowa (do czego zasrancy z VW się nie chcą przyznać oczywiście) bo to samo występuje z tym zaciskiem i tarcza w skodach/seatach znajomych. Pomogla zmiana przodu na prosiaka i tył na tarcze DBA T4 3000 i klocki Hawk HPS 5.0 (plus odlaczenie osuszania hamulcow przez OBD) - tanio nie jest ale hamuje, tyle że hałas pozostał, bo tarcze są mocno nacinane.
Jak ktoś ma możliwość może próbować wrzucić na przód zacisk + tarcze z artka R - jeździłem i oceniam pozytywnie, szczególnie moment pierwszego "złapania" hamulców. Problemem jest nietypowy rozmiar tarczy i brak dostępności zamienników (na chwilę sprawdzania tematu był tylko oryginał z VW i zamiennik z Zimmerann w cenie praktycznie identycznej - może teraz jest większy wybór).
Po wymianach na nowe tarcze/zaciski etc. nie potrzeba żadnego kodowania - nowy płyn, ułożenie/dotarcie i można katować.
JA mam załozone teraz w Arteonie przód zaciski 6tłokowe Akebono, tarcza 340mm, grubosc tarczy 30mm, tył sa też tarcze 340mm zacisk mały. TAki setup założył poprzedni włąsiciciel do mojego 190konnego . Jedyny minus - musi byc dystans 10mm bo felga 20" obciera ramionem o zacisk.
Wrzuce fotki jak to wygląda.