Arteon - hamulce

Mariop18
Member
Posty: 53
Rejestracja: 13.06.2019, 22:37

Re: Arteon - hamulce

Post autor: Mariop18 » 27.01.2020, 14:47

Jacekpolok pisze:
27.01.2020, 10:14
Osobiscie uwazam ze nalezy zglaszac do sprzedawcy rekojmie ( vw nie ma wzorow pism, samemu pisze sie rekojmie) i niezaleznje od tego pismo do Bok Vw. Absolutnie nie zglaszac reklamacji. Jak rozpoczniesz od gwarancji to wiemy jak sie skonczy procedura - woekszosc rzeczy wylaczona z gwarancji.
Ma to sens. Zacznę od tego.

Awatar użytkownika
Blazio1946
Posting Freak
Posty: 1095
Rejestracja: 14.09.2017, 15:53

Re: Arteon - hamulce

Post autor: Blazio1946 » 27.01.2020, 20:32

W zeszłym tygodniu wymienili mi ponownie klocki tył,
o czym pisałem wcześniej.
W weekend zobaczyłem, że w aso dokonali za free wsiowego tuningu moich zacisków z tyłu.
Tak wyglądają jakby przedszkolak sprayem maznął.
Poniżej też odpowiedź na moje niezadowolenie.
Załączniki
Screenshot_20200127-202820_Gmail.jpg
20200127_154954.jpg
20200127_153400.jpg
20200127_153356.jpg
20200127_153350.jpg
Arteon R-line 190 TSI

Awatar użytkownika
coulignon
Member
Posty: 219
Rejestracja: 30.10.2019, 21:32
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Arteon - hamulce

Post autor: coulignon » 27.01.2020, 20:52

To jest słynny Gold Edition, następca zacisków firmy Szuram. Musiałeś dopłacać?
RLINE stop hybrid go TDI (190KM )

Awatar użytkownika
olek1305
Senior Member
Posty: 350
Rejestracja: 26.10.2018, 12:59

Re: Arteon - hamulce

Post autor: olek1305 » 28.01.2020, 09:21

Ale nawalili tego smaru miedziowego, ciekawe czy klocek od strony tarczy tez zapaprali :) Tego co to robił powinni wyjebać z roboty
Arteon R-line 2.0 TDI 190 KM

Awatar użytkownika
Jerzy
Senior Member
Posty: 337
Rejestracja: 14.08.2018, 21:35
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Arteon - hamulce

Post autor: Jerzy » 28.01.2020, 19:45

Z tego co widać to masz nowe tarcze, a fachman popsikał po złożeniu całości i to tylko w miejscu przesuwania się klocków po jarzmie, aby klient się odpi....lił. A klocki są nowe ?, bo tak jakoś blisko tarczy są na zdjęciach. A tak na marginesie. Jak masz OBD11 to wyłącz tę poje....ną funkcję osuszania hamulców. Mam to dziadostwo wyłączone, hamuje normalnie, a najważniejsze nie ściera mi kloców i nie nagrzewa tarcz bez potrzeby. Wiem, odezwą się głosy, ale bezpieczeństwo, qźwa każdy mechanik się zastanawia po co to jest, chyba tylko po to żeby było zejście klocków i tarcz. W normalnych wozidłach czegoś takiego nie ma, nawet moja ponad 2T bawara tego nie ma a hamuje bez problemu.
Ostatnio zmieniony 28.01.2020, 21:50 przez Jerzy, łącznie zmieniany 1 raz.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps

Awatar użytkownika
Blazio1946
Posting Freak
Posty: 1095
Rejestracja: 14.09.2017, 15:53

Re: Arteon - hamulce

Post autor: Blazio1946 » 28.01.2020, 20:24

@Jerzy

Kojarzę, że już dawno pisałeś o tym osuszaniu. Jutro to wyłączę.
Arteon R-line 190 TSI

Jacekpolok
Senior Member
Posty: 621
Rejestracja: 22.12.2017, 21:50

Re: Arteon - hamulce

Post autor: Jacekpolok » 28.01.2020, 23:09

Jerzy moze miec tutaj racje

Awatar użytkownika
Jerzy
Senior Member
Posty: 337
Rejestracja: 14.08.2018, 21:35
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Arteon - hamulce

Post autor: Jerzy » 29.01.2020, 01:33

Ja rozumiem założenia techników, że rozgrzane hamulce są sprawniejsze od zimnych, że droga hamowania się diametralnie skraca. Ale nie wzięli pod uwagę tego, że wpływa to znacząco na trwałość podstawowych elementy układu hamulcowego, jak klocki i tarcze. Nie wzięli tego pod uwagę, aby sprawniej odprowadzać ciepło. A teraz koledzy popatrzcie, pada deszcz i system ten dociska klocki do tarczy, utrzymując rozgrzane hamulce cały czas w gotowości. Nie ważne czy dochodzi tam woda, czy nie. Tarcze i klocki są cały czas poddawane tarciu. Czy tak rozgrzane hamulce nie są bardziej narażone na uszkodzenie np. przy wjeździe w wodę "zwichrowanie tarcz".
Już nie pamiętam jak to jest fabrycznie ustawione, ale chyba na średnie.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps

karolsosno
Member
Posty: 50
Rejestracja: 24.07.2019, 19:07

Re: Arteon - hamulce

Post autor: karolsosno » 29.01.2020, 06:12

W moim passacie B6 z 2009 też miałem osuszanie tarcz i wszystko było Ok. Tak więc nie sądzę, że wyłączenie tego elementu miałoby jakiś znaczący wpływ na kondycję układu hamulcowego.
Ostatnio zmieniony 29.01.2020, 08:24 przez karolsosno, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Osfald
Senior Member
Posty: 581
Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED

Re: Arteon - hamulce

Post autor: Osfald » 29.01.2020, 08:24

Jerzy pisze:
29.01.2020, 01:33
Ja rozumiem założenia techników, że rozgrzane hamulce są sprawniejsze od zimnych, że droga hamowania się diametralnie skraca. Ale nie wzięli pod uwagę tego, że wpływa to znacząco na trwałość podstawowych elementy układu hamulcowego, jak klocki i tarcze. Nie wzięli tego pod uwagę, aby sprawniej odprowadzać ciepło. A teraz koledzy popatrzcie, pada deszcz i system ten dociska klocki do tarczy, utrzymując rozgrzane hamulce cały czas w gotowości. Nie ważne czy dochodzi tam woda, czy nie. Tarcze i klocki są cały czas poddawane tarciu. Czy tak rozgrzane hamulce nie są bardziej narażone na uszkodzenie np. przy wjeździe w wodę "zwichrowanie tarcz".
Już nie pamiętam jak to jest fabrycznie ustawione, ale chyba na średnie.
Z tego co pamiętam to nie jest żaden ciągły docisk klocków. System aktywuje się wtedy kiedy czujnik deszczu wykryje deszcz lub działają wycieraczki. Wtedy tarcza jest osuszana okresowo (w grę wchodzi odcinek drogi lub interwał czasu) przez minimalne dosunięcie klocków. Normalnie oczyszczanie tarczy zawdzięczamy głównie sile odśrodkowej... O ile to dodatkowe osuszanie skraca drogę hamowania nie mam pojęcia więc nie wiem czy gra jest warta świeczki.

Co do zwichrowania tarczy to też nie popadaj w paranoję. Robiono doświadczenia z grzaniem tarczy do kilkuset stopni i wylewaniem na nią hektolitrów zimnej wody. W żadnym wypadku nie doszło do ponadnormatywnych odkształceń. Takie amatorskie próby możecie znaleźć także w wykonaniu wielu polskich królów motoryzacyjnego jutjuba :D Oczywiście nie polepsza to kondycji tarczy ale też nie ma co powtarzać popularnych mitów o wodzie i gorących tarczach jako jedynego i najważniejszego powodu ich krzywienia.
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem :D

ODPOWIEDZ