Stuki przy włączaniu P w DSG 7
Re: Stuki przy włączaniu P w DSG 7
U mnie są również sztuki włączając na P
Myślałem że tak musi byc? Jutro umawiam się na serwis
Coś serwis powiedział?
Myślałem że tak musi byc? Jutro umawiam się na serwis
Coś serwis powiedział?
Re: Stuki przy włączaniu P w DSG 7
Jutro jestem umówiony na dokładniejszą diagnozę, ale przełomu się nie spodziewam. Dam znać co i jak po wizycie.
Re: Stuki przy włączaniu P w DSG 7
Jeżeli chodzi o stuki w DSG, serwis w Poznaniu stwierdził, że problem jest z wodzikami odpowiedzialnymi za elektronikę (mają luzy) i trochę próbowali poprawić (poprzez naciąganie i smarowanie) ale bez większego efektu, więc wysłali zapytanie do techników i czekają na wytyczne (może dojść nawet do wymiany skrzyni, chociaż to mało prawdopodobne - w ten sposób szybko poprawił to stwierdzenie pan serwisu). Jak dostaną jakąś oficjalną informację, wtedy do mnie zadzwonią. Tym czasem mam normalnie auto użytkować i niczym się nie przejmować.
W przypadku znanego już problemu z hamulcami tylnymi (tak przy okazji), również nie mają rozwiązania problemu, więc także mam czekać na późniejsze ponowne zaproszenie do serwisu.
W przypadku znanego już problemu z hamulcami tylnymi (tak przy okazji), również nie mają rozwiązania problemu, więc także mam czekać na późniejsze ponowne zaproszenie do serwisu.
Re: Stuki przy włączaniu P w DSG 7
Witam!
Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Arteona 2.0 TSI 190. Pytanie nie do końca w temacie, ale nie chciałem nowego posta zakładać.
Ponieważ to moje pierwsze auto z automatem mam pytanie do Użytkowników skrzyni DSG, bo nie chcę eksperymentować, a instrukcja obsługi auta pewnych kwestii mi nie wyjaśnia.
Czy zmiana przełożeń zawsze musi odbywać się z wciśniętym hamulcem i przyciskiem na dźwigni? Wiem że z P na R na pewno, a czy w innych konfiguracjach można tylko z przyciskiem, bądź swobodnie? Ostatnio np. jak wjechałem do garażu, auto zatrzymane z auto hold i wrzucam z D na N bez hamulca, auto lekko ruszyło i wywaliło komunikat na czerwono: naciśnij hamulec, aż się przestraszyłem Więc z ostrożności, zmieniam zawsze z hamulcem i przyciskiem.
Raz mi się zdarzyło wyłączyć silnik na Drive - trochę się zdziwiłem, myślałem, że nie pozwoli. Ale odpalić na D czy R zakładam się nie da.
Mam nadzieję, że tak zaawansowane technologicznie auto, ma zabezpieczenia, żeby nie uszkodzić DSG przez nieuwagę.
Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Arteona 2.0 TSI 190. Pytanie nie do końca w temacie, ale nie chciałem nowego posta zakładać.
Ponieważ to moje pierwsze auto z automatem mam pytanie do Użytkowników skrzyni DSG, bo nie chcę eksperymentować, a instrukcja obsługi auta pewnych kwestii mi nie wyjaśnia.
Czy zmiana przełożeń zawsze musi odbywać się z wciśniętym hamulcem i przyciskiem na dźwigni? Wiem że z P na R na pewno, a czy w innych konfiguracjach można tylko z przyciskiem, bądź swobodnie? Ostatnio np. jak wjechałem do garażu, auto zatrzymane z auto hold i wrzucam z D na N bez hamulca, auto lekko ruszyło i wywaliło komunikat na czerwono: naciśnij hamulec, aż się przestraszyłem Więc z ostrożności, zmieniam zawsze z hamulcem i przyciskiem.
Raz mi się zdarzyło wyłączyć silnik na Drive - trochę się zdziwiłem, myślałem, że nie pozwoli. Ale odpalić na D czy R zakładam się nie da.
Mam nadzieję, że tak zaawansowane technologicznie auto, ma zabezpieczenia, żeby nie uszkodzić DSG przez nieuwagę.
-
- Member
- Posty: 128
- Rejestracja: 16.03.2019, 16:00
Re: Stuki przy włączaniu P w DSG 7
Parkowanie: D hamulec nożny, trzymasz nożny wrzucasz N, zaciągasz ręczny hamulec, puszczasz nożny, wrzucasz P, opuszczasz samochód
PS
DSG na P ma fizyczną blokadę kół zębatych (stalowy bolec niczym Bearlock). Jak samochód na P jest "luźny" to ruszają się lekko owe koła i zaciskają się na blokadzie. W takim przypadku wyrzucenie na R, N, D powoduję brzydki dzwięk bo po "chamsku" i na siłę blokada jest usuwana.
PS
DSG na P ma fizyczną blokadę kół zębatych (stalowy bolec niczym Bearlock). Jak samochód na P jest "luźny" to ruszają się lekko owe koła i zaciskają się na blokadzie. W takim przypadku wyrzucenie na R, N, D powoduję brzydki dzwięk bo po "chamsku" i na siłę blokada jest usuwana.
- Osfald
- Senior Member
- Posty: 581
- Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
- Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED
Re: Stuki przy włączaniu P w DSG 7
Tak, zmiany położenia wybieraka skrzyni biegów wykonuje się co do zasady przy zatrzymanym samochodzie i wciśniętym hamulcu aby samochód nie miał możliwości toczenia się. Jedyne co jest wyobrażalne, choć nie zalecane w czasie jazdy, to wrzucenie z D, lub z R, na N (choć nie wiem po co).
Samochód wyłączysz w każdym położeniu wybieraka. Uruchomisz silnik tylko w P lub N. Wiele samochodów nie pozwoli np. otworzyć bagażnika jeśli wybierak nie jest w P.... itp, itd...
Parkowanie samochodu to zatrzymanie hamulcem roboczym, przy wciśniętym hamulcu roboczym wybierak na P, hamulec postojowy, zwalniamy hamulec roboczy i gasimy. Kiedy chcesz odjechać włączasz silnik, wciskasz pedał hamulca roboczego, zwalniasz hamulec postojowy, trzymając wciśnięty pedał hamulca wybierak przekładasz na D lub R i zwalniasz hamulec roboczy.
Samochód wyłączysz w każdym położeniu wybieraka. Uruchomisz silnik tylko w P lub N. Wiele samochodów nie pozwoli np. otworzyć bagażnika jeśli wybierak nie jest w P.... itp, itd...
Parkowanie samochodu to zatrzymanie hamulcem roboczym, przy wciśniętym hamulcu roboczym wybierak na P, hamulec postojowy, zwalniamy hamulec roboczy i gasimy. Kiedy chcesz odjechać włączasz silnik, wciskasz pedał hamulca roboczego, zwalniasz hamulec postojowy, trzymając wciśnięty pedał hamulca wybierak przekładasz na D lub R i zwalniasz hamulec roboczy.
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem
Re: Stuki przy włączaniu P w DSG 7
Dzięki wielkie za wyjaśnienia i wskazówki. Dopytam jednak czy przy każdej zmianie przełożeń musi być wciśnięty przycisk blokady na dźwigni? Czy się po prostu nie zastanawiać i zawsze przy zmianie położenia dźwigni wciskać hamulec + przycisk?
I jeszcze ostatnia kwestia, czy po uruchomieniu auta lepiej najpierw zwolnić hamulec postojowy? Ja wrzucam D lub R i jak się doda gazu to hamulec postojowy automatycznie jest zwalniany.
Sorry jak to dla Was oczywiste pytania, a ja dopytuje o takie szczegóły
I jeszcze ostatnia kwestia, czy po uruchomieniu auta lepiej najpierw zwolnić hamulec postojowy? Ja wrzucam D lub R i jak się doda gazu to hamulec postojowy automatycznie jest zwalniany.
Sorry jak to dla Was oczywiste pytania, a ja dopytuje o takie szczegóły
Re: Stuki przy włączaniu P w DSG 7
Powiem po skrócie tak.
Każda zmiana pozycji, która powoduje poruszanie się pojazdu D/R musi być wykonana z zatrzymania z hamulcem nożnym postojowym wciśniętym i przyciskiem na gałce. To nie jest manual , gdzie robiło się wsteczny a potem 1 z gazem Bez wciskania przycisku możesz jedynie przerzucać w trybie D na S/M lun na N. Pozycja N nie służy do stania na światłach czy na skrzyżowaniu lecz jedynie do np. przetoczenia samochodu z wyłączonym silnikiem. Jeżeli wciśniesz Auto Hold to masz hamulec ręczny który się sam zaciąga np. przed skrzyżowaniem, wzniesieniu itp. i nie musisz trzymać nogi na hamulcu. Dodajesz wtedy gazu i następuje zwolnienie hamulca ręcznego i jazda. Aby nie obciążać skrzyni, a dokładnie wodzika który blokuje skrzynię w pozycji P, stosujemy hamulec ręczny. Po zatrzymaniu, przed postojem, zaciągam hamulec ręczny i przerzucam na P. Chyba że masz akurat aktywny przycisk Auto Hold to automatycznie zaciągnie się hamulec postojowy. Każde odpalenie, chyba że wyłączysz w kompie, następuje z wciśniętym hamulcem. Ze względów bezpieczeństwa trzeba przed ruszeniem z postoju zwolnić hamulec ręczny, nie robi tego z automatu, bynajmniej nie powinien ( mam na myśli nocne parkowanie lub dłuższy postój )Przy ruszaniu pod górę lub z góry z pozycji P, najpierw po odpaleniu przerzuć na D a dopiero potem zwalniaj hamulec postojowy.
Każda zmiana pozycji, która powoduje poruszanie się pojazdu D/R musi być wykonana z zatrzymania z hamulcem nożnym postojowym wciśniętym i przyciskiem na gałce. To nie jest manual , gdzie robiło się wsteczny a potem 1 z gazem Bez wciskania przycisku możesz jedynie przerzucać w trybie D na S/M lun na N. Pozycja N nie służy do stania na światłach czy na skrzyżowaniu lecz jedynie do np. przetoczenia samochodu z wyłączonym silnikiem. Jeżeli wciśniesz Auto Hold to masz hamulec ręczny który się sam zaciąga np. przed skrzyżowaniem, wzniesieniu itp. i nie musisz trzymać nogi na hamulcu. Dodajesz wtedy gazu i następuje zwolnienie hamulca ręcznego i jazda. Aby nie obciążać skrzyni, a dokładnie wodzika który blokuje skrzynię w pozycji P, stosujemy hamulec ręczny. Po zatrzymaniu, przed postojem, zaciągam hamulec ręczny i przerzucam na P. Chyba że masz akurat aktywny przycisk Auto Hold to automatycznie zaciągnie się hamulec postojowy. Każde odpalenie, chyba że wyłączysz w kompie, następuje z wciśniętym hamulcem. Ze względów bezpieczeństwa trzeba przed ruszeniem z postoju zwolnić hamulec ręczny, nie robi tego z automatu, bynajmniej nie powinien ( mam na myśli nocne parkowanie lub dłuższy postój )Przy ruszaniu pod górę lub z góry z pozycji P, najpierw po odpaleniu przerzuć na D a dopiero potem zwalniaj hamulec postojowy.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps
- Blazio1946
- Posting Freak
- Posty: 1095
- Rejestracja: 14.09.2017, 15:53
Re: Stuki przy włączaniu P w DSG 7
Z R na D też można bez wciskania przycisku gałki.
Samochód może się powili cofać.
Samochód może się powili cofać.
Re: Stuki przy włączaniu P w DSG 7
Jeździłem wczoraj testowym arteonem z funkcją auto hołd i nic przy ruszaniu nie musiałem zwolnić. Elektryczny hamulec ręczne z funkcją auto hołd sam się zwolniła, wystarczyło dodać gazu. W tiguanie I było tak, skrzynia manual, że ręczny elektryczny również sam się zwalniał z auto hołdem. Jedynie gdy nie były zapięte pasy bezpieczeństwa, nie można było ruszyć autem. Wtedy aby ruszyć autem z niezapietymi pasami, należało ręcznie zwolnić hamulec elektryczny.