Stuki przy włączaniu P w DSG 7

mocart26
Junior Member
Posty: 31
Rejestracja: 18.12.2018, 21:51

Re: Stuki przy włączaniu P w DSG 7

Post autor: mocart26 » 07.07.2019, 09:29

U mnie są również sztuki włączając na P
Myślałem że tak musi byc? Jutro umawiam się na serwis
Coś serwis powiedział?

mmmjanas
Member
Posty: 118
Rejestracja: 30.11.2018, 09:44

Re: Stuki przy włączaniu P w DSG 7

Post autor: mmmjanas » 07.07.2019, 09:41

Jutro jestem umówiony na dokładniejszą diagnozę, ale przełomu się nie spodziewam. Dam znać co i jak po wizycie.

mmmjanas
Member
Posty: 118
Rejestracja: 30.11.2018, 09:44

Re: Stuki przy włączaniu P w DSG 7

Post autor: mmmjanas » 11.07.2019, 08:38

Jeżeli chodzi o stuki w DSG, serwis w Poznaniu stwierdził, że problem jest z wodzikami odpowiedzialnymi za elektronikę (mają luzy) i trochę próbowali poprawić (poprzez naciąganie i smarowanie) ale bez większego efektu, więc wysłali zapytanie do techników i czekają na wytyczne (może dojść nawet do wymiany skrzyni, chociaż to mało prawdopodobne - w ten sposób szybko poprawił to stwierdzenie pan serwisu). Jak dostaną jakąś oficjalną informację, wtedy do mnie zadzwonią. Tym czasem mam normalnie auto użytkować i niczym się nie przejmować.
W przypadku znanego już problemu z hamulcami tylnymi (tak przy okazji), również nie mają rozwiązania problemu, więc także mam czekać na późniejsze ponowne zaproszenie do serwisu.

rakytov
Member
Posty: 53
Rejestracja: 15.11.2018, 22:34

Re: Stuki przy włączaniu P w DSG 7

Post autor: rakytov » 21.08.2019, 08:23

Witam!

Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Arteona 2.0 TSI 190. Pytanie nie do końca w temacie, ale nie chciałem nowego posta zakładać.

Ponieważ to moje pierwsze auto z automatem mam pytanie do Użytkowników skrzyni DSG, bo nie chcę eksperymentować, a instrukcja obsługi auta pewnych kwestii mi nie wyjaśnia.

Czy zmiana przełożeń zawsze musi odbywać się z wciśniętym hamulcem i przyciskiem na dźwigni? Wiem że z P na R na pewno, a czy w innych konfiguracjach można tylko z przyciskiem, bądź swobodnie? Ostatnio np. jak wjechałem do garażu, auto zatrzymane z auto hold i wrzucam z D na N bez hamulca, auto lekko ruszyło i wywaliło komunikat na czerwono: naciśnij hamulec, aż się przestraszyłem :) Więc z ostrożności, zmieniam zawsze z hamulcem i przyciskiem.
Raz mi się zdarzyło wyłączyć silnik na Drive - trochę się zdziwiłem, myślałem, że nie pozwoli. Ale odpalić na D czy R zakładam się nie da.
Mam nadzieję, że tak zaawansowane technologicznie auto, ma zabezpieczenia, żeby nie uszkodzić DSG przez nieuwagę.

MKM_Mobility
Member
Posty: 128
Rejestracja: 16.03.2019, 16:00

Re: Stuki przy włączaniu P w DSG 7

Post autor: MKM_Mobility » 21.08.2019, 09:52

Parkowanie: D hamulec nożny, trzymasz nożny wrzucasz N, zaciągasz ręczny hamulec, puszczasz nożny, wrzucasz P, opuszczasz samochód 😃

PS
DSG na P ma fizyczną blokadę kół zębatych (stalowy bolec niczym Bearlock). Jak samochód na P jest "luźny" to ruszają się lekko owe koła i zaciskają się na blokadzie. W takim przypadku wyrzucenie na R, N, D powoduję brzydki dzwięk bo po "chamsku" i na siłę blokada jest usuwana.

Awatar użytkownika
Osfald
Senior Member
Posty: 581
Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED

Re: Stuki przy włączaniu P w DSG 7

Post autor: Osfald » 21.08.2019, 18:22

Tak, zmiany położenia wybieraka skrzyni biegów wykonuje się co do zasady przy zatrzymanym samochodzie i wciśniętym hamulcu aby samochód nie miał możliwości toczenia się. Jedyne co jest wyobrażalne, choć nie zalecane w czasie jazdy, to wrzucenie z D, lub z R, na N (choć nie wiem po co).

Samochód wyłączysz w każdym położeniu wybieraka. Uruchomisz silnik tylko w P lub N. Wiele samochodów nie pozwoli np. otworzyć bagażnika jeśli wybierak nie jest w P.... itp, itd...

Parkowanie samochodu to zatrzymanie hamulcem roboczym, przy wciśniętym hamulcu roboczym wybierak na P, hamulec postojowy, zwalniamy hamulec roboczy i gasimy. Kiedy chcesz odjechać włączasz silnik, wciskasz pedał hamulca roboczego, zwalniasz hamulec postojowy, trzymając wciśnięty pedał hamulca wybierak przekładasz na D lub R i zwalniasz hamulec roboczy.
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem :D

rakytov
Member
Posty: 53
Rejestracja: 15.11.2018, 22:34

Re: Stuki przy włączaniu P w DSG 7

Post autor: rakytov » 22.08.2019, 00:59

Dzięki wielkie za wyjaśnienia i wskazówki. Dopytam jednak czy przy każdej zmianie przełożeń musi być wciśnięty przycisk blokady na dźwigni? Czy się po prostu nie zastanawiać i zawsze przy zmianie położenia dźwigni wciskać hamulec + przycisk? :D
I jeszcze ostatnia kwestia, czy po uruchomieniu auta lepiej najpierw zwolnić hamulec postojowy? Ja wrzucam D lub R i jak się doda gazu to hamulec postojowy automatycznie jest zwalniany.
Sorry jak to dla Was oczywiste pytania, a ja dopytuje o takie szczegóły :)

Awatar użytkownika
Jerzy
Senior Member
Posty: 337
Rejestracja: 14.08.2018, 21:35
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Stuki przy włączaniu P w DSG 7

Post autor: Jerzy » 22.08.2019, 07:35

Powiem po skrócie tak.
Każda zmiana pozycji, która powoduje poruszanie się pojazdu D/R musi być wykonana z zatrzymania z hamulcem nożnym postojowym wciśniętym i przyciskiem na gałce. To nie jest manual , gdzie robiło się wsteczny a potem 1 z gazem :) Bez wciskania przycisku możesz jedynie przerzucać w trybie D na S/M lun na N. Pozycja N nie służy do stania na światłach czy na skrzyżowaniu lecz jedynie do np. przetoczenia samochodu z wyłączonym silnikiem. Jeżeli wciśniesz Auto Hold to masz hamulec ręczny który się sam zaciąga np. przed skrzyżowaniem, wzniesieniu itp. i nie musisz trzymać nogi na hamulcu. Dodajesz wtedy gazu i następuje zwolnienie hamulca ręcznego i jazda. Aby nie obciążać skrzyni, a dokładnie wodzika który blokuje skrzynię w pozycji P, stosujemy hamulec ręczny. Po zatrzymaniu, przed postojem, zaciągam hamulec ręczny i przerzucam na P. Chyba że masz akurat aktywny przycisk Auto Hold to automatycznie zaciągnie się hamulec postojowy. Każde odpalenie, chyba że wyłączysz w kompie, następuje z wciśniętym hamulcem. Ze względów bezpieczeństwa trzeba przed ruszeniem z postoju zwolnić hamulec ręczny, nie robi tego z automatu, bynajmniej nie powinien ( mam na myśli nocne parkowanie lub dłuższy postój )Przy ruszaniu pod górę lub z góry z pozycji P, najpierw po odpaleniu przerzuć na D a dopiero potem zwalniaj hamulec postojowy.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps

Awatar użytkownika
Blazio1946
Posting Freak
Posty: 1095
Rejestracja: 14.09.2017, 15:53

Re: Stuki przy włączaniu P w DSG 7

Post autor: Blazio1946 » 22.08.2019, 09:12

Z R na D też można bez wciskania przycisku gałki.
Samochód może się powili cofać.

mmks423
Member
Posty: 241
Rejestracja: 02.12.2018, 13:27
Lokalizacja: Pizdzichowice Górne

Re: Stuki przy włączaniu P w DSG 7

Post autor: mmks423 » 22.08.2019, 13:23

Jeździłem wczoraj testowym arteonem z funkcją auto hołd i nic przy ruszaniu nie musiałem zwolnić. Elektryczny hamulec ręczne z funkcją auto hołd sam się zwolniła, wystarczyło dodać gazu. W tiguanie I było tak, skrzynia manual, że ręczny elektryczny również sam się zwalniał z auto hołdem. Jedynie gdy nie były zapięte pasy bezpieczeństwa, nie można było ruszyć autem. Wtedy aby ruszyć autem z niezapietymi pasami, należało ręcznie zwolnić hamulec elektryczny.

ODPOWIEDZ