Bieg parkingowy podczas jazdy
Re: Bieg parkingowy podczas jazdy
Nie pozostaje Tobie nic innego jak tylko wykupić AC, NNW i się modlić aby to się nie zdarzyło. Ty jako kierowca odpowiadasz za pasażerów. Sorki, ale nigdy nie spotkałem się z takim przypadkiem, a jeszcze bardziej dociekliwym pytaniem nawet na forum Bawarki. Może to pytanie wyślij do VW. Sorry, nie gniewaj się, ale z czymś takim się nie spotkałem i raczej nie spotkam. A dalej odpowiadając, nie wiem, nie znam się, nie mam czasu, zarobiony jestem
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps
-
- Senior Member
- Posty: 621
- Rejestracja: 22.12.2017, 21:50
Re: Bieg parkingowy podczas jazdy
Zgodze sie ze raczej prawdopodobieństwo wbicia P jest małe ale podczas jazdy N zdarzylo mi sie juz wrzucić. I tutaj pytanie- zwalniac? Hamowac? Wrzucić D bez stresu? I pytanie numer 2: caly rok macie AC włączony? Czy zimą bez klimy?
Re: Bieg parkingowy podczas jazdy
Ja osobiście cały czas mam włączone AC. Słyszałem, że nie używana klimatyzacja zimą może spowodować problemy.
Re: Bieg parkingowy podczas jazdy
Mi się kiedyś osobiście zdarzyło, że przez przypadek na A1 podczas zwalniania przed bramkami, przy 80 km/h przerzucić na N.w E90 Ale to był odruch po manualu . Szybko się zorientowałem, bo nie reagował na gaz, ale wbiłem ponownie D. Nic się nie stało, nic nie zgrzytnęło. Potem doczytałem, że nie wolno w czasie jazdy wrzucać na N, gdyż spada ciśnienie oleju w skrzyni, a skrzynia pracuje wtedy prawie na suchym obiegu.
AC zawsze włączone w każdym samochodzie. Przy temp. zewnętrznej poniżej +3 sprężarka nie załączy się.
AC zawsze włączone w każdym samochodzie. Przy temp. zewnętrznej poniżej +3 sprężarka nie załączy się.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps
Re: Bieg parkingowy podczas jazdy
Z tym ciśnieniem w zasadzie się zgadza tylko pytanie co się dzieje w trybie ECO bo tam też jakby co chwilę wrzucał luz czyli N (dlatego korzystałem z tego tylko raz bo chyba nie jest to za zdrowe dla skrzyni).
Arteon R-line 2.0 TDI 190 KM
Re: Bieg parkingowy podczas jazdy
Tryb ECO nie zrzuca na N, ale jest to tryb żeglowania. I tu jest już sterowane przez kompa ciśnienie na skrzyni. To są całkowicie inne tryby pracy.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps
- Osfald
- Senior Member
- Posty: 581
- Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
- Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED
Re: Bieg parkingowy podczas jazdy
Wrzucenie na N nie ma nic wspólnego z pracą pompy oleju w skrzyni. Pompa jest zasprzęglona na wale na stałe - uruchomiony silnik to pompa skrzyni działa.
Kolego nie bierz więc przykładu z lidera partii rządzącej i nie obracaj w trudnych chwilach kota ogonem. Twój przykład z dziećmi to wyraz najczystszego braku tych cech, o których wspomniałem odnosząc się do umysłu za kierownicą. Jeśli wieziesz idiotę, który chce Cię zabić chwytając za każdy przełącznik, a z Tobą kilku innych ludzi na drodze I NIC Z TYM NIE ROBISZ, nie zapobiegasz temu to jesteś GŁUPI i basta. A za głupotę tę przyjdzie zapłacić prędzej czy później.
Zrozum, że co innego jest zapytać o skutek techniczny, a co innego teoretyzować o idiotycznych sytuacjach, które wywołują te skutki. I to Ci tam wytknąłem.
Co do głupich pytań... fakt nie ma głupich pytań, są tylko głupi ludzie (to jest oryginał tego powiedzonka, które sformułował pewien niegłupi Albert).
Zacznijmy od tego, że dalej TO NIE JEST WINA samochodu, że wieziesz pijaka, niezapięte dzieci, pszczelą rodzinę luzem czy króliki w w okresie godowym bez klatki. Póki co proces koncypowania, projektowania i konstruowania maszyn musi przewidywać jakiś logiczny, trzeźwy, dojrzały umysł obsługujący tę maszynę. Być może za kilka lat nie będzie żadnego przycisku w kabinie, koła kierownicy czy pedałów (przepraszam... gejów) i wtedy będziesz sobie mógł rozpatrywać tego typu niedorzeczne sytuacje.michnik pisze: ↑06.11.2019, 14:45
Ciekawe co by się stało gdyby taki "pijany głupek" pociągnął za hamulec postojowy.
Próbowałem się tego dowiedzieć na poście Hamulec postojowy podczas jazdy
viewtopic.php?f=2&t=1072
Podałem tam zmyślony przykład niegrzecznych dzieci ale zostałem wyzwany od głupków.
No to może przykład kolegi pijaka przemówi do wyobraźni.
Co by było gdyby taki koleś pociągnął przycisk i trzymał bo akurat chciał się czegoś uchwycić np. na zakręcie a na liczniku 100km/h albo więcej.
Kolego nie bierz więc przykładu z lidera partii rządzącej i nie obracaj w trudnych chwilach kota ogonem. Twój przykład z dziećmi to wyraz najczystszego braku tych cech, o których wspomniałem odnosząc się do umysłu za kierownicą. Jeśli wieziesz idiotę, który chce Cię zabić chwytając za każdy przełącznik, a z Tobą kilku innych ludzi na drodze I NIC Z TYM NIE ROBISZ, nie zapobiegasz temu to jesteś GŁUPI i basta. A za głupotę tę przyjdzie zapłacić prędzej czy później.
Zrozum, że co innego jest zapytać o skutek techniczny, a co innego teoretyzować o idiotycznych sytuacjach, które wywołują te skutki. I to Ci tam wytknąłem.
Co do głupich pytań... fakt nie ma głupich pytań, są tylko głupi ludzie (to jest oryginał tego powiedzonka, które sformułował pewien niegłupi Albert).
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem
Re: Bieg parkingowy podczas jazdy
Tak zero-jedynkowo postrzegających świat ludzi spotkałem wiele lat temu.
Pierwszy to nasz wykładowca matematyki na Politechnice. Jego świat był prosty jak jego wzory i definicje.
Drugi to trep Ludowego Wojska Polskiego, dowódca nas, podchorążych.
Dla niego każdy z którym się nie zgadzał to był głupkiem a już na pewno pedałem (przepraszam ...gejem).
Hmm.
Na matematyka to mi raczej nie pasujesz.
A skoro wspomniałeś o prezesie PIS-u to z przyjemnością zacytuję tu pewne zdanie wypowiedziane przez jego brata:
SPIEPRZAJ DZIADU.
Bez odbioru.
Pierwszy to nasz wykładowca matematyki na Politechnice. Jego świat był prosty jak jego wzory i definicje.
Drugi to trep Ludowego Wojska Polskiego, dowódca nas, podchorążych.
Dla niego każdy z którym się nie zgadzał to był głupkiem a już na pewno pedałem (przepraszam ...gejem).
Hmm.
Na matematyka to mi raczej nie pasujesz.
A skoro wspomniałeś o prezesie PIS-u to z przyjemnością zacytuję tu pewne zdanie wypowiedziane przez jego brata:
SPIEPRZAJ DZIADU.
Bez odbioru.
Re: Bieg parkingowy podczas jazdy
Ludzie, dajcie sobie już spokój. Nie od tego jest forum. Padło trochę pytanie nie z dziedziny czysto technicznej, a raczej teoretycznej...co by było gdyby. Czas przestać zwady i wyzywania, bo to nie przystoi dojrzałym ' domniemam po wieku dzieci' i nazwie LWP - które L straciło po 1990. Jak kolega taki dociekliwy, to samemu trzeba sprawdzić działanie zanim ktoś Ciebie zaskoczy. Będziesz wtedy wiedział jak zareagować w takiej sytuacji. A wtedy kolego, podzielisz się z resztą forumowiczów nabytą wiedzą.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps
-
- Junior Member
- Posty: 5
- Rejestracja: 26.10.2019, 10:49
- Lokalizacja: Lublin
Re: Bieg parkingowy podczas jazdy
Dzięki za wszystkie komentarze. Chyba mam swoją odpowiedźMaciekFLEX pisze: ↑06.11.2019, 10:23Kiedyś prowadziłem Passata B7 z DSG i siedział obok mnie pijany głupek, który dla "zabawy" wrzucił R podczas jazdy. Wiecie co się stało? Głupek wysiadł z samochodu i miał 15km z buta od domu. Auto po prostu nie zareagowało na ten ruch dźwignią i został na N (chodź wbił R). Można jedynie N wbić podczas jazdy i wtedy (chyba) lepiej zwolnić i wbić sobie D. Nie wiem na 100% czy trzeba zwalniać, bo podczas eco jazdy skrzynia sama sobie wrzuca na luz...Generalnie system "debiloochronny".
Pozdrawiam
Wojtek
Seat Toledo II Sport 1.6 16v 105 KM
VW Arteon R-Line 2.0 TSI 190 KM, Pyrit
VW Arteon R-Line 2.0 TSI 190 KM, Pyrit