Discover Media - brak sekcji Car-Net

Hed1
Junior Member
Posty: 12
Rejestracja: 04.05.2020, 11:28

Discover Media - brak sekcji Car-Net

Post autor: Hed1 » 04.05.2020, 11:35

Witam wszystkich,
to mój pierwszy post, jestem świeżym użytkownikiem Arteona.
Ogólne wrażenia bdb mimo, że jeżdżę tylko doposażoną wersją Essence :D

Jest jeden temat, który mnie nurtuje. W opcjach Discover Media nie mam kafelka Car-Net, a związku z tym nie mam dostępu do szeregu opcji takich jak pogoda, miejsca parkingowe, ceny paliw. WeConnect i WeConnect Plus aktywne, samochód łączy się z siecią za pomocą routera Huawei nie sieje żadnymi błędami.
Auto jest z tegorocznej produkcji, najnowszy soft. Zanim skontaktuję się ze wsparciem liczę na Waszą fachową poradę, czy to bug czy feature? :)

Awatar użytkownika
Blazio1946
Posting Freak
Posty: 1095
Rejestracja: 14.09.2017, 15:53

Re: Discover Media - brak sekcji Car-Net

Post autor: Blazio1946 » 04.05.2020, 19:57

Pokaż jak to wygląda.
Arteon R-line 190 TSI

Hed1
Junior Member
Posty: 12
Rejestracja: 04.05.2020, 11:28

Re: Discover Media - brak sekcji Car-Net

Post autor: Hed1 » 05.05.2020, 10:55

Załączam foty dostępnych opcji.

W międzyczasie dostałem informację ze wsparcia:

"Uprzejmie informujemy, iż w Pana samochodzie zainstalowany jest system Infotainment trzeciej generacji. W związku z tym posiada Pan usługi We Connect, a nie jak w przypadku starszych modeli pojazdów Car-Net.

W przypadku usług We Connect oddzielna ikona dotycząca usług cyfrowych nie występuje, ponieważ usługi są zintegrowane bezpośrednio z nawigacją. Może Pan wyszukiwać np. „Parkingi” lub „Stacje paliw” bezpośrednio z menu nawigacji. Funkcja „Pogoda” natomiast nie jest już dostępna w ramach usług We Connect."

Jeszcze ich męczę, ponieważ opcja dodawania POI też jest niedostępna lub mocno ukryta, ale zagadka chyba rozwiązana.
Dodam, że wszelkie dostępne instrukcje odnoszą się do poprzedniej wersji, a zmian w tej generacji nie nazwał bym kosmetycznymi.
Załączniki
IMG_2747.jpg
IMG_2746.jpg

Hed1
Junior Member
Posty: 12
Rejestracja: 04.05.2020, 11:28

Re: Discover Media - brak sekcji Car-Net

Post autor: Hed1 » 05.05.2020, 15:43

Kończąc wątek i dyskusję z samym sobą wklejam informację otrzymaną ze wsparcia, może oszczędzę komuś trochę cennego czasu ...

"Przesyłanie własnej listy „Celów specjalnych” (POI) do nawigacji nie jest już niestety możliwe w tym typie systemu Infotainment. Własne „Cele specjalne” może Pan tworzyć natomiast bezpośrednio w nawigacji (wyszukując odpowiedni obiekt i dodając go do ulubionych poprzez zaznaczenie „gwiazdki” przy wyborze opcji „Nowa destynacja”)"

AdamBeg
Member
Posty: 150
Rejestracja: 05.11.2018, 20:24

Re: Discover Media - brak sekcji Car-Net

Post autor: AdamBeg » 06.05.2020, 00:08

Muszę zweryfikować, ale nie wiem czy przez aplikację we connect na telefonie nie możesz zdefiniować celów specjalnych. Wiem na pewno, że mam oznaczony dom i pracę,.

Hed1
Junior Member
Posty: 12
Rejestracja: 04.05.2020, 11:28

Re: Discover Media - brak sekcji Car-Net

Post autor: Hed1 » 06.05.2020, 11:28

Tak, w aplikacji WeConnect można te dwa cele zdefiniować, ale po pierwsze nie widzę możliwości zintegrowania żadnej czynności z mapą w aplikacji z nawigacją w samochodzie. Każda kolejna czynność w aplikacji przenosi do map w telefonie (na iOS do map Apple) Nie ma opcji, aby zaplanować sobie podróż wygodnie w aplikacji, a potem zsynchronizować to z Navi w aucie. Gorzej, mam wrażenie, że mapa w aplikacji nie jest tożsama z mapą w samochodzie. Szukałem konkretnej myjni samochodowej w mojej okolicy i apka ją pokazała, ale navi w aucie nie miała tej lokalizacji jako POI. Summa summarum kompletnie nie użyteczna opcja i chyba poważny krok wstecz.
W Navi w aucie musisz cele zdefiniować od nowa. Może być ich też tam więcej jako ulubione, ale nie ma możliwości wgrania POI z zewnątrz, czyli np radarów sobie nie wgrasz. Albo np. konkretnych stacji benzynowych poza tymi markami, którą są firmowo wgrane, np. Shell.

Awatar użytkownika
Blazio1946
Posting Freak
Posty: 1095
Rejestracja: 14.09.2017, 15:53

Re: Discover Media - brak sekcji Car-Net

Post autor: Blazio1946 » 06.05.2020, 14:13

Hed1 pisze:
05.05.2020, 10:55

W przypadku usług We Connect oddzielna ikona dotycząca usług cyfrowych nie występuje, ponieważ usługi są zintegrowane bezpośrednio z nawigacją. Może Pan wyszukiwać np. „Parkingi” lub „Stacje paliw” bezpośrednio z menu nawigacji. Funkcja „Pogoda” natomiast nie jest już dostępna w ramach usług We Connect."
Czyli kolejne "ulepszenie" niewidoczne na pierwszy rzut oka.
Prakingi, stacje, restauracje zawsze były w menu nawigacji.
Pogoda niedostępna, podobnie wcześniej okrojona navi z google street. Oszczędności ciąg dalszy.
Arteon R-line 190 TSI

Hed1
Junior Member
Posty: 12
Rejestracja: 04.05.2020, 11:28

Re: Discover Media - brak sekcji Car-Net

Post autor: Hed1 » 07.05.2020, 08:23

A tak już zupełnie z ciekawości, może ktoś z Was pokazać opcje dostępne pod kafelkiem Car-Net w poprzednich wersjach MIB?

Awatar użytkownika
Blazio1946
Posting Freak
Posty: 1095
Rejestracja: 14.09.2017, 15:53

Re: Discover Media - brak sekcji Car-Net

Post autor: Blazio1946 » 07.05.2020, 12:22

W sumie nie korzystam z tego...
Załączniki
20200507_115104.jpg
20200507_115050.jpg
Arteon R-line 190 TSI

Lazi
Senior Member
Posty: 462
Rejestracja: 13.08.2017, 22:37

Re: Discover Media - brak sekcji Car-Net

Post autor: Lazi » 07.05.2020, 18:19

Blazio1946 pisze:
07.05.2020, 12:22
W sumie nie korzystam z tego...
Ja też nie i podejrzewam, że większość użytkowników z tego nie korzysta. Każdy ma te wszystkie informacje w telefonie w lepszym wydaniu i bardziej pod ręką. Jest bo jest. Ja kupiłem na początku dedykowany router na sticku do USB i dodatkową kartę SIM, a teraz to leży nieużywane w schowku.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190KM (MY2018)

ODPOWIEDZ