We connect
We connect
Dziś otrzymałem taką informację:
Witaj,
dzisiaj pragniemy Cię poinformować o dostosowaniu oferty naszych mobilnych usług online.
Celem naszych usług „Powiadomienie o prędkości” i „Powiadomienie o obszarze” było informowanie Cię jako użytkownika głównego o tym, że Twój pojazd przekracza określoną wcześniej wartość graniczną prędkości lub jest używany na określonym wcześniej obszarze geograficznym bądź poza nim.
W ramach cyklicznych międzynarodowych audytów prawnych stwierdziliśmy jednak rosnącą tendencję do uznawania informacji o ochronie danych osobowych udzielanych innym użytkownikom pojazdu upoważnionym przez Ciebie do korzystania z pojazdu przed rozpoczęciem podróży (goście, anonimowi goście) za niewystarczające.
Z tego powodu zdecydowaliśmy się, że nie będziemy już oferować obu usług. Dla wymienionego poniżej pojazdu powyższe usługi będą niedostępne najpóźniej od dnia 01.03.2022.
Numer identyfikacyjny samochodu: WVW................
Obecnie sprawdzamy, czy i kiedy będzie możliwe korzystanie z powyższych usług zgodnie z wymienionymi wymogami. Aktualnie nie jesteśmy w stanie dokładnie określić, kiedy będzie możliwe ponowne korzystanie z powyższych usług.
Dziękujemy za wyrozumiałość.
Pozdrawiamy i życzymy udanej podróży!
Zespół We Connect
Szkoda, bo funkcja powiadamiania o wyjeździe z zaznaczonego obszaru była dość sensowna i podnosiła poziom zabezpieczenia przed kradzieżą auta. Ciekawe, czy pozostawią możliwość wyznaczania trasy do samochodu, bo wtedy można by jeszcze ustalić, gdzie w danym momencie samochód stoi i uzyskać namiary.
Jako, że We Connect jest aplikacją płatną (chyba darmowa przez pierwsze trzy lata), przedłużenie (wykupienie) na kolejne lata staje się bezprzedmiotowe.
Witaj,
dzisiaj pragniemy Cię poinformować o dostosowaniu oferty naszych mobilnych usług online.
Celem naszych usług „Powiadomienie o prędkości” i „Powiadomienie o obszarze” było informowanie Cię jako użytkownika głównego o tym, że Twój pojazd przekracza określoną wcześniej wartość graniczną prędkości lub jest używany na określonym wcześniej obszarze geograficznym bądź poza nim.
W ramach cyklicznych międzynarodowych audytów prawnych stwierdziliśmy jednak rosnącą tendencję do uznawania informacji o ochronie danych osobowych udzielanych innym użytkownikom pojazdu upoważnionym przez Ciebie do korzystania z pojazdu przed rozpoczęciem podróży (goście, anonimowi goście) za niewystarczające.
Z tego powodu zdecydowaliśmy się, że nie będziemy już oferować obu usług. Dla wymienionego poniżej pojazdu powyższe usługi będą niedostępne najpóźniej od dnia 01.03.2022.
Numer identyfikacyjny samochodu: WVW................
Obecnie sprawdzamy, czy i kiedy będzie możliwe korzystanie z powyższych usług zgodnie z wymienionymi wymogami. Aktualnie nie jesteśmy w stanie dokładnie określić, kiedy będzie możliwe ponowne korzystanie z powyższych usług.
Dziękujemy za wyrozumiałość.
Pozdrawiamy i życzymy udanej podróży!
Zespół We Connect
Szkoda, bo funkcja powiadamiania o wyjeździe z zaznaczonego obszaru była dość sensowna i podnosiła poziom zabezpieczenia przed kradzieżą auta. Ciekawe, czy pozostawią możliwość wyznaczania trasy do samochodu, bo wtedy można by jeszcze ustalić, gdzie w danym momencie samochód stoi i uzyskać namiary.
Jako, że We Connect jest aplikacją płatną (chyba darmowa przez pierwsze trzy lata), przedłużenie (wykupienie) na kolejne lata staje się bezprzedmiotowe.
Ave Arteon
Obyś Żył Wiecznie!
Pozdrawiam.
MY 2021 R-Line TSI 190 kM
Obyś Żył Wiecznie!
Pozdrawiam.
MY 2021 R-Line TSI 190 kM
Re: We connect
Masz racje, słabe to.
Kastrują WeConnecta z najlepszych funkcji.
Fajne, że ten samochód ma w standardzie wszystko co mogłoby być użyte do zarządzania flotą.
Kastrują WeConnecta z najlepszych funkcji.
Fajne, że ten samochód ma w standardzie wszystko co mogłoby być użyte do zarządzania flotą.
Re: We connect
I dlatego ja na kolejny rok tego nie kupię i tyle.
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce
Re: We connect
Takie są przepisy, nie możesz bez wyraźnej zgody śledzić ludzi, którym pożyczasz auto. Niestety ze względu na nieprecyzyjną konstrukcję, częściowo odpowiedzialny za to jest producent, który zapisuje takie informacje u siebie. Dlatego napisali, że jak wymyślą sposób, który nie łamie RODO, to znów to włączą.
Re: We connect
Moi rodzice w XC60 mąka zdalne odpalanie samochodu w celu schłodzenia lub ogrzania wnętrza (nie jest to Webasto). VW też się tym chwali ale za nic tego nie znajdziemy w realu. A szkoda bo fajnie by było nagrzać wnętrze zanim się wsiądzie do auta niedokipując Webasto.
Arteon Shooting Brake R 2.0 TSI 320HP
- Osfald
- Senior Member
- Posty: 581
- Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
- Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED
Re: We connect
Miałem taki system w 300C, kupiony z USA - DBALL2. Systemy zdalnego odpalania silnika w EU są, z tego co mi wiadomo, NIEZGODNE z regulacjami prawnymi. Przykładowo w polskim prawie NIE MOŻESZ zostawić samochodu z pracującym silnikiem bez opieki, nie możesz także zostawić pracującego silnika na dłużej niż 1min. Ludzie dokładają to sobie sami. Podejrzewam, że to Volvo (albo ten system w Volvo) także nie było kierowane na rynki EU...
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem
Re: We connect
Tez słyszałem, że w EU takie coś nie jest dozwolone z tym odpalaniem silnika. Ale w volvo podejrzewam, że taka opcja zdalnego nagrzania jest tylko w hybrydach plug-in i elektrykach i dzieje się to z prądu, a nie silnika spalinowego, który na ten czas pozostaje wyłączony?
Re: We connect
Ale kto powiedział że pożyczam auto? Nie pożyczam i tyle, a "tłumaczenie" VW w czasie okrajania kolejnej płatnej usługi to dno, muł i wodorosty. Jak znajdę chwilę czasu to zapewnienie sobie rozrywkę i napisze w jaki sposób zamierzają zrekompensować mi koszty za usunięcie opcji, za którą zapłaciłem z góry. Oczywiście znam ich odpowiedź, ale niech się pomeczaVetinari pisze: ↑29.11.2021, 15:12Takie są przepisy, nie możesz bez wyraźnej zgody śledzić ludzi, którym pożyczasz auto. Niestety ze względu na nieprecyzyjną konstrukcję, częściowo odpowiedzialny za to jest producent, który zapisuje takie informacje u siebie. Dlatego napisali, że jak wymyślą sposób, który nie łamie RODO, to znów to włączą.
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce
Re: We connect
Tak, w EU zdalne uruchomienie samochodu spalinowego nie jest dostępne ze względu na regulacje prawne. Elektryki się nagrzewają itd, bo nie trzeba uruchamiać silnika.
Jeżeli chodzi o to pożyczanie to sytuacja jest trochę bardziej skomplikowana i to w ogóle nie jest wina VW. Chodzi o to, że nie da się wykryć łatwo kto podróżuje autem. To powoduje, że jeżeli podpisujesz umowę z WeConnect i zaznaczasz, że zgadzasz się na wykorzystywanie danych lokalizacyjnych do śledzenia pozycji auta i przekraczania punktów geofencingu, to ta zgoda jest ważna tylko dla Ciebie. Jeżeli kieruje żona/syn/brat ktokolwiek to już nie, ale ze względu na głupią konstrukcję prawa, to nie jest Twój problem, tylko tego kto dane zbiera, że zgody nie uzyskał - czyli VW.
Jeżeli znajdą jakiś sposób, żeby wykrywać zmianę kierowcy i pytać na ekranie czy się zgadza (ale nie anonimowo, tylko z koniecznością podania imienia i nazwiska) to pewnie włączą. Alternatywnie w tej samej sytuacji mogą zrobić tryb incognito. Tak czy inaczej - to nie jest problem tylko w VW i producenci jakoś starają się dostosować do tej nowej rzeczywistości.
Jeżeli chodzi o to pożyczanie to sytuacja jest trochę bardziej skomplikowana i to w ogóle nie jest wina VW. Chodzi o to, że nie da się wykryć łatwo kto podróżuje autem. To powoduje, że jeżeli podpisujesz umowę z WeConnect i zaznaczasz, że zgadzasz się na wykorzystywanie danych lokalizacyjnych do śledzenia pozycji auta i przekraczania punktów geofencingu, to ta zgoda jest ważna tylko dla Ciebie. Jeżeli kieruje żona/syn/brat ktokolwiek to już nie, ale ze względu na głupią konstrukcję prawa, to nie jest Twój problem, tylko tego kto dane zbiera, że zgody nie uzyskał - czyli VW.
Jeżeli znajdą jakiś sposób, żeby wykrywać zmianę kierowcy i pytać na ekranie czy się zgadza (ale nie anonimowo, tylko z koniecznością podania imienia i nazwiska) to pewnie włączą. Alternatywnie w tej samej sytuacji mogą zrobić tryb incognito. Tak czy inaczej - to nie jest problem tylko w VW i producenci jakoś starają się dostosować do tej nowej rzeczywistości.
Re: We connect
Rzecz w tym że on ma niby miękką hybrydę a nigdy ten samochód nie jechał na prądzie. Prawdę mówiąc nie wiem jak ona działa, ale samochód zawsze jedzie na włączonym silniku. Nagrzewanie czy chłodzenie o którym wspominałem również powoduje odpalanie silnika. A samochód jest z tego rocznika, zamówiony i odebrany w polskim salonie. Wiec regulacje regulacjami a kto chce ten może.Yan pisze: ↑30.11.2021, 09:35Tez słyszałem, że w EU takie coś nie jest dozwolone z tym odpalaniem silnika. Ale w volvo podejrzewam, że taka opcja zdalnego nagrzania jest tylko w hybrydach plug-in i elektrykach i dzieje się to z prądu, a nie silnika spalinowego, który na ten czas pozostaje wyłączony?
Arteon Shooting Brake R 2.0 TSI 320HP