VW wycofuje się z G13 na rzecz G12evo

karolsosno
Member
Posty: 50
Rejestracja: 24.07.2019, 19:07

Re: VW wycofuje się z G13 na rzecz G12evo

Post autor: karolsosno » 16.12.2021, 17:43

Wracając do tematu określenia typu płynu. To ja na zbiorniczku nie mam oznaczenia. W serwisie po nr Vin bez problemu określi rodzaj.
Ogólnie auta wyprodukowane w ciągu ostatnich 2 lat zalane są G12evo.

Awatar użytkownika
olek1305
Senior Member
Posty: 351
Rejestracja: 26.10.2018, 12:59

Re: VW wycofuje się z G13 na rzecz G12evo

Post autor: olek1305 » 22.12.2021, 14:19

Jeszcze ciekawostka odnośnie zbiorniczka od płynu z forum Ateca

https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... 7&start=10
Arteon R-line 2.0 TDI 190 KM

Art e on
Posting Freak
Posty: 879
Rejestracja: 01.03.2019, 17:14

Re: VW wycofuje się z G13 na rzecz G12evo

Post autor: Art e on » 18.03.2023, 17:24

No to z ciekawostek co się dzieje z płynem chlodzacym zdjęcia z dziś... Korek był tak "zaspawany" szajsem jak żywica, odkrecalem go z pół godziny, później czyszczenie gwintow i sprawdzanie wszystkiego (ten szajs pościł dopiero po kąpieli w silnym rozpuszczalniku i czyszczeniu szczoteczka do zębów).
Jeśli taka "żywica" krąży w układzie chłodzenia zapowiadają się niezle problemy...
Może za późno, ale po weekendzie wymieniam zbiorniczek na płyn, ten bez silikatu, płucze cały układ i wymieniam płyn.
Załączniki
20230318_161835.jpg
20230318_161830.jpg
20230318_161823.jpg
20230318_161815.jpg
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce :D

alcalu
Senior Member
Posty: 256
Rejestracja: 18.06.2018, 19:34

Re: VW wycofuje się z G13 na rzecz G12evo

Post autor: alcalu » 09.11.2024, 09:19

Art e on pisze:
18.03.2023, 17:24
No to z ciekawostek co się dzieje z płynem chlodzacym zdjęcia z dziś... Korek był tak "zaspawany" szajsem jak żywica, odkrecalem go z pół godziny, później czyszczenie gwintow i sprawdzanie wszystkiego (ten szajs pościł dopiero po kąpieli w silnym rozpuszczalniku i czyszczeniu szczoteczka do zębów).
Jeśli taka "żywica" krąży w układzie chłodzenia zapowiadają się niezle problemy...
Może za późno, ale po weekendzie wymieniam zbiorniczek na płyn, ten bez silikatu, płucze cały układ i wymieniam płyn.
@art e on, czy wymieniles ten zbiorniczek? jak sie to dalej potoczylo ?

Czy po zmianie z G13 na G12 przestalo Ci ubywac plynu czy nadal jest taki sam problem ?

Art e on
Posting Freak
Posty: 879
Rejestracja: 01.03.2019, 17:14

Re: VW wycofuje się z G13 na rzecz G12evo

Post autor: Art e on » 09.11.2024, 13:29

alcalu pisze:
09.11.2024, 09:19
Art e on pisze:
18.03.2023, 17:24
No to z ciekawostek co się dzieje z płynem chlodzacym zdjęcia z dziś... Korek był tak "zaspawany" szajsem jak żywica, odkrecalem go z pół godziny, później czyszczenie gwintow i sprawdzanie wszystkiego (ten szajs pościł dopiero po kąpieli w silnym rozpuszczalniku i czyszczeniu szczoteczka do zębów).
Jeśli taka "żywica" krąży w układzie chłodzenia zapowiadają się niezle problemy...
Może za późno, ale po weekendzie wymieniam zbiorniczek na płyn, ten bez silikatu, płucze cały układ i wymieniam płyn.
@art e on, czy wymieniles ten zbiorniczek? jak sie to dalej potoczylo ?

Czy po zmianie z G13 na G12 przestalo Ci ubywac plynu czy nadal jest taki sam problem ?
Już dawno wymieniony, od czasu wymiany zbiornika i płynu zero problemów (przeszedłem na sprawdzona markę tj. Millers i w temacie płynu chlodzacego). Wcześniej ubywało płynu ale w malych ilościach, teraz od czasu wymiany nie dolewalem ani razu (regularnie sprawdzam stan, odkręcam też korek żeby sprawdzić czy nie jakiś osadów/zanieczyszczeń etc).
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce :D

ODPOWIEDZ