Verva diesel

Art e on
Posting Freak
Posty: 876
Rejestracja: 01.03.2019, 17:14

Re: Verva diesel

Post autor: Art e on » 19.12.2022, 10:43

coulignon pisze:
19.12.2022, 09:24
Art e on pisze:
12.12.2022, 21:58
Na obajtkolenie tylko siku i klocek, nie sposoruje katotalibow z piSSlamu 👿🤢🤮🤬😡💩
Czekaj - a Ty myślisz ze jak sie zatankujesz na Shell to myślisz że paliwo przyjechało prosto z Wielkiej Brytanii???

Jezu....
Chłopie a czy jak tak napisałem??? I nie mieszajmy w to żyda na krzyżyku 😂🤣
Doskonale zdaje sobie sprawę, że paliwo pochodzi z zasranego obajtkolenu, ale przynajmniej marza do tych patalogicznych sqr...synów nie pójdzie. Do tego do V-power racing shell leje swoje dodatki tak na marginesie.
A piSSlamistow wale tam gdzie mogę i jak mogę i kiedy tylko moge, proste 😈😈😈
Ostatnio zmieniony 19.12.2022, 10:48 przez Art e on, łącznie zmieniany 2 razy.
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce :D

Art e on
Posting Freak
Posty: 876
Rejestracja: 01.03.2019, 17:14

Re: Verva diesel

Post autor: Art e on » 19.12.2022, 10:46

Zbigniewa pisze:
19.12.2022, 10:13
Art e on pisze:
13.12.2022, 17:31
Nie wiem jak z dieslem, ale w TSi może nie jakość, ale liczbę oktan (szczególnie po chipie i innych zabawach) czuć i to bardzo wyraźnie. Na 95 jakby był zaspany, na 98 lata aż miło, a na Shell V-power racing (100 oktan) łeb urywa.
To nie zupełnie tak. Nie mogę w tej chwili odszukać stosownych materiałów, ale z danych specjalistycznych instytutów zajmujących się badaniami nad MPS (materiały pędne i smary) wynika, że Pb98 daje mniejszą moc na wale silnika niż Pb95 (różnica ok 9 - 12%). Wynika to z różnych punktów zapłonu tych paliw i różnic w stopniu sprężenia mieszanki. Jednak stwierdzono, że Pb98 powoduje równiejszą i cichszą pracę silnika, czyli zwiększa tzw kulturę pracy. Na Pb95 przejedzie się kilkanaście kilometrów więcej (przy takiej samej ilości paliwa i warunkach jazdy). Co do Pb100, to badania wykazały, iż takie paliwo w stosunku do Pb95 powoduje wzrost mocy na wale o 8 - 10% ale przy dużych pojemnościach silników. Ponoć opłacalne jest od 2000 cm3, choć w tym przypadku różnice są niewielkie. Dla użytkowników popularnych samochodów, tankowanie innego paliwa niż Pb95 nie przynosi widocznych efektów finansowych. Subiektywne odczucia co do nagłego zwiększenia mocy silnika, to tylko iluzja, no chyba, że jeździsz samochodem z silnikiem o pojemności 5l, wtedy różnica będzie odczuwalna. Nie wiem jak to jest w praktyce, bo nie miałem okazji tego testować.
Lubię takie wypociny z książek... Uwierzyłbym Tobie gdybym nie miał tylu lat i doświadczeń ile mam, nie przejechał pewnie już coś koło 800 tys km dziesiątkami aut, itd. itp. Jakkolwiek by to nie zabrzmiało nie odierz tego jako osobisty przytyk ale coś co wywodzi się z realnego doświadczenia a nie opisów z książek (tak na marginesie mam wyksztalecenie techniczne gdybyś chciał to z inne strony "ugryźć", i tak już wielokrotnie w realnym życiu teoria mówiła jedno a praktyka coś innego...). Do tego znam to auto, wiem jak jeździło i jak jeździ, jak czuć zmianę po zatankowaniu paliwa i słabego i takiego naprawdę dobrego. Tak więc miłego bajkowania w sterefie teorii, a życie pokazuje zupełnie coś innego, taka sytuacja 😉
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce :D

Zbigniewa
Senior Member
Posty: 330
Rejestracja: 16.09.2020, 16:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Verva diesel

Post autor: Zbigniewa » 19.12.2022, 11:13

Art e on pisze:
19.12.2022, 10:46
Zbigniewa pisze:
19.12.2022, 10:13
Art e on pisze:
13.12.2022, 17:31
Nie wiem jak z dieslem, ale w TSi może nie jakość, ale liczbę oktan (szczególnie po chipie i innych zabawach) czuć i to bardzo wyraźnie. Na 95 jakby był zaspany, na 98 lata aż miło, a na Shell V-power racing (100 oktan) łeb urywa.
Lubię takie wypociny z książek... Tak więc miłego bajkowania w sterefie teorii, a życie pokazuje zupełnie coś innego, taka sytuacja 😉
Taaa... Nie wiem jak zdobywałeś wiedzę, ale większość nabywa ją, właśnie, z... książek. Powyżej powołuję się na badania prowadzone przez naukowców, a nie doświadczenia chemiczne realizowane przy pomocy Małego Chemika. Zmysły człowieka są zawodne. Na jakiej podstawie twierdzisz, że Pb98 zwiększa moc silnika? Mierzyłeś to? A co powiesz o ciemności na Alasce w godzinach, gdy u nas panuje jasny dzień? Szedłbyś spać? To tylko odczucia a nie stan faktyczny. Nie zamierzam wykłócać się w tym temacie, ale postaram się odszukać wspomnianą dysertację i fragmenty tutaj wrzucę. Nie traktuj wpisu jako złośliwość, ale skoro zostałem wywołany do tablicy, to...
Ave Arteon
Obyś Żył Wiecznie!

Pozdrawiam.
MY 2021 R-Line TSI 190 kM

nemi84
Member
Posty: 71
Rejestracja: 09.02.2021, 07:08

Re: Verva diesel

Post autor: nemi84 » 19.12.2022, 12:04

Przecież liczba oktanowa wpływa na spalanie stukowe, a 95 ma z kolei najwyższą wartość opałową, trudno mi sobie wyobrazić jak mniej kaloryczne paliwo miałoby podnieść moc. Jeśli jest potrzebna superprecyzja w sterowaniu, to wiadomo - 98 i więcej jest potrzebna, ale czy to jest potrzebne w 2.0/~200 KM, który nie kręci się na 8.000 rpm? No nie wiem. Może w 'dłubanym' silniku.
Też próbowałem tych paliw, zanim się dowiedziałem o co chodzi z liczbą oktanową. Że silnik pracował ciszej - jestem praktycznie pewien. Ale żeby miał większą moc? Nie udało mi się tego w żadnym wypadku stwierdzić. Przeczyłoby to też fizyce, jedynie mógłby to być przypadek, gdy elektronika potrafi tak wysterować silnik, żeby potrafił zrobić lepszy użytek z gorszego (mniej energetycznego) paliwa. Ale czy 2.0 TSI wysterowane standardowo na 95 tak właśnie się zachowa? Powątpiewam. 98 w zwykłym aucie można stosować na poprawę humoru ;)

Pierwsze artykuły z brzegu:
https://hypecar.pl/95-98-czy-100-oktano ... st-lepsze/
https://autokult.pl/liczba-oktanowa-a-m ... 084164737a


EDIT: nie zgłębiałem tematu liczby cetanowej w ropie, a temat jest w sumie o Dieslu...
2.0 TSI 190 KM, 2021

manual99
Junior Member
Posty: 22
Rejestracja: 27.07.2019, 00:23

Re: Verva diesel

Post autor: manual99 » 19.12.2022, 14:40

Nie wiem jak w słabszej jednostce, ale w wersji 272(realnie około 300) czuć zdecydowaną różnice na korzyść 98. Żeby to stwierdzić wystarczy dobrze znać swój pojazd

nemi84
Member
Posty: 71
Rejestracja: 09.02.2021, 07:08

Re: Verva diesel

Post autor: nemi84 » 19.12.2022, 14:50

Ok, ale wersja 272 (i więcej) ma zalecaną przez VW liczbę oktanową 98, TSI 190 ma zalecaną 95. Od razu wysterowali ten silnik na innym paliwie, bo jest ździebko bardziej wysilony.

https://www.youtube.com/watch?v=og339LTnt68
2.0 TSI 190 KM, 2021

Awatar użytkownika
pitol321
Member
Posty: 151
Rejestracja: 18.06.2022, 06:37
Lokalizacja: Essen
Kontakt:

Re: Verva diesel

Post autor: pitol321 » 19.12.2022, 20:33

Wiedziałem czym ten temat pachnie...
Tankujcie co chcecie, w granicach zaleceń producenta i gitara.
Reszta to prawda najmojsza.
Czy tam ta prawda... ta po mojej i Twojej...
Były: Xsara II 2.0HDi 90PS 2000 Focus II 1.6TDCi 109PS 2007 Focus III 1.6TDCi 116PS 2012 Mondeo V 2.0TDCi 180PS 2016 Edge 2.0biTDCi 209PS 2018 Arteon 2.0TDi 200PS 2021
Jest: Touareg 3.0TDi 286PS R-Line 2023 Puma 1.0 EcoBoost 155PS ST-Line

Art e on
Posting Freak
Posty: 876
Rejestracja: 01.03.2019, 17:14

Re: Verva diesel

Post autor: Art e on » 19.12.2022, 21:33

Dlubniecie swoje auta jak starczy Wam odwagi, to będziecie mogli zająć stanowisko na podstawie własnych doświadczeń i obserwacji.
"Rozmowa" bez sensu, bo Wy jeździcie o kropelce maglując funkcje "eko" i "zeglowanie", a ja korzystam z odblokowanego i podkręconego silnika, który osiąga swój potencjał na min. PB98. Ale zawsze znajdą się książkowe mole jak niejaka/jaki (chyba patryk 🤣😂😂🤣) Zbigniewa/Zbigniew co naczytał się książek o żabkach i próbuje błądząc udowodnić swoje "racje"... (sorry Zbigi, bez urazy i najlepiej mnie zablokuj, bo nie będę się doktoryzował z polecanych przez Ciebie książek o Alasce czy hemoroidach).
Informacyjnie to seryjne EA888 gen.3B w wersji 190 KM jest wysterowane i zaprogramowane żeby było oszczędne - chcesz wiedzieć więcej poszukaj w necie skąd się wzięła literka B przy 3 (cykl pracy Budacka - polecam Panie/Pani Zbigi, można się "dohtoryzować").

Tak więc miłego "żeglowania" i jazdy o kropelce w "eko" trybie "petrolheady" 😂🤣😂🤣😂😂🤣
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce :D

Zbigniewa
Senior Member
Posty: 330
Rejestracja: 16.09.2020, 16:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Verva diesel

Post autor: Zbigniewa » 20.12.2022, 12:42

Art e on pisze:
19.12.2022, 21:33

(sorry Zbigi, bez urazy i najlepiej mnie zablokuj, bo nie będę się doktoryzował z polecanych przez Ciebie książek o Alasce czy hemoroidach).
- polecam Panie/Pani Zbigi, można się "dohtoryzować").

Tak więc miłego "żeglowania" i jazdy o kropelce w "eko" trybie "petrolheady" 😂🤣😂🤣😂😂🤣
Szanowny Panie. Jeśli dokuczają hemoroidy, to nie do mnie z tym problemem tym bardziej, że nigdzie o nich nie wspominałem, Alaska przyszła mi na myśl jako wyrazisty przykład interpretowania - czasami fałszywie - przez mózg zewnętrznych bodźców. Podobnie jest z Pb98. Jeśli silnik jest elastyczniejszy niż przy Pb95, nie oznacza to, że dysponuje większą mocą, choć takie WRAŻENIE można odnieść. Nie wiem, z jakiego powodu wspomina Pan o doktoracie czy "dohtoracie", choć faktycznie powoływałem się na pewną dysertację, choć nie moją. Wiem, nie każdy musi szanować naukowców i nie każdy naukowiec ma patent na wszechwiedzę nawet w wąskiej dziedzinie właściwości paliw, ale po to prowadzone są badania, aby taką wiedzę uzyskiwać.
Nie, nie zamierzam Pana blokować bo bardzo cenię każdego człowieka i sądzę, że od każdego można wiele się nauczyć. Niniejszą wymianę korespondencji proponuję potraktować jako wyminę poglądów lub spór ludzi, których łączy Arteon.
Pozdrawiam, życzę pogodnych i radosnych Świąt
Ave Arteon
Obyś Żył Wiecznie!

Pozdrawiam.
MY 2021 R-Line TSI 190 kM

Zbigniewa
Senior Member
Posty: 330
Rejestracja: 16.09.2020, 16:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Verva diesel

Post autor: Zbigniewa » 20.12.2022, 12:45

Zbigniewa pisze:
20.12.2022, 12:42
Art e on pisze:
19.12.2022, 21:33

(sorry Zbigi, bez urazy i najlepiej mnie zablokuj, bo nie będę się doktoryzował z polecanych przez Ciebie książek o Alasce czy hemoroidach).
- polecam Panie/Pani Zbigi, można się "dohtoryzować").

Tak więc miłego "żeglowania" i jazdy o kropelce w "eko" trybie "petrolheady" 😂🤣😂🤣😂😂🤣
Szanowny Panie. Jeśli dokuczają hemoroidy, to nie do mnie z tym problemem tym bardziej, że nigdzie o nich nie wspominałem, Alaska przyszła mi na myśl jako wyrazisty przykład interpretowania - czasami fałszywie - przez mózg zewnętrznych bodźców. Podobnie jest z Pb98. Jeśli silnik jest elastyczniejszy niż przy Pb95, nie oznacza to, że dysponuje większą mocą pomimo, że takie WRAŻENIE można odnieść. Nie wiem, z jakiego powodu wspomina Pan o doktoracie czy "dohtoracie", choć faktycznie powoływałem się na pewną dysertację, choć nie moją. Wiem, nie każdy musi szanować naukowców i nie każdy naukowiec ma patent na wszechwiedzę nawet w wąskiej dziedzinie właściwości paliw, ale po to prowadzone są badania, aby taką wiedzę uzyskiwać.
Nie, nie zamierzam Pana blokować bo bardzo cenię każdego człowieka i sądzę, że od każdego można wiele się nauczyć. Niniejszą wymianę korespondencji proponuję potraktować jako wyminę poglądów lub spór ludzi, których łączy Arteon.
Pozdrawiam, życzę pogodnych i radosnych Świąt
Ave Arteon
Obyś Żył Wiecznie!

Pozdrawiam.
MY 2021 R-Line TSI 190 kM

ODPOWIEDZ