Tryb awaryjny skrzynii Dsg

PapaKris
Junior Member
Posty: 5
Rejestracja: 04.12.2023, 11:51

Tryb awaryjny skrzynii Dsg

Post autor: PapaKris » 27.07.2024, 23:21

Dzisiaj spotkała mnie nie miła niespodzianka otóż podczas jazdy pojawił się komunikat tryb awaryjny skrzyni biegów jazda możliwa ,skrzynia zmiana biegi co drugi czyli z 2 na 4 później na 6 bieg ,po zgaszenia auta przez jakis czas jest dobrze po przejechaniu kilku km znów komunikat o trybie awaryjnym .Po podpięciu komputera błąd P0805 Obwód czujnika A położenia sprzęgła ,po skasowaniu błąd wraca po przejażdżce .Auto z 2018 r 2.0 d 190 km 158 tys przebiegu dobrej pory wszystko było ok .
Czy ktoś z Was miał taki problem ?
Doczytałem że to jakiś sterownik sprzęgła padał ,jakie mogą być koszty naprawy i czy to jest skomplikowana naprawa ?

MarcinJ88
Junior Member
Posty: 8
Rejestracja: 12.09.2023, 23:00

Re: Tryb awaryjny skrzynii Dsg

Post autor: MarcinJ88 » 28.07.2024, 12:00

Olej pod skrzynią się nie leje? U mnie jeszcze co prawda jeszcze jeździ (na zimnym poszarpuje z 2->3 bieg), ale na łączeniu korpusu się pociło, a teraz już praktycznie kapie olej.. jakość dzisiejszej mechaniki (przebieg 95k km)

awprawo
Member
Posty: 130
Rejestracja: 22.07.2022, 13:02

Re: Tryb awaryjny skrzynii Dsg

Post autor: awprawo » 29.07.2024, 09:32

Hej,

co t znaczy że poszarpuje z 2 na 3? Jedno szarpnięcie przy przełączaniu?
R-Line 2.0 TSI 190

MarcinJ88
Junior Member
Posty: 8
Rejestracja: 12.09.2023, 23:00

Re: Tryb awaryjny skrzynii Dsg

Post autor: MarcinJ88 » 29.07.2024, 09:47

Tak, jedno wyczuwalne szarpnięcie przy zmianie biegu i tylko z 2->3 i 3->2, zwłaszcza odczuwalne jak jest zimniej.
Wczoraj jeździłem superbem z tym samym silnikiem i skrzynią tyle że 50k nalotu i nic nie było czuć.

awprawo
Member
Posty: 130
Rejestracja: 22.07.2022, 13:02

Re: Tryb awaryjny skrzynii Dsg

Post autor: awprawo » 30.07.2024, 11:18

Mam to samo, praktycznie od początku (TSI 190 - 2022, 33 000 przebiegu obecnie)
Zgłaszałem a ASO - oczywiście nic nie zauważyli.
R-Line 2.0 TSI 190

Kamil_87
Junior Member
Posty: 17
Rejestracja: 17.04.2022, 22:01

Re: Tryb awaryjny skrzynii Dsg

Post autor: Kamil_87 » 31.07.2024, 14:05

Temat oklepany i znany. Czujnik ciśnienia w sterowniku mechatroniki. Czujniki są dwa, jeden obsługuje biegi parzyste i wsteczny, drugi biegi nieparzyste. W zależności do tego, który klęknie, giną albo parzyste albo nieparzyste. Ja miałem sytuację odwrotną, tj. miałem biegi 1,3,5,7, ale brak wstecznego i parzystych.

Są firmy, które wymieniają same czujniki (z tego co się orientowałem sama wymiana jednego czujnika to ok. 1100-1200 zł, do tego dochodzi demontaż i montaż mechatroniki, nowy olej, uszczelki itp. no i na koniec adaptacja). Ja zdecydowałem się na wymianę całego sterownika, bo cała nowa część kosztowała chyba 2500 netto, a wymiana dwóch czujników ok. 2400). Całość wyszło ok. 4,5 netto z tego co pamiętam.

Występowanie tej awarii jest randomowe - jest to usterka typowo elektroniczna, niezależna od zmian oleju, sposobu eksploatacji czy przebiegu. Mniej więcej tak jak padnięte czujniki temperatury czy ciśnienia w silniku.

PapaKris
Junior Member
Posty: 5
Rejestracja: 04.12.2023, 11:51

Re: Tryb awaryjny skrzynii Dsg

Post autor: PapaKris » 31.07.2024, 21:43

Kamil_87 pisze:
31.07.2024, 14:05
Temat oklepany i znany. Czujnik ciśnienia w sterowniku mechatroniki. Czujniki są dwa, jeden obsługuje biegi parzyste i wsteczny, drugi biegi nieparzyste. W zależności do tego, który klęknie, giną albo parzyste albo nieparzyste. Ja miałem sytuację odwrotną, tj. miałem biegi 1,3,5,7, ale brak wstecznego i parzystych.

Są firmy, które wymieniają same czujniki (z tego co się orientowałem sama wymiana jednego czujnika to ok. 1100-1200 zł, do tego dochodzi demontaż i montaż mechatroniki, nowy olej, uszczelki itp. no i na koniec adaptacja). Ja zdecydowałem się na wymianę całego sterownika, bo cała nowa część kosztowała chyba 2500 netto, a wymiana dwóch czujników ok. 2400). Całość wyszło ok. 4,5 netto z tego co pamiętam.

Występowanie tej awarii jest randomowe - jest to usterka typowo elektroniczna, niezależna od zmian oleju, sposobu eksploatacji czy przebiegu. Mniej więcej tak jak padnięte czujniki temperatury czy ciśnienia w silniku.
Dziękuję za konkretną odpowiedź ,zdarzyłem już się trochę poczytać na ten temat ,są też filmy o tej usterce ,
Powiedz czy można z taką przypadłością wyruszyć w trasę ?
Czy możecie polecić warsztat który to naprawię w Podlaskiem Mazowieckiem,dzwoniłem w kilka miejsc ale okres urlopowy ,większość fochwowcow twierdzi że skrzynie trzeba wyjmować cena od 15 tys w górę ,typowe naciąganie na kasę

Kamil_87
Junior Member
Posty: 17
Rejestracja: 17.04.2022, 22:01

Re: Tryb awaryjny skrzynii Dsg

Post autor: Kamil_87 » 01.08.2024, 10:45

Z tego co mi powiedzieli mechanicy, którzy mi to naprawiali, skrzyni w ten sposób nie można zaszkodzić, ani bardziej uszkodzić, a samochód nie powinien odmówić dalszej jazdy (poza tym, że będzie miał tylko połowę biegów i jazda może być uciążliwa), no ale to opinia zasłyszana, nie biorę odpowiedzialności za jej rzetelność ;).

Ja robiłem tu: https://ms-group.pl ogólnie spoko, chociaż terminy niekrótkie. Mnie to nie bolało, bo błąd pojawiał mi się co kilkaset kilometrów.

Awatar użytkownika
grabson7
Junior Member
Posty: 8
Rejestracja: 22.10.2023, 08:09
Lokalizacja: opolskie

Re: Tryb awaryjny skrzynii Dsg

Post autor: grabson7 » 02.08.2024, 16:42

Witam, obejrzyj ten filmik: https://www.youtube.com/watch?v=uLceHzj401w
Ja robiłem u nich na Śląsku, dają gwarancję na usługę. Można zrobić wysyłkowo odsyłając do nich mechatronikę. Ja zdecydowałem się na całość u nich (wyciąganie mechatroniki i wymianę tych czujników bez demontażu skrzyni). Niestety w tych skrzyniach ta awaria to kwestia czasu. Mi padło przy przebiegu ok. 152 tys. km.

ODPOWIEDZ