Tryb awaryjny skrzynii Dsg
Tryb awaryjny skrzynii Dsg
Dzisiaj spotkała mnie nie miła niespodzianka otóż podczas jazdy pojawił się komunikat tryb awaryjny skrzyni biegów jazda możliwa ,skrzynia zmiana biegi co drugi czyli z 2 na 4 później na 6 bieg ,po zgaszenia auta przez jakis czas jest dobrze po przejechaniu kilku km znów komunikat o trybie awaryjnym .Po podpięciu komputera błąd P0805 Obwód czujnika A położenia sprzęgła ,po skasowaniu błąd wraca po przejażdżce .Auto z 2018 r 2.0 d 190 km 158 tys przebiegu dobrej pory wszystko było ok .
Czy ktoś z Was miał taki problem ?
Doczytałem że to jakiś sterownik sprzęgła padał ,jakie mogą być koszty naprawy i czy to jest skomplikowana naprawa ?
Czy ktoś z Was miał taki problem ?
Doczytałem że to jakiś sterownik sprzęgła padał ,jakie mogą być koszty naprawy i czy to jest skomplikowana naprawa ?
Re: Tryb awaryjny skrzynii Dsg
Olej pod skrzynią się nie leje? U mnie jeszcze co prawda jeszcze jeździ (na zimnym poszarpuje z 2->3 bieg), ale na łączeniu korpusu się pociło, a teraz już praktycznie kapie olej.. jakość dzisiejszej mechaniki (przebieg 95k km)
Re: Tryb awaryjny skrzynii Dsg
Hej,
co t znaczy że poszarpuje z 2 na 3? Jedno szarpnięcie przy przełączaniu?
co t znaczy że poszarpuje z 2 na 3? Jedno szarpnięcie przy przełączaniu?
R-Line 2.0 TSI 190
Re: Tryb awaryjny skrzynii Dsg
Tak, jedno wyczuwalne szarpnięcie przy zmianie biegu i tylko z 2->3 i 3->2, zwłaszcza odczuwalne jak jest zimniej.
Wczoraj jeździłem superbem z tym samym silnikiem i skrzynią tyle że 50k nalotu i nic nie było czuć.
Wczoraj jeździłem superbem z tym samym silnikiem i skrzynią tyle że 50k nalotu i nic nie było czuć.
Re: Tryb awaryjny skrzynii Dsg
Mam to samo, praktycznie od początku (TSI 190 - 2022, 33 000 przebiegu obecnie)
Zgłaszałem a ASO - oczywiście nic nie zauważyli.
Zgłaszałem a ASO - oczywiście nic nie zauważyli.
R-Line 2.0 TSI 190
Re: Tryb awaryjny skrzynii Dsg
Temat oklepany i znany. Czujnik ciśnienia w sterowniku mechatroniki. Czujniki są dwa, jeden obsługuje biegi parzyste i wsteczny, drugi biegi nieparzyste. W zależności do tego, który klęknie, giną albo parzyste albo nieparzyste. Ja miałem sytuację odwrotną, tj. miałem biegi 1,3,5,7, ale brak wstecznego i parzystych.
Są firmy, które wymieniają same czujniki (z tego co się orientowałem sama wymiana jednego czujnika to ok. 1100-1200 zł, do tego dochodzi demontaż i montaż mechatroniki, nowy olej, uszczelki itp. no i na koniec adaptacja). Ja zdecydowałem się na wymianę całego sterownika, bo cała nowa część kosztowała chyba 2500 netto, a wymiana dwóch czujników ok. 2400). Całość wyszło ok. 4,5 netto z tego co pamiętam.
Występowanie tej awarii jest randomowe - jest to usterka typowo elektroniczna, niezależna od zmian oleju, sposobu eksploatacji czy przebiegu. Mniej więcej tak jak padnięte czujniki temperatury czy ciśnienia w silniku.
Są firmy, które wymieniają same czujniki (z tego co się orientowałem sama wymiana jednego czujnika to ok. 1100-1200 zł, do tego dochodzi demontaż i montaż mechatroniki, nowy olej, uszczelki itp. no i na koniec adaptacja). Ja zdecydowałem się na wymianę całego sterownika, bo cała nowa część kosztowała chyba 2500 netto, a wymiana dwóch czujników ok. 2400). Całość wyszło ok. 4,5 netto z tego co pamiętam.
Występowanie tej awarii jest randomowe - jest to usterka typowo elektroniczna, niezależna od zmian oleju, sposobu eksploatacji czy przebiegu. Mniej więcej tak jak padnięte czujniki temperatury czy ciśnienia w silniku.
Re: Tryb awaryjny skrzynii Dsg
Dziękuję za konkretną odpowiedź ,zdarzyłem już się trochę poczytać na ten temat ,są też filmy o tej usterce ,Kamil_87 pisze: ↑31.07.2024, 14:05Temat oklepany i znany. Czujnik ciśnienia w sterowniku mechatroniki. Czujniki są dwa, jeden obsługuje biegi parzyste i wsteczny, drugi biegi nieparzyste. W zależności do tego, który klęknie, giną albo parzyste albo nieparzyste. Ja miałem sytuację odwrotną, tj. miałem biegi 1,3,5,7, ale brak wstecznego i parzystych.
Są firmy, które wymieniają same czujniki (z tego co się orientowałem sama wymiana jednego czujnika to ok. 1100-1200 zł, do tego dochodzi demontaż i montaż mechatroniki, nowy olej, uszczelki itp. no i na koniec adaptacja). Ja zdecydowałem się na wymianę całego sterownika, bo cała nowa część kosztowała chyba 2500 netto, a wymiana dwóch czujników ok. 2400). Całość wyszło ok. 4,5 netto z tego co pamiętam.
Występowanie tej awarii jest randomowe - jest to usterka typowo elektroniczna, niezależna od zmian oleju, sposobu eksploatacji czy przebiegu. Mniej więcej tak jak padnięte czujniki temperatury czy ciśnienia w silniku.
Powiedz czy można z taką przypadłością wyruszyć w trasę ?
Czy możecie polecić warsztat który to naprawię w Podlaskiem Mazowieckiem,dzwoniłem w kilka miejsc ale okres urlopowy ,większość fochwowcow twierdzi że skrzynie trzeba wyjmować cena od 15 tys w górę ,typowe naciąganie na kasę
Re: Tryb awaryjny skrzynii Dsg
Z tego co mi powiedzieli mechanicy, którzy mi to naprawiali, skrzyni w ten sposób nie można zaszkodzić, ani bardziej uszkodzić, a samochód nie powinien odmówić dalszej jazdy (poza tym, że będzie miał tylko połowę biegów i jazda może być uciążliwa), no ale to opinia zasłyszana, nie biorę odpowiedzialności za jej rzetelność .
Ja robiłem tu: https://ms-group.pl ogólnie spoko, chociaż terminy niekrótkie. Mnie to nie bolało, bo błąd pojawiał mi się co kilkaset kilometrów.
Ja robiłem tu: https://ms-group.pl ogólnie spoko, chociaż terminy niekrótkie. Mnie to nie bolało, bo błąd pojawiał mi się co kilkaset kilometrów.
Re: Tryb awaryjny skrzynii Dsg
Witam, obejrzyj ten filmik: https://www.youtube.com/watch?v=uLceHzj401w
Ja robiłem u nich na Śląsku, dają gwarancję na usługę. Można zrobić wysyłkowo odsyłając do nich mechatronikę. Ja zdecydowałem się na całość u nich (wyciąganie mechatroniki i wymianę tych czujników bez demontażu skrzyni). Niestety w tych skrzyniach ta awaria to kwestia czasu. Mi padło przy przebiegu ok. 152 tys. km.
Ja robiłem u nich na Śląsku, dają gwarancję na usługę. Można zrobić wysyłkowo odsyłając do nich mechatronikę. Ja zdecydowałem się na całość u nich (wyciąganie mechatroniki i wymianę tych czujników bez demontażu skrzyni). Niestety w tych skrzyniach ta awaria to kwestia czasu. Mi padło przy przebiegu ok. 152 tys. km.