Silnik 2.0 TSI 190 KM - typowe problemy, awarie?

awprawo
Member
Posty: 130
Rejestracja: 22.07.2022, 13:02

Re: Silnik 2.0 TSI 190 KM - typowe problemy, awarie?

Post autor: awprawo » 30.07.2024, 11:20

Podbijam zatem moje pytanie o ilości wtryskiwaczy w DNNA ;)
R-Line 2.0 TSI 190

mariusz123a
Member
Posty: 243
Rejestracja: 27.09.2019, 21:28

Re: Silnik 2.0 TSI 190 KM - typowe problemy, awarie?

Post autor: mariusz123a » 30.07.2024, 20:49

awprawo pisze:
30.07.2024, 11:20
Podbijam zatem moje pytanie o ilości wtryskiwaczy w DNNA ;)
Zajrzyj pod maskę, mój Arteon z 2019 ma wtryski w kolektorze, a A7 z tego samego roku ich nie ma. Szukać trzeba plastikowej rurki albo niedowierconych otworów, które były przewidziane na dodatkowe wtryski. Zdjęcia dla porównania.
Załączniki
IMG_3668.jpeg
IMG_3669.jpeg

mariusz123a
Member
Posty: 243
Rejestracja: 27.09.2019, 21:28

Re: Silnik 2.0 TSI 190 KM - typowe problemy, awarie?

Post autor: mariusz123a » 30.07.2024, 21:48

Po zrobieniu tych zdjęć coś mnie bardzo zainteresowało. Podwójne krzywki w Arteonie na dolocie, a w Audi na wylocie. Niech mi to ktoś wyjaśni.

SebastianC
Member
Posty: 66
Rejestracja: 28.07.2019, 11:53
Lokalizacja: Katowice

Re: Silnik 2.0 TSI 190 KM - typowe problemy, awarie?

Post autor: SebastianC » 13.08.2024, 22:03

To jest ciekawy temat tego Valvelift na wylocie.
Do tej pory był on montowany na zaworach wlotowych. Zasada była jasna: przy małych obciążeniach zawory unosiły się częściowo co dawało efekt większej prędkości powietrza, lepszych zawirowań, wymieszania i spalania.
W silniku 2.0TSI 190 dodatkowo realizują cykl Budacka (wcześniejsze zamknięcie zaworów ssania - jeszcze przed zakończeniem suwu ssania).

Co do Valvelift na wylocie to jest on stosowany w najnowszej generacji silników, a technologia ma taki opis:
"In the latest-generation 2.0 TFSI, the AVS varies the lift of the exhaust valves. It reduces flushing losses in the combustion chamber and also ensures that the optimal flow of the exhaust gas is directed to the turbocharger."
Ten opis nie za wiele wyjaśnia.
Ja się skupiłem nad "reduces flushing losses" czyli ~redukcji strat przepłukiwania. Myślę, że zawory dolotowe i wylotowe mają bardzo długi czas współotwarcia (jak w wysokoobrotowych silnikach - np wyczynowych lub motocyklowych). Valvelift na wylocie pozwala zastosować krzywki o krótkim czasie otwarcia przy niskich obrotach (efekt współotwarcia zredukowany), a przy wysokich obrotach krzywki o standardowych czasach. Jak wiadomo współotwarcie przy wysokich obrotach nie jest problemem (za mało czasu aby powietrze zaczęło przepływać z dolotu do wylotu).
Zaleta jest oczywista - zawory dolotowe zawsze pozostają maksymalnie długo otwarte, co pozwala na lepsze napełnienie cylindrów.
To jest moje rozumowanie. Jeśli ktoś znajdzie lepszy opis - niech się podzieli. :)

djchopin
Junior Member
Posty: 36
Rejestracja: 22.12.2019, 08:52

Re: Silnik 2.0 TSI 190 KM - typowe problemy, awarie?

Post autor: djchopin » 15.08.2024, 20:16

Art e on pisze:
29.07.2024, 17:30
mariuszby pisze:
29.07.2024, 11:42
Od 2019r w Arteonie jest montowany nowy silnik 2.0 TSI EA888 Gen.3B .
Seria EA888 gen3b obejmuje: CZPA, CZPB, DKZA, CVKB, CYRB, CYRC.
Poniżej link do artykułu o tym silniku.
https://autoblog.spidersweb.pl/jak-to-d ... a888-gen3b
Bzdura jakich mało... 2.0 TSI EA888 gen.3B jest od początku produkcji Arteona, mam końcówkę 2017 i silnik CZPA.
A gdzie mogę sprawdzić jaką wersję silnika mam ja w swoim 2.0 TSI z nówki z 2024 roku?

mariuszby
Junior Member
Posty: 6
Rejestracja: 16.04.2024, 17:19

Re: Silnik 2.0 TSI 190 KM - typowe problemy, awarie?

Post autor: mariuszby » 16.08.2024, 15:15

Typ silnika podany jest na nalepce z numerem VIN-em i kodami. Nalepka jest zwykle przyklejona na pierwszej stronie instrukcji obsługi.
Elegance 2.0 TSI DKZA DSG 2020

wojas
Junior Member
Posty: 1
Rejestracja: 22.08.2024, 20:51

Re: Silnik 2.0 TSI 190 KM - typowe problemy, awarie?

Post autor: wojas » 22.08.2024, 21:12

Ja mam 2.0 tsi DNNA prawie 6000 km i silnik działa bezproblemowo. Ale czy ktoś spotkał się że po dłuższej jeździe w gorące dni, po wyłączeniu silnika słychać dźwięk przelewania pochodzący z baku paliwa? Problem znika po otwarciu korka paliwa. W serwisie nie widzą problemu.

ODPOWIEDZ