3 ostre hamowania i tarcze się powiginały? WTF?
3 ostre hamowania i tarcze się powiginały? WTF?
Powiem wam że jestem w szoku. Pojawił się problem gdyż po 2 ostrych hamowaniach ( podrząd ) z 190 -> 80 (tir) potem z 170 - 0 ( czerwone światło ) pedał hamulca zrobił się dziwnie miękki. Potem gdy wracałem do domu na autostradzie to przy prędkości powyżej 130km/h delikatne dotknięcie hamulca powoduje wyczuwalne wibracje auta, także wyczuwalne w kierownicy. Sprawdziłem czy czasem śruby od kół się nie odkręciły ale jest wszystko ok.
Wydaje mi się że tarcze hamulcowe się pogieły ale po takim czymś?
Wydaje mi się że tarcze hamulcowe się pogieły ale po takim czymś?
Re: 3 ostre hamowania i tarcze się powiginały? WTF?
Nie powinny chyba ze wjechales w jakas wode od razu...
Ile masz przebiegu? To mozna sprobowac zareklamowac, jak msly przebieg to moze przejdzie. Jak nie to albo to zenie albo tarcze i klocki kosz
Ile masz przebiegu? To mozna sprobowac zareklamowac, jak msly przebieg to moze przejdzie. Jak nie to albo to zenie albo tarcze i klocki kosz
Re: 3 ostre hamowania i tarcze się powiginały? WTF?
Po tym hamowaniu do zera trzymałeś nogę na heblu?
Arteon 2.0 TSI 280 KM Silver Pyrit
Re: 3 ostre hamowania i tarcze się powiginały? WTF?
Pierwsze primo i najważniejsze to sprawdzenie opon po takich manewrach, nawet kiedy załączy się ABS i tak dochodzi do miejscowego bardzo silnego starcia gumy szczególne w przypadku miękkich mieszanek zimowych co może dawać różne dziwne objawy dobiegające z kół.
Po drugie jak pisał kolega powyżej tak gwałtowne zdarzenia temperaturowe przy zderzeniu z zimną wodą potrafią wyprawiać różne ciekawe rzeczy z metalami.
Po drugie jak pisał kolega powyżej tak gwałtowne zdarzenia temperaturowe przy zderzeniu z zimną wodą potrafią wyprawiać różne ciekawe rzeczy z metalami.
Re: 3 ostre hamowania i tarcze się powiginały? WTF?
Panowie ale jaka kałuża? Wjechanie 10-30 km/h czyli przejechanie i zanurzenie tarczy w wodzie da taki efekt. Ale szybsza jazda nie dopuścić wody do tarczy chyba że zanurzycie pół koła.. albo się wypaczyły od temperatury albo klocek przeniósł okładzinę na tarczę gdy kolega trzymał nogę na heblu na czerwonym świetle.
Jak tak zasuwasz to pomyśl o tarczach StopTech i kocjach DS2500 Ferodo.
Jak tak zasuwasz to pomyśl o tarczach StopTech i kocjach DS2500 Ferodo.
Arteon 2.0 TSI 280 KM Silver Pyrit
Re: 3 ostre hamowania i tarcze się powiginały? WTF?
Co? Luz, parking itp. Najgorsze co mozna to użyć hebla czy to nogą czy autohold. Efekty są właśnie takie. Teraz trzeba to zedrzeć. Poszukaj jak się dociera nowe klocki. Hamowania 50-30, 80-30 i studzenie. Trzeba wyrównać pokrycie okładziną powierzchni ciernej tarczy. Jak nie pomoże to pomiar bicia i można próbować jeszcze uratować sytuację przekręcając tarcze względem piasty. Bicie powyzej 5 setek niestety oznacza tarczę na szmelc. Można przetoczyć ale tylko na samochodzie. Najlepiej ProCut'em powyżej wersji 9.0 który ma kompensację bicia piasty.
Arteon 2.0 TSI 280 KM Silver Pyrit
Re: 3 ostre hamowania i tarcze się powiginały? WTF?
nic dziwnego.
znajomy dostal nowe tarcze po tylko 1400km.
jakas dalsza akcja serwisowa...
znajomy dostal nowe tarcze po tylko 1400km.
jakas dalsza akcja serwisowa...
Re: 3 ostre hamowania i tarcze się powiginały? WTF?
Pogoda ładna było sucho więc nie ma mowy o jakiejkolwiek wodzie. Wygłądało tak że auto prawie zatrzymałem do zera ale wtedy się zapaliło zielone i jechałem dalej, nie stałem na czerwonym. Więc autohold nie zadziałało.
Przebieg auta 20 tyś km, klocki hamulcowe zużycie ok 50% tak na oko