Arteon vs Audi A4

grzeko
Junior Member
Posty: 20
Rejestracja: 07.06.2018, 09:39

Re: Arteon vs Audi A4

Post autor: grzeko » 12.06.2018, 12:09

kriss555 pisze:
11.06.2018, 21:46
grzeko pisze:
11.06.2018, 13:56
Witam.
Sprawa rozwiązana.
Jednak zrezygnowałem z zakupu tego egzemplarza. Dziękuję za Wasze trzeźwe spojżenie na zakup auta demo :-)
Poszukam jednak nowego Arteona, albo w wersji bardziej budżetowej używanego Passata B8 z silnikiem 280 PS.
Mialem passata b8 2 lata. W prownaniu do Arteona gorzej sie prowadzi, jest zdecydowanie mniej komfotowy, Arteon na felgach 19 lepiej wybiera nierownosci niz passat ma 17, w passacie stuka tylne zawieszenie i do tej pory do konca tego nie wyliminowali, zawoeszenie jest zdeycowanie glosniejsze. Pozatym skrzynia jest 6 biegowa, jest glosniej i wiecej pali, skrocili biegi ze zwyklego dq250, na dluzszej trasie uciazliwe. Wolalbym dolozyc te 20tys do arteona...
Passata miałeś z silnikiem 280 PS ?
Ja jeździłem Superbem z tym silnikiem i sześciobiegową skrzynią jak w Passacie.
Mam wrażenie że ta skrzynia jest bardziej "sportowa" w porównaniu z siedmiobiegowym DSG w Arteonie.
Fakt że przy 140 km/h jest 3000 obr, ale jakoś nie słychać tego specjalnie w kabinie.
Z punktu widzenia osiągów plusem dla B8 jest waga - 100 kg mniej niż Arteon.
Jak pisałem wyżej, Passata rozważam jako używkę z 2017 roku, szukam czegoś do 140k.
Na przykład coś takiego:

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswage ... d5fbe81e3b

Wiadomo że to nie Arteon, ale 60k różnicy w cenie powoduje że jestem w stanie znieść postukiwanie tylnej zawiechy, 6 biegową skrzynię i gorsze fotele. :)

Rkarcz
Senior Member
Posty: 645
Rejestracja: 17.01.2018, 22:34

Re: Arteon vs Audi A4

Post autor: Rkarcz » 12.06.2018, 12:25

No ciekawa oferta, bo to już auto z jakimiś poprawkami VW względem początków produkcji.
Jedno co mnie zaciekawiło to gwarancja +24 miesiące i maks. 80 kkm.
Nie wiem ile robisz km rocznie, ale dla mnie to by było za mało.
Nie wiem czy to można rozszerzyć gdy kupisz już to auto.
Arteon 2.0 TSI 280 KM Silver Pyrit

grzeko
Junior Member
Posty: 20
Rejestracja: 07.06.2018, 09:39

Re: Arteon vs Audi A4

Post autor: grzeko » 12.06.2018, 12:27

Robię rocznie jakieś 25 tyś. Więc gwarancji wystarczy mi na 2 lata.

Rkarcz
Senior Member
Posty: 645
Rejestracja: 17.01.2018, 22:34

Re: Arteon vs Audi A4

Post autor: Rkarcz » 12.06.2018, 12:31

Ano właśnie.. :)
Arteon 2.0 TSI 280 KM Silver Pyrit

grzeko
Junior Member
Posty: 20
Rejestracja: 07.06.2018, 09:39

Re: Arteon vs Audi A4

Post autor: grzeko » 12.06.2018, 12:35

Krótsza gwarancja to też jakiś tam kompromis :-)

Jacekpolok
Senior Member
Posty: 621
Rejestracja: 22.12.2017, 21:50

Re: Arteon vs Audi A4

Post autor: Jacekpolok » 12.06.2018, 17:25

EX_ pisze:
12.06.2018, 01:05
Jacekpolok pisze:
09.06.2018, 22:47
Kris ja znalazlem jeszcze: obudowa akumulatora papier vs plastik, skladanie foteli od strony bagaznika przyciskami, chrom wykonczenie przyciskow, otiwerany ze schowkiem jak w audi podłokietnik z wysuwanym uchwytem na napoje, regulowane zaglowki w 2 poziomach, wieksze schowki, otiweranie szyb tyl, schowek nad lusterkim, ciche silniczki lusterek, mniej zaslepek wokol galki zmiany biegow, solidniej wykonane listwy chrom, mata w bagazniku nad zapasem- nie klejona, nie zapada sie, kolo zapasiwe w standardzie...
Witam Jacekpolok, zastanawiam się gdzie Ty w Audi A4,A6,A7 oraz BMW5 widziałeś składane tylne fotele z przycisku z poziomu bagażnika ??? W BMW serii 5 są owszem przyciski odblokowujące zamek tylnych siedzeń w bagażniku ale co z tego jeśli one się nie składają automatycznie tylko i tak pociskasz do środka auta żeby je złożyć :)
Muszę Cię zmartwić schowki w bocznych drzwiach we wszystkich tych wersjach (A4/A7/BMW5) są tak samo plastikowe jak w Arteonie, ba w Touareg'u z 2018 roku za 300.000 zł masz taki sam tylny podłokietnik jak w Arteon'ie. Regulowane zagłówki w dwóch poziomach są także w Arteonie, a w Audi A7 za 400.000 zł możesz także trafić przycisk otwierania bagażnika i okien bez chromu zwykły plastik wszystko zależy od wyposażenia dodatkowego. Doposażając A6/A7 czy BMW5 w systemy asystujące jakie posiada Arteon (w pakiecie promocyjnym za ok 10.000 zł) w BMW5 i A7 z porównywalnymi osiągami zamykasz się grubo powyżej 300.000 zł.
Ex- moj wpis byl kontymuacją "Kriss- taki konkurs- czy znajdujesz w vw cc ktory nowy kosztowal 120k jakies elementy lepiej wykonane niz w arteon za 160 czy 200k?".
Dotyczyl wiec porowania cc u arteon.
Audi a6 za 200k ( po rabacie 40%) korzystniej wychodzi niz arteon - wyłączając aspekt nowymodel/stary model.

Jacekpolok
Senior Member
Posty: 621
Rejestracja: 22.12.2017, 21:50

Re: Arteon vs Audi A4

Post autor: Jacekpolok » 12.06.2018, 20:27

Ciekawostka turystyczna- znajomy kupil Mondeo Kombi- nie jest to super piekny samochod ale kilka detali wyposazenia zaskakuje: pompowane pasy bezpieczenstwa, roleta na caly solar dach elektryczna, grzane wentylowane z masazem i pamiecia fotele , pompowane boczki foteli przod,sterowanie gestami, automatyczna regulacja tej roletki przeciwslon3cznej. Sama deska jest paskudna- jak focus z 2003roku chociaz spasowane dobrze materialy. Taka full opcja kosztowala po rabacie 158k. Duzo.

Jacekpolok
Senior Member
Posty: 621
Rejestracja: 22.12.2017, 21:50

Re: Arteon vs Audi A4

Post autor: Jacekpolok » 12.06.2018, 20:33

Ex - jeszcze komentarz poniewaz nie zrozumiales o czym pisze: skladane fotele- to juz wiesz ze nawiazalem do cc. Temat sxhowkow- sa mniejsze oczywiscoe z uwagi nie na oszczednosc a na miejsce na elektornike- cc widocznie mial jej mniej, jednak fakt taki ze przekladajac graty z cc do arteona- kazdy sxhowek mniejszy jest w arteonie. Tyl podlokietnii- nie widzialem nkwego tuarwga ale jezeli tam tez sa 2 dziury to juz wogole masakra. Audi ma dalej tak jak nalezy. Audi teraz rabat 40% - dobre auto za 200k dostaniesz. Bmw- 230k mininum

karambazielona
Member
Posty: 81
Rejestracja: 14.04.2018, 11:49

Re: Arteon vs Audi A4

Post autor: karambazielona » 12.06.2018, 21:16

Na jako model i który salon daje 40% rabatu ?

kriss555
Senior Member
Posty: 688
Rejestracja: 12.07.2017, 21:43

Re: Arteon vs Audi A4

Post autor: kriss555 » 12.06.2018, 21:42

grzeko pisze:
12.06.2018, 12:09
kriss555 pisze:
11.06.2018, 21:46
grzeko pisze:
11.06.2018, 13:56
Witam.
Sprawa rozwiązana.
Jednak zrezygnowałem z zakupu tego egzemplarza. Dziękuję za Wasze trzeźwe spojżenie na zakup auta demo :-)
Poszukam jednak nowego Arteona, albo w wersji bardziej budżetowej używanego Passata B8 z silnikiem 280 PS.
Mialem passata b8 2 lata. W prownaniu do Arteona gorzej sie prowadzi, jest zdecydowanie mniej komfotowy, Arteon na felgach 19 lepiej wybiera nierownosci niz passat ma 17, w passacie stuka tylne zawieszenie i do tej pory do konca tego nie wyliminowali, zawoeszenie jest zdeycowanie glosniejsze. Pozatym skrzynia jest 6 biegowa, jest glosniej i wiecej pali, skrocili biegi ze zwyklego dq250, na dluzszej trasie uciazliwe. Wolalbym dolozyc te 20tys do arteona...
Passata miałeś z silnikiem 280 PS ?
Ja jeździłem Superbem z tym silnikiem i sześciobiegową skrzynią jak w Passacie.
Mam wrażenie że ta skrzynia jest bardziej "sportowa" w porównaniu z siedmiobiegowym DSG w Arteonie.
Fakt że przy 140 km/h jest 3000 obr, ale jakoś nie słychać tego specjalnie w kabinie.
Z punktu widzenia osiągów plusem dla B8 jest waga - 100 kg mniej niż Arteon.
Jak pisałem wyżej, Passata rozważam jako używkę z 2017 roku, szukam czegoś do 140k.
Na przykład coś takiego:

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswage ... d5fbe81e3b

Wiadomo że to nie Arteon, ale 60k różnicy w cenie powoduje że jestem w stanie znieść postukiwanie tylnej zawiechy, 6 biegową skrzynię i gorsze fotele. :)
Mialem takiego passata. Skrzynia w trybie normal wdaje sie rzeczywiscie zwawsza bo ma 6 krotszych biegow i mniej na eko jest nastawiona, jak przestawisz w sport to arteon jest troche dynamiczniejszy, pozatym w passacie i superbie skrzynia w s trzyma bez sensu wydokie obroty, w dsg 7 jest to lepiej zrobione, tz ineligentny tryb sportowy.
Przejesz sie passatem ma kolach 19ach najpierw zanim kupisz, w passacie te kola sie nie sprawdzaja na dxiurawych drogach, max to 18 w passacie jak dla mnie. W arteonie 19 sprawuje sie super, 20ki tez daja rade.
Zawiasu tylnego tez najpierw podsluchaj bo tu nie ma reguly, u jednych jedt naprawde bardzo slychac u innych troche. Niemieckie fora wskazywaly ze to amortyzatory, bo wymiana tulei w ramach akcji serwisowej nie daje nic albo na krotko
Arteon 2.0 TSI 280 km 4motion

ODPOWIEDZ