Arteon - hamulce
Re: Arteon - hamulce
Bo nie miały autohold i elektrycznego hamulca postojowego. Ja w Peugeocie 508 z elektrycznym autohold miewałem podobnie,szczegółnie po deszczach i np myciu auta
Arteon R-line 190 TSI PureWhite
Re: Arteon - hamulce
NIGDY nie zostawiam na noc samochodu na hamulcu postojowym (chyba, że na pochyłej drodze).marcel232 pisze: ↑22.01.2019, 21:52Mam to samo i to samo miałem w poprzednim Passacie B8. Gdy auto było/jest zaparkowane 'mokre' w garażu rano zawsze musi 'odbić'. Jakoś się do tego przyzwyczaiłem - chociaż ciężko było po jeżdżeniu 18 lat 'fiatami' (tam nic takiego się nie działo).Jacekpolok pisze: ↑22.01.2019, 20:09Artron garazowany. Jezeli po deszczu stoi kilka dni to tak jest. Po 1 dniu lub gdy jest sucho- nie blokuje nigdy hamcow rak jak piszesz. Auto hold mam zawsze ON. W vw cc row iez tylko jam dlugo stal byl taki efekt.
Tym bardziej na parę dni.
Jeżeli przed zaparkowaniem nie wyłączymy AUTO HOLDA to postojowy z automatu włącza się po wyłączeniu silnika.
Tylne klocki są "przyklejone" do tarczy od rdzy, soli, wody. Odgłos "odbicia" rano nie jest przyjemny.
Już widzę jakie tam siły działają na klocek i cały zacisk.
Swoją drogą czy to nie jest jedna z przyczyn krótszej żywotności tylnych hamulców ?
Hamulec postojowy, w zasadzie jego silnik napędowy jest (a przynajmniej w Passacie był) w obudowie z jakiegoś tworzywa które bardzo szybko pękało i do środka dostawała się woda.
Na bank takie codzienne odklejanie klocków od tarcz dobrze się do tego pękania przyczyniało.
Póki jest płasko unikam postojowego jak ognia i przy parkowaniu wyłączam AUTOHOLD.
___
Re: Arteon - hamulce
Powiedziałem im że maja znaleźć rozwiązanie i mnie poinformować...Kusza85 pisze: ↑21.01.2019, 15:53zmień serwis, jeżeli Ty i ww serwis stwierdzili, że słychać hamulce itp tzn że coś jest nie tak i do wymiany lub naprawy gwarancyjnej, jedź do innego serwisu i niech Ci to naprawią.mIQUEL pisze: ↑21.01.2019, 14:56Witam,
U mnie również słychać tarcie od kilku już tys km, raz mocniejsze raz słabsze.
Przebieg 15000 km
raczej miasto i małe trasy
Styl jazdy raczej spokojny
Bardzo rzadko jeżdżę na ACC
Objawy: (od przebiegu ok. 10000 km, na początku bardzo delikatne, nasilające się tarcie wraz z przebiegiem)
Podczas hamowania z powiedzmy 140 na zjeździe z drogi szybkiego ruchu słychać uciążliwe tarcie jakby klocki się kończyły.
Byłem w serwisie i zgłosiłem to podczas wymiany szyby czołowej (odprysk od uderzenia kamienia i poszła - nie jest to uszkodzenie konstrukcyjne jakby ktoś się martwił ) i powiedzieli że i owszem zauważyli podczas jazdy testowej odczuwalne tarcie podczas hamowania ale sprawdzili klocki i tarcze i jest wszystko ok więc.... nic nie robią.
Serwis: VW Plichta ul. Morska w Gdyni
Dzisiaj będę dzwonił do serwisu i umawiał się na dogłębną kontrolę układu hamulcowego
Dzisiaj dzwoni serwis i mówi że przykro im bardzo ale dostali dyspozycje od VW żeby wszelkie reklamacje i wymiany tarcz i klocków hamulcowych odrzucać mówiąc że takowe mogą być uwzględnione tylko do przebiegu 10000 km... jak wiadomo zaczynają hałasować zazwyczaj trochę później...
Serwis posprzedażowy i traktowanie klienta przez VW Polska jest dramatyczny i przydałoby się żeby w końcu ktoś się postawił i założył im sprawę... ja nie mam na to czasu
Poprzednio w CC 1,8 TSI brał olej i zrobiłem próbę olejową wyszło zużycie oleju na 1000 km => 9,12LTR i okazuje się że wg VW do 1LTR jest w normie!!!!!!
To już zdecydowanie mój ostatni VW.
Nie mam na to czasu i nerwów...
Na szczęście leasing tylko 3 lata
Re: Arteon - hamulce
Mam Tiguana z Auto Hold. Nigdy nie wyłączam tego systemu. Działa samo, automatycznie. Nigdy nie miałem żadnych problemów z tym systemem. Jedyne co mi się zdarzało, tp "przyłapanie" hamulca np. podczas ruszania spod świateł. Musiałem dodać więcej gazu oby ruszyć. Aż wstyd się przyznać, ale gdy gazu było za mało, to auto zgasło
Wg mnie, to normalne że jak auto stoi dłużej na dworze i pada deszcz, to tarcze mają rdzawy nalot. Wystarczy jedno czy dwa hamowania i tarcze są czyste od rdzy i nie słychać żadnych szumów z rejonu hamulców.
Wg mnie, to normalne że jak auto stoi dłużej na dworze i pada deszcz, to tarcze mają rdzawy nalot. Wystarczy jedno czy dwa hamowania i tarcze są czyste od rdzy i nie słychać żadnych szumów z rejonu hamulców.
Re: Arteon - hamulce
Tu nie chodzi o to, że rdzawy nalot zejdzie po jednym czy dwóch hamowaniach.mmks423 pisze: ↑23.01.2019, 15:28Mam Tiguana z Auto Hold. Nigdy nie wyłączam tego systemu. Działa samo, automatycznie. Nigdy nie miałem żadnych problemów z tym systemem. Jedyne co mi się zdarzało, tp "przyłapanie" hamulca np. podczas ruszania spod świateł. Musiałem dodać więcej gazu oby ruszyć. Aż wstyd się przyznać, ale gdy gazu było za mało, to auto zgasło
Wg mnie, to normalne że jak auto stoi dłużej na dworze i pada deszcz, to tarcze mają rdzawy nalot. Wystarczy jedno czy dwa hamowania i tarcze są czyste od rdzy i nie słychać żadnych szumów z rejonu hamulców.
Chodzi o to, że klocki przyciśnięte do tarcz przez hamulec postojowy mogą tak się zapiec od rdzy, że rano trzeba na chama to odblokować.
No u mnie odgłos był bardzo głośny. Podobny do strzału.
W życiu nie uwierzę, że nie zaszkodzi to tej puszcze plastikowej która jest obudową hamulca postojowego.
Komu nie zależy niech tak parkuje.
__
Re: Arteon - hamulce
Hmm, w innych samochodach (bez auto-holdu) też niejednokrotnie mi przyrdzewiały klocki do tarcz i był głośny strzał przy ruszeniu.
Re: Arteon - hamulce
mam ten sam problem i ten sam serwis , i tez byłem na wymianie szyby i zgłosiłem problem pojezdziłem z mistrzem powiedział ze słychac ale nie mogą nic zrobić bo minęło pól roku i 10tys obecnie najedzone 21tys , z tego co powiedział mi doradca serwisowy salon nie weźmie na siebie kosztu wymiany ponieważ teraz maja za duzo tego itp jedyne rozwiazanie jakie teraz mi polecono pisac do BOK vw , email wysłany zobaczymy co wyjdzie .mIQUEL pisze: ↑23.01.2019, 14:32Powiedziałem im że maja znaleźć rozwiązanie i mnie poinformować...Kusza85 pisze: ↑21.01.2019, 15:53zmień serwis, jeżeli Ty i ww serwis stwierdzili, że słychać hamulce itp tzn że coś jest nie tak i do wymiany lub naprawy gwarancyjnej, jedź do innego serwisu i niech Ci to naprawią.mIQUEL pisze: ↑21.01.2019, 14:56Witam,
U mnie również słychać tarcie od kilku już tys km, raz mocniejsze raz słabsze.
Przebieg 15000 km
raczej miasto i małe trasy
Styl jazdy raczej spokojny
Bardzo rzadko jeżdżę na ACC
Objawy: (od przebiegu ok. 10000 km, na początku bardzo delikatne, nasilające się tarcie wraz z przebiegiem)
Podczas hamowania z powiedzmy 140 na zjeździe z drogi szybkiego ruchu słychać uciążliwe tarcie jakby klocki się kończyły.
Byłem w serwisie i zgłosiłem to podczas wymiany szyby czołowej (odprysk od uderzenia kamienia i poszła - nie jest to uszkodzenie konstrukcyjne jakby ktoś się martwił ) i powiedzieli że i owszem zauważyli podczas jazdy testowej odczuwalne tarcie podczas hamowania ale sprawdzili klocki i tarcze i jest wszystko ok więc.... nic nie robią.
Serwis: VW Plichta ul. Morska w Gdyni
Dzisiaj będę dzwonił do serwisu i umawiał się na dogłębną kontrolę układu hamulcowego
Dzisiaj dzwoni serwis i mówi że przykro im bardzo ale dostali dyspozycje od VW żeby wszelkie reklamacje i wymiany tarcz i klocków hamulcowych odrzucać mówiąc że takowe mogą być uwzględnione tylko do przebiegu 10000 km... jak wiadomo zaczynają hałasować zazwyczaj trochę później...
Serwis posprzedażowy i traktowanie klienta przez VW Polska jest dramatyczny i przydałoby się żeby w końcu ktoś się postawił i założył im sprawę... ja nie mam na to czasu
Poprzednio w CC 1,8 TSI brał olej i zrobiłem próbę olejową wyszło zużycie oleju na 1000 km => 9,12LTR i okazuje się że wg VW do 1LTR jest w normie!!!!!!
To już zdecydowanie mój ostatni VW.
Nie mam na to czasu i nerwów...
Na szczęście leasing tylko 3 lata
Re: Arteon - hamulce
Dlaczego nie korzystacie z rękojmi? Macie do tego prawo, a producent obowiązek usunięcia usterki jeśli auto podłego jeszcze fabrycznej gwarancji.
Re: Arteon - hamulce
Daj znać jaka odpowiedź...boobek pisze: ↑23.01.2019, 17:29mam ten sam problem i ten sam serwis , i tez byłem na wymianie szyby i zgłosiłem problem pojezdziłem z mistrzem powiedział ze słychac ale nie mogą nic zrobić bo minęło pól roku i 10tys obecnie najedzone 21tys , z tego co powiedział mi doradca serwisowy salon nie weźmie na siebie kosztu wymiany ponieważ teraz maja za duzo tego itp jedyne rozwiazanie jakie teraz mi polecono pisac do BOK vw , email wysłany zobaczymy co wyjdzie .mIQUEL pisze: ↑23.01.2019, 14:32Powiedziałem im że maja znaleźć rozwiązanie i mnie poinformować...Kusza85 pisze: ↑21.01.2019, 15:53zmień serwis, jeżeli Ty i ww serwis stwierdzili, że słychać hamulce itp tzn że coś jest nie tak i do wymiany lub naprawy gwarancyjnej, jedź do innego serwisu i niech Ci to naprawią.mIQUEL pisze: ↑21.01.2019, 14:56Witam,
U mnie również słychać tarcie od kilku już tys km, raz mocniejsze raz słabsze.
Przebieg 15000 km
raczej miasto i małe trasy
Styl jazdy raczej spokojny
Bardzo rzadko jeżdżę na ACC
Objawy: (od przebiegu ok. 10000 km, na początku bardzo delikatne, nasilające się tarcie wraz z przebiegiem)
Podczas hamowania z powiedzmy 140 na zjeździe z drogi szybkiego ruchu słychać uciążliwe tarcie jakby klocki się kończyły.
Byłem w serwisie i zgłosiłem to podczas wymiany szyby czołowej (odprysk od uderzenia kamienia i poszła - nie jest to uszkodzenie konstrukcyjne jakby ktoś się martwił ) i powiedzieli że i owszem zauważyli podczas jazdy testowej odczuwalne tarcie podczas hamowania ale sprawdzili klocki i tarcze i jest wszystko ok więc.... nic nie robią.
Serwis: VW Plichta ul. Morska w Gdyni
Dzisiaj będę dzwonił do serwisu i umawiał się na dogłębną kontrolę układu hamulcowego
Dzisiaj dzwoni serwis i mówi że przykro im bardzo ale dostali dyspozycje od VW żeby wszelkie reklamacje i wymiany tarcz i klocków hamulcowych odrzucać mówiąc że takowe mogą być uwzględnione tylko do przebiegu 10000 km... jak wiadomo zaczynają hałasować zazwyczaj trochę później...
Serwis posprzedażowy i traktowanie klienta przez VW Polska jest dramatyczny i przydałoby się żeby w końcu ktoś się postawił i założył im sprawę... ja nie mam na to czasu
Poprzednio w CC 1,8 TSI brał olej i zrobiłem próbę olejową wyszło zużycie oleju na 1000 km => 9,12LTR i okazuje się że wg VW do 1LTR jest w normie!!!!!!
To już zdecydowanie mój ostatni VW.
Nie mam na to czasu i nerwów...
Na szczęście leasing tylko 3 lata
Z góry dzieki
Re: Arteon - hamulce
Ja mam 19 calowe felgi te czarne wiec niewiele tam widać ale jeśli moje tarcze też tak wyglądają to masakra!!! w poprzednich samochodach tarcze tak wyglądały po przebiegu 60000 kmboobek pisze: ↑23.01.2019, 17:29mam ten sam problem i ten sam serwis , i tez byłem na wymianie szyby i zgłosiłem problem pojezdziłem z mistrzem powiedział ze słychac ale nie mogą nic zrobić bo minęło pól roku i 10tys obecnie najedzone 21tys , z tego co powiedział mi doradca serwisowy salon nie weźmie na siebie kosztu wymiany ponieważ teraz maja za duzo tego itp jedyne rozwiazanie jakie teraz mi polecono pisac do BOK vw , email wysłany zobaczymy co wyjdzie .mIQUEL pisze: ↑23.01.2019, 14:32Powiedziałem im że maja znaleźć rozwiązanie i mnie poinformować...Kusza85 pisze: ↑21.01.2019, 15:53zmień serwis, jeżeli Ty i ww serwis stwierdzili, że słychać hamulce itp tzn że coś jest nie tak i do wymiany lub naprawy gwarancyjnej, jedź do innego serwisu i niech Ci to naprawią.mIQUEL pisze: ↑21.01.2019, 14:56Witam,
U mnie również słychać tarcie od kilku już tys km, raz mocniejsze raz słabsze.
Przebieg 15000 km
raczej miasto i małe trasy
Styl jazdy raczej spokojny
Bardzo rzadko jeżdżę na ACC
Objawy: (od przebiegu ok. 10000 km, na początku bardzo delikatne, nasilające się tarcie wraz z przebiegiem)
Podczas hamowania z powiedzmy 140 na zjeździe z drogi szybkiego ruchu słychać uciążliwe tarcie jakby klocki się kończyły.
Byłem w serwisie i zgłosiłem to podczas wymiany szyby czołowej (odprysk od uderzenia kamienia i poszła - nie jest to uszkodzenie konstrukcyjne jakby ktoś się martwił ) i powiedzieli że i owszem zauważyli podczas jazdy testowej odczuwalne tarcie podczas hamowania ale sprawdzili klocki i tarcze i jest wszystko ok więc.... nic nie robią.
Serwis: VW Plichta ul. Morska w Gdyni
Dzisiaj będę dzwonił do serwisu i umawiał się na dogłębną kontrolę układu hamulcowego
Dzisiaj dzwoni serwis i mówi że przykro im bardzo ale dostali dyspozycje od VW żeby wszelkie reklamacje i wymiany tarcz i klocków hamulcowych odrzucać mówiąc że takowe mogą być uwzględnione tylko do przebiegu 10000 km... jak wiadomo zaczynają hałasować zazwyczaj trochę później...
Serwis posprzedażowy i traktowanie klienta przez VW Polska jest dramatyczny i przydałoby się żeby w końcu ktoś się postawił i założył im sprawę... ja nie mam na to czasu
Poprzednio w CC 1,8 TSI brał olej i zrobiłem próbę olejową wyszło zużycie oleju na 1000 km => 9,12LTR i okazuje się że wg VW do 1LTR jest w normie!!!!!!
To już zdecydowanie mój ostatni VW.
Nie mam na to czasu i nerwów...
Na szczęście leasing tylko 3 lata