Z tego co było poruszane to w Arteonie nie ma świateł matrycowych i myślę, że skoro passat dostał matrycowe to w arteonie fl muszą je dać. Pewnie będą trochę lepsze niż te w passacie ale gorsze niz w tuaregu. Coś było, że każda lampa w Tuaregu ma po 128 diod a passat chyba połowę mniej. Przynajmniej tak nakazuje logika. Jak nie zaoferują czegoś więcej niż passat to jaki jest sens kupować droższe auto?barszcz2 pisze: ↑14.02.2019, 09:20Przecież DLA to światła matrycowe.kriss555 pisze: ↑14.02.2019, 05:59Musi byc cos wiecej z ta jazda autonomiczna bo jest okreslana jako stopien drugi, moze umie sama pas zmienic albo cos w tym stylu. Trzeba poczekac na oficjalny opis systemu ale np pisza juz ze kierownica jest pojemnosciowa, czyli nie oszukasz juz ciezarkiem czy butrlka z woda ze trzymasz rece na kierownicy...
Z ciekawych rzeczy pisza jeszcze o swiatlach matrycowych...ciekawe czy do arteona tez trafia
Arteon MY2019 zmiany
Re: Arteon MY2019 zmiany
-
- Member
- Posty: 108
- Rejestracja: 27.01.2019, 18:48
Re: Arteon MY2019 zmiany
Dynamic Light Assist to wlasnie swiatla matrycowe w Arteoniemike_pl pisze: ↑14.02.2019, 13:23Z tego co było poruszane to w Arteonie nie ma świateł matrycowych i myślę, że skoro passat dostał matrycowe to w arteonie fl muszą je dać. Pewnie będą trochę lepsze niż te w passacie ale gorsze niz w tuaregu. Coś było, że każda lampa w Tuaregu ma po 128 diod a passat chyba połowę mniej. Przynajmniej tak nakazuje logika. Jak nie zaoferują czegoś więcej niż passat to jaki jest sens kupować droższe auto?barszcz2 pisze: ↑14.02.2019, 09:20Przecież DLA to światła matrycowe.kriss555 pisze: ↑14.02.2019, 05:59Musi byc cos wiecej z ta jazda autonomiczna bo jest okreslana jako stopien drugi, moze umie sama pas zmienic albo cos w tym stylu. Trzeba poczekac na oficjalny opis systemu ale np pisza juz ze kierownica jest pojemnosciowa, czyli nie oszukasz juz ciezarkiem czy butrlka z woda ze trzymasz rece na kierownicy...
Z ciekawych rzeczy pisza jeszcze o swiatlach matrycowych...ciekawe czy do arteona tez trafia
-
- Member
- Posty: 86
- Rejestracja: 25.01.2018, 17:57
Re: Arteon MY2019 zmiany
W Arteonie nie ma świateł matrycowych, ponieważ to określenie oznacza wycinanie wiązki światła poprzez wyłączanie poszczególnych segmentów które stale oświetlają dany fragment drogi. W Arteonie światła bazują na ruchach reflektorów poziomo oraz pionowo, dopiero w momencie maksymalnego odchylenia gdy nie ma już dalszej możliwości regulacji następuje wyłączenie danej części refektora. Takie rozwiązanie stosowało także BMW.
Z tego względu jest to gorsze rozwiązanie, ponieważ czas reakcji zależy od szybkości silników/sterownika oraz bezwładności lampy. Światła matrycowe są pozbawione tego problemu mogąc przełączać segmenty w ułamku sekundy, co jest także mniej awaryjne ze względu na brak ruchomych elementów.
Z tego względu jest to gorsze rozwiązanie, ponieważ czas reakcji zależy od szybkości silników/sterownika oraz bezwładności lampy. Światła matrycowe są pozbawione tego problemu mogąc przełączać segmenty w ułamku sekundy, co jest także mniej awaryjne ze względu na brak ruchomych elementów.
Re: Arteon MY2019 zmiany
I tego się właśnie obawiam od początku, kiedy te silniczki pierd.... Może i fajnie to wygląda jak przy odpaleniu sobie testuje i macha oczkami na wszystkie strony, ale żywotność tych mechanizmów przecież jest skończona. Może będzie można zrobić jakiś przeszczep z tego nowego paska?pixeldepth pisze: ↑14.02.2019, 17:01Z tego względu jest to gorsze rozwiązanie, ponieważ czas reakcji zależy od szybkości silników/sterownika oraz bezwładności lampy. Światła matrycowe są pozbawione tego problemu mogąc przełączać segmenty w ułamku sekundy, co jest także mniej awaryjne ze względu na brak ruchomych elementów.
![Wink ;)](./images/smilies/wink.png)
Swoją drogą faktycznie trochę denerwująca jest ta bezwładność jak np. komuś się mruga długimi.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190KM (MY2018)
Re: Arteon MY2019 zmiany
Sory ale jeśli reflektor składa się wielu źródeł światła, które mogą być sterowane niezależnie to jest to matryca z definicji. To że Matryce w Arteonie składają się z małej ilości źródeł (co widać na przybrudzonych reflektorach) wiąże się z tym, że muszą być wspomagane mechanicznie. Nie zmienia to faktu, że to nadal lampy matrycowe. Efekt jaki widać po odpaleniu - w trakcie "testu" lamp, gdzie światło rozsuwa się jak kurtyna - to nie jest coś co osiągniesz silniczkami.pixeldepth pisze: ↑14.02.2019, 17:01W Arteonie nie ma świateł matrycowych, ponieważ to określenie oznacza wycinanie wiązki światła poprzez wyłączanie poszczególnych segmentów które stale oświetlają dany fragment drogi. W Arteonie światła bazują na ruchach reflektorów poziomo oraz pionowo, dopiero w momencie maksymalnego odchylenia gdy nie ma już dalszej możliwości regulacji następuje wyłączenie danej części refektora. Takie rozwiązanie stosowało także BMW.
Z tego względu jest to gorsze rozwiązanie, ponieważ czas reakcji zależy od szybkości silników/sterownika oraz bezwładności lampy. Światła matrycowe są pozbawione tego problemu mogąc przełączać segmenty w ułamku sekundy, co jest także mniej awaryjne ze względu na brak ruchomych elementów.
-
- Member
- Posty: 86
- Rejestracja: 25.01.2018, 17:57
Re: Arteon MY2019 zmiany
Na przybrudzonych reflektorach widać, że jest to 6 segmentów/soczewek. Jeśli by było tak jak mówisz, ten efekt przy uruchamianiu był by zdyskretyzowany czyli kolejne fragmenty podświetlały by się "skokami" tak jak widać to na tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=DSbbf-by0J4 - takie rozwiązanie ma Touareg i nowy Passat.
U nas nie ma takiego efektu, a krawędź światła przesuwa się płynnie i ich działanie wygląda tak jak na tym filmie: https://youtu.be/AvQPT9QLYNY?t=108
U nas nie ma takiego efektu, a krawędź światła przesuwa się płynnie i ich działanie wygląda tak jak na tym filmie: https://youtu.be/AvQPT9QLYNY?t=108
Re: Arteon MY2019 zmiany
Segmentów? a czym są segmenty - to niezależne diody. A zresztą, mam mase argumentów do dyskusji nie ma sensu dyskutować o tym, nic to zmieni. Zakończmy na tym.pixeldepth pisze: ↑15.02.2019, 11:03Na przybrudzonych reflektorach widać, że jest to 6 segmentów/soczewek. Jeśli by było tak jak mówisz, ten efekt przy uruchamianiu był by zdyskretyzowany czyli kolejne fragmenty podświetlały by się "skokami" tak jak widać to na tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=DSbbf-by0J4 - takie rozwiązanie ma Touareg i nowy Passat.
U nas nie ma takiego efektu, a krawędź światła przesuwa się płynnie i ich działanie wygląda tak jak na tym filmie: https://youtu.be/AvQPT9QLYNY?t=108
-
- Member
- Posty: 86
- Rejestracja: 25.01.2018, 17:57
Re: Arteon MY2019 zmiany
Tak się składa, że robiłem z tego pracę magisterską... no ale skoro wiesz jak jest to ok. Nie zamierzam się kłócić, ponieważ nic to nie zmieni - nasze lampy nadal będą najbardziej ułomne z wszystkich rozwiązań tego typu
... co nie oznacza, że nie są one bardzo pomocne, ponieważ był to dla mnie jeden z ważniejszych elementów wyposażenia.
![Smile :)](./images/smilies/smile.png)
Re: Arteon MY2019 zmiany
jutro odbieram napisze wieczorem