Arteon MY2019 zmiany

mike_pl
Member
Posty: 79
Rejestracja: 29.08.2018, 20:00

Re: Arteon MY2019 zmiany

Post autor: mike_pl » 14.02.2019, 13:23

barszcz2 pisze:
14.02.2019, 09:20
kriss555 pisze:
14.02.2019, 05:59
Musi byc cos wiecej z ta jazda autonomiczna bo jest okreslana jako stopien drugi, moze umie sama pas zmienic albo cos w tym stylu. Trzeba poczekac na oficjalny opis systemu ale np pisza juz ze kierownica jest pojemnosciowa, czyli nie oszukasz juz ciezarkiem czy butrlka z woda ze trzymasz rece na kierownicy...
Z ciekawych rzeczy pisza jeszcze o swiatlach matrycowych...ciekawe czy do arteona tez trafia
Przecież DLA to światła matrycowe.
Z tego co było poruszane to w Arteonie nie ma świateł matrycowych i myślę, że skoro passat dostał matrycowe to w arteonie fl muszą je dać. Pewnie będą trochę lepsze niż te w passacie ale gorsze niz w tuaregu. Coś było, że każda lampa w Tuaregu ma po 128 diod a passat chyba połowę mniej. Przynajmniej tak nakazuje logika. Jak nie zaoferują czegoś więcej niż passat to jaki jest sens kupować droższe auto?

ArteonUser
Member
Posty: 108
Rejestracja: 27.01.2019, 18:48

Re: Arteon MY2019 zmiany

Post autor: ArteonUser » 14.02.2019, 16:53

mike_pl pisze:
14.02.2019, 13:23
barszcz2 pisze:
14.02.2019, 09:20
kriss555 pisze:
14.02.2019, 05:59
Musi byc cos wiecej z ta jazda autonomiczna bo jest okreslana jako stopien drugi, moze umie sama pas zmienic albo cos w tym stylu. Trzeba poczekac na oficjalny opis systemu ale np pisza juz ze kierownica jest pojemnosciowa, czyli nie oszukasz juz ciezarkiem czy butrlka z woda ze trzymasz rece na kierownicy...
Z ciekawych rzeczy pisza jeszcze o swiatlach matrycowych...ciekawe czy do arteona tez trafia
Przecież DLA to światła matrycowe.
Z tego co było poruszane to w Arteonie nie ma świateł matrycowych i myślę, że skoro passat dostał matrycowe to w arteonie fl muszą je dać. Pewnie będą trochę lepsze niż te w passacie ale gorsze niz w tuaregu. Coś było, że każda lampa w Tuaregu ma po 128 diod a passat chyba połowę mniej. Przynajmniej tak nakazuje logika. Jak nie zaoferują czegoś więcej niż passat to jaki jest sens kupować droższe auto?
Dynamic Light Assist to wlasnie swiatla matrycowe w Arteonie

pixeldepth
Member
Posty: 86
Rejestracja: 25.01.2018, 17:57

Re: Arteon MY2019 zmiany

Post autor: pixeldepth » 14.02.2019, 17:01

W Arteonie nie ma świateł matrycowych, ponieważ to określenie oznacza wycinanie wiązki światła poprzez wyłączanie poszczególnych segmentów które stale oświetlają dany fragment drogi. W Arteonie światła bazują na ruchach reflektorów poziomo oraz pionowo, dopiero w momencie maksymalnego odchylenia gdy nie ma już dalszej możliwości regulacji następuje wyłączenie danej części refektora. Takie rozwiązanie stosowało także BMW.
Z tego względu jest to gorsze rozwiązanie, ponieważ czas reakcji zależy od szybkości silników/sterownika oraz bezwładności lampy. Światła matrycowe są pozbawione tego problemu mogąc przełączać segmenty w ułamku sekundy, co jest także mniej awaryjne ze względu na brak ruchomych elementów.

Lazi
Senior Member
Posty: 448
Rejestracja: 13.08.2017, 22:37

Re: Arteon MY2019 zmiany

Post autor: Lazi » 14.02.2019, 20:42

pixeldepth pisze:
14.02.2019, 17:01
Z tego względu jest to gorsze rozwiązanie, ponieważ czas reakcji zależy od szybkości silników/sterownika oraz bezwładności lampy. Światła matrycowe są pozbawione tego problemu mogąc przełączać segmenty w ułamku sekundy, co jest także mniej awaryjne ze względu na brak ruchomych elementów.
I tego się właśnie obawiam od początku, kiedy te silniczki pierd.... Może i fajnie to wygląda jak przy odpaleniu sobie testuje i macha oczkami na wszystkie strony, ale żywotność tych mechanizmów przecież jest skończona. Może będzie można zrobić jakiś przeszczep z tego nowego paska? ;)
Swoją drogą faktycznie trochę denerwująca jest ta bezwładność jak np. komuś się mruga długimi.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190KM (MY2018)

Awatar użytkownika
barszcz2
Member
Posty: 135
Rejestracja: 26.01.2018, 13:15

Re: Arteon MY2019 zmiany

Post autor: barszcz2 » 15.02.2019, 07:23

pixeldepth pisze:
14.02.2019, 17:01
W Arteonie nie ma świateł matrycowych, ponieważ to określenie oznacza wycinanie wiązki światła poprzez wyłączanie poszczególnych segmentów które stale oświetlają dany fragment drogi. W Arteonie światła bazują na ruchach reflektorów poziomo oraz pionowo, dopiero w momencie maksymalnego odchylenia gdy nie ma już dalszej możliwości regulacji następuje wyłączenie danej części refektora. Takie rozwiązanie stosowało także BMW.
Z tego względu jest to gorsze rozwiązanie, ponieważ czas reakcji zależy od szybkości silników/sterownika oraz bezwładności lampy. Światła matrycowe są pozbawione tego problemu mogąc przełączać segmenty w ułamku sekundy, co jest także mniej awaryjne ze względu na brak ruchomych elementów.
Sory ale jeśli reflektor składa się wielu źródeł światła, które mogą być sterowane niezależnie to jest to matryca z definicji. To że Matryce w Arteonie składają się z małej ilości źródeł (co widać na przybrudzonych reflektorach) wiąże się z tym, że muszą być wspomagane mechanicznie. Nie zmienia to faktu, że to nadal lampy matrycowe. Efekt jaki widać po odpaleniu - w trakcie "testu" lamp, gdzie światło rozsuwa się jak kurtyna - to nie jest coś co osiągniesz silniczkami.

pixeldepth
Member
Posty: 86
Rejestracja: 25.01.2018, 17:57

Re: Arteon MY2019 zmiany

Post autor: pixeldepth » 15.02.2019, 11:03

Na przybrudzonych reflektorach widać, że jest to 6 segmentów/soczewek. Jeśli by było tak jak mówisz, ten efekt przy uruchamianiu był by zdyskretyzowany czyli kolejne fragmenty podświetlały by się "skokami" tak jak widać to na tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=DSbbf-by0J4 - takie rozwiązanie ma Touareg i nowy Passat.
U nas nie ma takiego efektu, a krawędź światła przesuwa się płynnie i ich działanie wygląda tak jak na tym filmie: https://youtu.be/AvQPT9QLYNY?t=108

Awatar użytkownika
barszcz2
Member
Posty: 135
Rejestracja: 26.01.2018, 13:15

Re: Arteon MY2019 zmiany

Post autor: barszcz2 » 15.02.2019, 11:37

pixeldepth pisze:
15.02.2019, 11:03
Na przybrudzonych reflektorach widać, że jest to 6 segmentów/soczewek. Jeśli by było tak jak mówisz, ten efekt przy uruchamianiu był by zdyskretyzowany czyli kolejne fragmenty podświetlały by się "skokami" tak jak widać to na tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=DSbbf-by0J4 - takie rozwiązanie ma Touareg i nowy Passat.
U nas nie ma takiego efektu, a krawędź światła przesuwa się płynnie i ich działanie wygląda tak jak na tym filmie: https://youtu.be/AvQPT9QLYNY?t=108
Segmentów? a czym są segmenty - to niezależne diody. A zresztą, mam mase argumentów do dyskusji nie ma sensu dyskutować o tym, nic to zmieni. Zakończmy na tym.

pixeldepth
Member
Posty: 86
Rejestracja: 25.01.2018, 17:57

Re: Arteon MY2019 zmiany

Post autor: pixeldepth » 15.02.2019, 11:50

Tak się składa, że robiłem z tego pracę magisterską... no ale skoro wiesz jak jest to ok. Nie zamierzam się kłócić, ponieważ nic to nie zmieni - nasze lampy nadal będą najbardziej ułomne z wszystkich rozwiązań tego typu :) ... co nie oznacza, że nie są one bardzo pomocne, ponieważ był to dla mnie jeden z ważniejszych elementów wyposażenia.

Emilowicz
Member
Posty: 72
Rejestracja: 12.11.2018, 07:38

Re: Arteon MY2019 zmiany

Post autor: Emilowicz » 15.02.2019, 12:04

Emilowicz pisze:
14.02.2019, 10:28
Czy jest tu ktoś, kto odebrał Arteona z produkcji tegorocznej i mógłby się wypowiedzieć czy zaszły jakieś zmiany?? Rozumiem ,że po rozpoczęciu produkcji danego rocznika nic nie mogą zmienić??
Ponawiam pytanie...

Memek
Junior Member
Posty: 11
Rejestracja: 23.12.2018, 22:20

Re: Arteon MY2019 zmiany

Post autor: Memek » 15.02.2019, 14:27

Emilowicz pisze:
15.02.2019, 12:04
Emilowicz pisze:
14.02.2019, 10:28
Czy jest tu ktoś, kto odebrał Arteona z produkcji tegorocznej i mógłby się wypowiedzieć czy zaszły jakieś zmiany?? Rozumiem ,że po rozpoczęciu produkcji danego rocznika nic nie mogą zmienić??
Ponawiam pytanie...
jutro odbieram napisze wieczorem

ODPOWIEDZ