RLine 190KM TSI DSG - jazda próbna, wątpliwości
Re: RLine 190KM TSI DSG - jazda próbna, wątpliwości
Jasne, przecież w trybie S - auto zbiera się ochoczo prawie zwija asfalt, wystarczy lewarek raz do siebie i żadnych lagów nie ma
Arteon R-line 190 TSI PureWhite
-
- Senior Member
- Posty: 621
- Rejestracja: 22.12.2017, 21:50
Re: RLine 190KM TSI DSG - jazda próbna, wątpliwości
1. Podlokietnik tyl - jakosc audi w cc i jakosc dacia w arteon
2. Kultura pracy diesel 2.0 177k do 2.0 190k
3. Skladanie foteli z bagaznika w cc
4. Wykonczenie foteli skora - zauważalne najbardziej na schowkqch w przednich fotelach. Arteon wykonczenie jak cerata. - wystarczy odchylic
Re: RLine 190KM TSI DSG - jazda próbna, wątpliwości
Nie do końca, używać jak potrzeba.. do tego nie musisz sie martwić o zmianę na wyższy bieg i obie ręce masz cały czas na kierownicy więc wg mnie porównanie do manuala mija się z celem.
2.0tdi 190 fwd
Re: RLine 190KM TSI DSG - jazda próbna, wątpliwości
Może niech ktoś w końcu napisze jakie DSG ma bądź co bądź zalety i czemu je ma.
A to wszystko przez jej konstrukcję. To jest skrzynia ręczna x 2 + automat do przestawiania "wałka" raz do jednej, raz do drugiej.
I od 1 do 7 działa szybko, czy też zajebiście szybko - nie wiem 0.2-0.3s na zmianę?
A w drugą stronę działa z opóźnieniem być może większym niż klasyczny automat. Taka jest i inna nie będzie.
A te zalety to:
- świetne czasy rozpędzania samochodu
- relatywnie niskie spalanie jak na moc, masę, osiągi - u mnie max to 14, jak mega się postaram to 17.
Dla porównania pewien samochód na M z Japonii - 300 kg mniej, napęd na 1 oś, 192 szalone japońskie konie, opony 2 cm węższe i co? I takie samo spalanie.
Także zawsze jest wybór. Można kupić japońską wydmuszkę, mieć w miarę sprawny automat klasyczny, zero emocji i wywalać kasę na benzynę.
A można kupić Arteona, Passata, czy Superba nawet, co światła mieć banana na ustach i do tego nie zbankrutować na paliwie.
A to wszystko przez jej konstrukcję. To jest skrzynia ręczna x 2 + automat do przestawiania "wałka" raz do jednej, raz do drugiej.
I od 1 do 7 działa szybko, czy też zajebiście szybko - nie wiem 0.2-0.3s na zmianę?
A w drugą stronę działa z opóźnieniem być może większym niż klasyczny automat. Taka jest i inna nie będzie.
A te zalety to:
- świetne czasy rozpędzania samochodu
- relatywnie niskie spalanie jak na moc, masę, osiągi - u mnie max to 14, jak mega się postaram to 17.
Dla porównania pewien samochód na M z Japonii - 300 kg mniej, napęd na 1 oś, 192 szalone japońskie konie, opony 2 cm węższe i co? I takie samo spalanie.
Także zawsze jest wybór. Można kupić japońską wydmuszkę, mieć w miarę sprawny automat klasyczny, zero emocji i wywalać kasę na benzynę.
A można kupić Arteona, Passata, czy Superba nawet, co światła mieć banana na ustach i do tego nie zbankrutować na paliwie.
Arteon 2.0 TSI 280 KM Silver Pyrit
Re: RLine 190KM TSI DSG - jazda próbna, wątpliwości
Przecież rozważamy tylko szczególny przypadek - rozpoczęcie wyprzedzania i porównanie przyspieszenia automatu i zredukowanego manuala i tyle.
A nie czy manual jest lepszy od automatu . Jak każdy kto jeździ z automatem chwalę go sobie, ale jestem swiadomy jakiś tam plusów manuala.
A nie czy manual jest lepszy od automatu . Jak każdy kto jeździ z automatem chwalę go sobie, ale jestem swiadomy jakiś tam plusów manuala.
Re: RLine 190KM TSI DSG - jazda próbna, wątpliwości
Na pewno wyprzedzanie przy manualu nie jest szybsze bo :
- zanim zdejmiesz rekę z kiery - czas płynie,
- wysprzęglenie - - czas płynie,
- przełączenie biegu - nie zawsze o 1 mniej - wówczas dwa ruchy - czas płynie,
- dopiero wtedy puszczenie sprzegła i gaz
na pewno w tym czasie DSG zredukuje (tryb S) szybciej i ruch do przodu jest szybciej
- zanim zdejmiesz rekę z kiery - czas płynie,
- wysprzęglenie - - czas płynie,
- przełączenie biegu - nie zawsze o 1 mniej - wówczas dwa ruchy - czas płynie,
- dopiero wtedy puszczenie sprzegła i gaz
na pewno w tym czasie DSG zredukuje (tryb S) szybciej i ruch do przodu jest szybciej
Arteon R-line 190 TSI PureWhite
Re: RLine 190KM TSI DSG - jazda próbna, wątpliwości
Wcale nie - wyobraź Sobie sytuację: jedziesz za TIRem, duży ruch i czekasz na właściwy moment do wyprzedzenia. Wrzucasz 3/4 bieg i jak zwolni się droga - wyprzedzasz. W automacie ta chwila zwłoki powoduje często, że manewr może się nie udać i sam często wbijam łopatkami manualnie niższy bieg czekając na wyprzedzanie. Niestety lag w automacie w takiej sytuacji BEZ WRZUCANIA NIŻSZEGO biegu powoduje to, że manual zrobi to szybciej.
I tylko o tym momencie tu dyskutujemy.
I tylko o tym momencie tu dyskutujemy.
Re: RLine 190KM TSI DSG - jazda próbna, wątpliwości
Chyba nie jesteś z nami... można w DSG sobie wrzucić konkretny bieg więc jaka tu jest przewaga manuala skoro tam zawsze to trzeba robić?ts147 pisze: ↑28.11.2018, 17:03Wcale nie - wyobraź Sobie sytuację: jedziesz za TIRem, duży ruch i czekasz na właściwy moment do wyprzedzenia. Wrzucasz 3/4 bieg i jak zwolni się droga - wyprzedzasz. W automacie ta chwila zwłoki powoduje często, że manewr może się nie udać i sam często wbijam łopatkami manualnie niższy bieg czekając na wyprzedzanie. Niestety lag w automacie w takiej sytuacji BEZ WRZUCANIA NIŻSZEGO biegu powoduje to, że manual zrobi to szybciej.
I tylko o tym momencie tu dyskutujemy.
2.0tdi 190 fwd
Re: RLine 190KM TSI DSG - jazda próbna, wątpliwości
Kolego to sobie kup manuala, dziwne że Porsche ma PDK, która jest bardzo pokrewna DSG w Audi i VW, ale jak i tak wiesz lepiej to po co sie pytasz . Jeżdziłem poprzednio wieloma autami w manualu i żadne nie zbiearało sie tak jak mój artek z DSG. Zawsze masz manetki, które sa na pewno szybsze niż mieszanie lewarkiem
Ja sobie chwale, ale każdy żre co chce...
Ja sobie chwale, ale każdy żre co chce...
Arteon R-line 190 TSI PureWhite